בשיתוף אתר "המקצוענים"
כדי להבטיח שהרשתות בבית יהיו יעילות וישמרו עלינו מפני יתושים ומזיקים נוספים, חשוב שנקפיד על שגרת ניקיון אחת לכמה חודשים ובעיקר בימי הקיץ החמים והלחים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לא בכל מצב תצטרכו להוציא את הרשתות מהמסילות כדי לנקות אותן בצורה מספיק טובה. איך עושים את זה נכון ומתי מומלץ להיעזר בבעל מקצוע? לפניכם המדריך.

הצטברות אבק וחיידקים: הסיבות שיגרמו לכם לנקות את הרשתות

אין ספק שרשתות היתושים בבית מצילות אותנו בימי הקיץ ומאפשרות לנו לשמור על החלונות פתוחים לטובת אוורר הבית. אולם, עם הזמן, מצטבר על הרשתות חול, לכלוך ואבק ויעילות יורדת.
האוויר הופך למלוכלך יותר לנשימה ומצטברים בו חיידקים רבים. לכן, כדי לשמור על אוויר נקי לנשימה ועל המזיקים מחוץ לחדר, חשוב שתקפידו על ניקיון הרשתות אחד לכמה חודשים ובחודשי הקיץ או סמוך לסופות חול, נקו אותם אחת לחודש.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תחזוקה שוטפת: כך תשמרו על יעילות הרשתות

תחזוקה נכונה של הרשתות השונות בבית תבטיח לכם יעילות מרבית. מומלץ להקפיד לנקות את הרשתות לפחות פעם בחודש, ולהקפיד על ניקוי שלהן משני צדי הרשת.

ללא פירוק והרכבה: השיטה שתהפוך את משימת הניקוי להרבה יותר קלה

הגיע הזמן לנקות את הרשתות ואתם חוששים להוציא אותם מהמסילה? ובכן, לא חייבים להסיר אותן. בהחלט ניתן לנקות אותן כשהן בתוך המסילות, רק לפני שאת עושים זאת, מומלץ לכסות את הריהוט והחפצים שצמודים לסלון, בכדי לשמור עליהם נקיים מאבק. מה למשל? ספרים על מדף קרוב, וילונות פרטי דקורציה וכן הלאה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לשלב הניקוי הראשון, תצטרכו שואב אבק או מברשת צבע בעלת סיבים קצרים ומברשת שיניים ישנה, עבור הפינות שלא נשאבות בצורה מספיק יסודית על-ידי שואב האבק. המברשות והשואב יעזרו לכם בשלב הניקוי היבש ויסירו את שכבת האבק שהצטברה על הרשתות בקלות וביעילות.
בשלב השני, שיבטיח לכם ניקיון יסודי יותר, שלבו ניקיון רטוב בעזרת מטלית לחה עם מעט סבון.
העדיפו להשתמש בסבון עם ריח שאתם אוהבים ולא בחומרי ניקוי חזקים שיפיצו ריח חזק בחללים השונים זמן רב אחרי שניקיתם.
הימנעו מניקוי הרשת עם אקונומיקה או עם כל חומר ניקוי אחר שהוא חזק מדי. סבון כלים בהחלט יעשה את העבודה, ואין צורך בחומר יותר חזק ממנו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שיטת הניקוי היבש מתאימה לכל סוגי הרשתות, החל מרשת הזזה ועד רשת כנף והיא הופכת את תחזוקת הרשתות להרבה פחות מסובכת לביצוע.
אחרי שדאגתם לנקות היטב את הרשתות עצמן, נקו גם את המסילות, בהן נוטה להצטבר כמות גדולה של אבק ולכלוך.

פחות מסובך משחשבתם: כך תחזירו את הרשת למסילה

אם ניקוי של הרשתות כשהן מותקנות על המסילה לא מספיק יסודי עבורכם, ואתם מעדיפים לפרק אותן תחילה, הרי שזו לא משימה מסובכת כמו שנדמה לכם.
החלק החשוב הוא לא להפעיל לחץ רב מדי בזמן ניקוי הרשתות ולהחזיר אותן רק כשהן לגמרי יבשות בצורה עדינה. ממש כפי שמוציאים חלונות לצורך ניקוי יסודי, כך גם את הרשתות יש להוציא תוך הרמתן לכיוון המסילה העליונה תחילה.
זכרו איזו רשת לכל חלון, ואפילו סמנו אותן עם מדבקה, וסמנו לעצמכם מהו החלק העליון ומהו החלק התחתון של כל אחת מהרשתות.
אחרי שהרשת מופרדת מהחלון, ניתן לשטוף אותה עם צינור או להשרות אותה בתוך האמבטיה עם מים וסבון.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הקפידו לנקות את המסילות היטב לפני שאתם מחזירים את הרשתות, והקפידו לייבש גם אותן לפני החזרת הרשתות, כדי למנוע הצטברות של מים ולחות שיגרמו לעובש.
כשמחזירים אותן למקומן, יש ללחוץ בעדינות את מסגרת הרשת לכיוון המסילה העליונה. לחץ רב מדי, עלול לגרום נזק לרשת ולקרוע אותה או לשבור את המסגרת שלה.

הרשת נקרעה? לעתים ניתן להחליף רק את הרשת

כל קרע קטן ברשת פוגע ביעילותה, ומאפשר ליתושים ולזבובים לחדור אל תוך הבית. אם זיהיתם קרעים או ניתוק של הרשת מהמסגרת, דעו שניתן להחליף רק את הרשת, ולא חייבים להחליף את כל המסגרת, כל עוד היא תקינה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)