אליעזר פישמן, מהטייקונים הבולטים בארץ בעבר, הלך לעולמו והוא בן 80. הלוויה תיערך ביום ראשון.
פישמן, רואה חשבון בהשכלתו, החל את דרכו בעולם העסקים עם הקמת קרנות נאמנות בשנות ה-80, שנות הגאות בבורסה. נכסי שתי הקרנות הגיע בשיאן ליותר מ-1.5 מיליארד שקל שהתפוגגו עם קריסת הבורסה ב-1983. מאוחר יותר חזר פישמן לעסקים בתחום הנדל"ן והחל לפלס את דרכו אל הצמרת העסקית בארץ.
1 צפייה בגלריה
אליעזר פישמן
אליעזר פישמן
אליעזר פישמן
(צילום: מוטי קמחי)
בסוף המילניום הקודם ובתחילת הנוכחי חלש פישמן על אימפריית עסקים במגוון רחב של תחומים - בהם נדל"ן, תקשורת, קמעונאות, טקסטיל, אשראי ואנרגיה. הוא החזיק בשליטה בחברות הנדל"ן המניב כלכלית ירושלים, מבני תעשיה ודרבן, שהחזיקו במרכזים מסחריים ובנייני משרדים ברחבי הארץ, גרמניה וארה"ב, ונסחרו בשווי מיליארדי שקלים בבורסה. את השליטה בכלכלית ומבני תעשיה רכש ב-1989 ו-1993 מהממשלה.
במקביל החזיק בחברת האינטרנט והטלפוניה קווי זהב, חברת הטלוויזיה בכבלים ערוצי זהב, כשליש מקבוצת ידיעות אחרונות, בבעלות משותפת בעיתון גלובס, וחברת נכסים מניבים נוספת תנופורט ובחברת מרילנד שפעלה בתחום הנדל"ן המניב ברוסיה. כן החזיק ביבואנית הסיגריות גלוברנדס. בתחום הקמעונאות הוא החזיק בבעלותו ברשתות הום סנטר, סופר גרינברג, אי.די דיזיין ומגה ספורט, וחברות קמעונאות נוספות שאוגדו תחת "פישמן רשתות".
בשנת 2006 נקלע פישמן להפסדים כבדים של 400 מיליון שקל על השקעה שביצע בלירה הטורקית שקרסה. כמעט עשור לאחר מכן נקלעו חברות הנדל"ן של פישמן לחובות כבדים מול הבנקים, ובשנת 2017 הוכרז כפושט רגל ומרבית נכסיו הועמדו למכירה.
פישמן נולד ברוסיה ועלה עם משפחתו לארץ כשהיה ילד. המשפחה התמקמה במושב בניה בדרום הארץ. בשנים האחרונות חלה הידרדרות במצבו הבריאותי. הוא השאיר אחריו אישה - טובה, ושלושה ילדים - אייל, ענת ורונית.