שמעתם פעם על מינוי לטיסות? ומה עם מינוי לטיסות יחד עם דמי שכירות? חברת התעופה היפנית Star Flyer רוצה לנצל את השינויים המשמעותיים בשוק העבודה, כאשר מאז מגפת הקורונה יותר ויותר אנשים עובדים מהבית ולא מהמשרד, ומתכוונת להשיק שירות חדש ומסקרן.
החברה מציעה לתושבי טוקיו מינוי חודשי בתקופת האביב לטיסות בלתי מוגבלות הלוך-חזור לעיר פוקואוקה, שנמצאת באי קיושו בדרום יפן (כ-900 ק"מ מטוקיו), ותשלום על דמי השכירות שלהם בעיר. עלות המינוי תהיה בסביבות 1,400 דולר לחודש. דמי השכירות באיזור פוקואוקה הם בין שליש למחצית עלות הדיור בטוקיו, שם שכ"ד במרכז העיר עולה בממוצע כ-770 דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטוס של סטאר פלייר
מטוס של סטאר פלייר
מטוס של סטאר פלייר
(צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק של StarFlyer)
ב-Star Flyer מאמינים שהמחיר שהם מציעים מספיק משתלם בהשוואה למחיר דמי השכירות עבור דירות גדולות בטוקיו על מנת למשוך עובדים עם משפחות לפוקואוקה. בחברה למעשה מהמרים על כך שיוכלו לנצל את הביקוש הגדל לעבודה מרחוק כדי לשפר את מצבה הכספי אחרי המגפה בה נפגעה כמו שאר ענף התעופה. "בהשוואה לתיירות, הביקוש לנסיעות עסקים עדיין נמוך, וזו אחת הסיבות שאנחנו רואים ברילוקיישן כדרך לטפח ביקוש חדש", אמר דובר החברה.
חברת התעופה החליטה על היוזמה החדשה שלה לאחר שיושב הראש שלה, טומונורי יוקו, שנכנס לפני פחות מחצי שנה לתפקיד, ביקש מהעובדים רעיונות חדשים. התוכנית נבחרה מתוך 120 הצעות שהתקבלו.
החברה תפרסם בהמשך השנה פרטים בנוגע לסוג הדיור במסגרת המינוי שיסופק בעיר שנמצאת בדרום יפן, והאם המינוי יהיה תקף גם בראש השנה האזרחי ובתקופות שיא בתיירות בהן מטוסי החברה צפויים להיות מלאים, והיא יכולה להרוויח הרבה יותר.
ב-Star Flyer, בניגוד לשאר חברות התעופה היפניות, לא הציגו עדיין תחזית כלכלית, אבל כן אפשר להגיד שהיא רשמה הפסדים במשך שלוש שנים רצופות ותפוסת המושבים אצלה בשנת הכספים האחרונה ירדה ל-54% לעומת 75% ב-2019.
לא ברור אם טיסה של קרוב לשעתיים מטוקיו לעיר אחרת תהיה כל כך אטרקטיבית עבור קהל היעד של השירות, שכן עובדים יפנים נוטים פחות לדרוש לעבוד מהבית במקום מהמשרד. בסקר שנערך לאחרונה, רק 20% ענו שהם יתפטרו ויעבדו אם יתבקשו לשוב לחמישה ימי עבודה מהמשרד. למרות זאת, Star Flyer, מאמינה שיש מספיק עניין במעבר לפוקואוקה מאחר שעלויות המחיה בה נמוכות יותר ומשפחות יכולות להרשות לעצמן לגור בדירות גדולות יותר.