ראיון עם יגאל עמדי, יו"ר חברת נתיבי ישראל
ועידת התחבורה, התשתיות והאנרגיה מאורגנת על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" בשיתוף נותני חסות
האם המסילה המזרחית של רכבת ישראל תושלם סוף סוף? לפחות על פי יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי, אחרי ‏שמונה שנות עבודה אינטנסיבית המסילה עומדת סוף סוף לקראת מסירה לרכבת ישראל. בשיחה עם כתב ‏ynet‏ בצפון יאיר קראוס בוועידת התחבורה, התשתיות והאנרגיה של ‏ynet‏ ו-"ידיעות אחרונות", גילה עמדי כי ‏רק לפני יומיים הושלם החיבור של המסילה לרשת הרכבות הארצית. לצד ההישג הזה, עמדי התייחס גם ‏למתח המתמשך עם משרד האוצר בנוגע לתקציבי תשתיות ענק, ובפרט לחזון קו הרכבת מקריית שמונה ‏לאילת, שמלווה את ישראל עשרות שנים.‏
1 צפייה בגלריה
ועידת התחבורה, התשתיות והאנרגיה של ynet ו-"ידיעות אחרונות"
ועידת התחבורה, התשתיות והאנרגיה של ynet ו-"ידיעות אחרונות"
יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי בוועידה
(צילום: יריב כץ)
איך מתקדמת המסילה המזרחית ומתי נוכל לנסוע בה?‏ ‏"אנחנו חברת תשתיות שיודעת לבצע תוך כדי שהיא עומדת בזמנים ואפילו לפעמים מקדימה אותם. "לשמחתי, ‏המסילה המזרחית היא באמת תשתית חשובה למדינת ישראל. היא מחברת את הצפון ומאפשרת להוסיף עוד ‏תנועה ועוד רכבות לרשת הרכבות הארצית".‏
עם זאת, עמדי הדגיש שהמסילה המזרחית היא חלק מתמונה רחבה בהרבה. "המסילה המזרחית היא כמו ‏פרק בסיפור שלם על רשת של רכבות שמתחילה בצפון, מגיעה למרכז, ממשיכה לדרום ומגיעה בסופו של דבר ‏עד אילת. זאת המשימה וזאת המטרה".‏
כמה פרויקטים תחבורתיים גדולים ענק מבצעת נתיבי ישראל כרגע?‏ ‏"רק בשבוע שעבר שברנו שיא – עברנו סף של 7 מיליארד שקל הוצאה על פרויקטים של נתיבי ישראל. אני ‏חושב שזה נותן תמונה על הפרויקטים הגדולים שאנחנו מבצעים ברחבי המדינה".‏
החזון של רכבת מקריית שמונה לאילת מלווה אותנו עשרות שנים. האם נזכה לראות את זה בימינו?‏ ‏"תשתיות זה לא משהו שקורה מהיום למחר, זה תהליך ארוך שמתחיל בתכנון, בזמינות, בדיבור עם תושבים ‏ובעוד מיליון ואחד דברים. הדברים האלה מתבצעים, לשמחתי, בלוחות זמנים שאנחנו יודעים לעמוד בהם וגם ‏להקדים אותם. זאת משימה שנתפרת פרק אחר פרק".‏
מה האוצר לא מבין שאנשי התשתיות מבינים?‏ ‏"זה לא קל ולא פשוט לשכנע את האוצר על חשיבות של כל פרויקט ופרויקט. אני חושב שאנשים באוצר לא ‏מבינים שהפרויקטים שלנו הם הפרויקטים שיכולים להניע את הכלכלה של ישראל, לא רק את הכלכלה של ‏המדינה אלא לתת רווחה להמון תושבים שהיו מנותקים מהמרכז – תושבי הצפון, הדרום. החיבור הזה ‏והפרויקטים הגדולים של התשתיות זה ההזדמנות שלהם להגיע לרווחה חברתית וכלכלית עם מקומות ‏תעסוקה".‏