ראיון עם יגאל עמדי, יו"ר חברת נתיבי ישראל
ועידת התחבורה, התשתיות והאנרגיה מאורגנת על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" בשיתוף נותני חסות
האם המסילה המזרחית של רכבת ישראל תושלם סוף סוף? לפחות על פי יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי, אחרי שמונה שנות עבודה אינטנסיבית המסילה עומדת סוף סוף לקראת מסירה לרכבת ישראל. בשיחה עם כתב ynet בצפון יאיר קראוס בוועידת התחבורה, התשתיות והאנרגיה של ynet ו-"ידיעות אחרונות", גילה עמדי כי רק לפני יומיים הושלם החיבור של המסילה לרשת הרכבות הארצית. לצד ההישג הזה, עמדי התייחס גם למתח המתמשך עם משרד האוצר בנוגע לתקציבי תשתיות ענק, ובפרט לחזון קו הרכבת מקריית שמונה לאילת, שמלווה את ישראל עשרות שנים.
איך מתקדמת המסילה המזרחית ומתי נוכל לנסוע בה?
"אנחנו חברת תשתיות שיודעת לבצע תוך כדי שהיא עומדת בזמנים ואפילו לפעמים מקדימה אותם. "לשמחתי, המסילה המזרחית היא באמת תשתית חשובה למדינת ישראל. היא מחברת את הצפון ומאפשרת להוסיף עוד תנועה ועוד רכבות לרשת הרכבות הארצית".
עם זאת, עמדי הדגיש שהמסילה המזרחית היא חלק מתמונה רחבה בהרבה. "המסילה המזרחית היא כמו פרק בסיפור שלם על רשת של רכבות שמתחילה בצפון, מגיעה למרכז, ממשיכה לדרום ומגיעה בסופו של דבר עד אילת. זאת המשימה וזאת המטרה".
כמה פרויקטים תחבורתיים גדולים ענק מבצעת נתיבי ישראל כרגע?
"רק בשבוע שעבר שברנו שיא – עברנו סף של 7 מיליארד שקל הוצאה על פרויקטים של נתיבי ישראל. אני חושב שזה נותן תמונה על הפרויקטים הגדולים שאנחנו מבצעים ברחבי המדינה".
החזון של רכבת מקריית שמונה לאילת מלווה אותנו עשרות שנים. האם נזכה לראות את זה בימינו?
"תשתיות זה לא משהו שקורה מהיום למחר, זה תהליך ארוך שמתחיל בתכנון, בזמינות, בדיבור עם תושבים ובעוד מיליון ואחד דברים. הדברים האלה מתבצעים, לשמחתי, בלוחות זמנים שאנחנו יודעים לעמוד בהם וגם להקדים אותם. זאת משימה שנתפרת פרק אחר פרק".
מה האוצר לא מבין שאנשי התשתיות מבינים?
"זה לא קל ולא פשוט לשכנע את האוצר על חשיבות של כל פרויקט ופרויקט. אני חושב שאנשים באוצר לא מבינים שהפרויקטים שלנו הם הפרויקטים שיכולים להניע את הכלכלה של ישראל, לא רק את הכלכלה של המדינה אלא לתת רווחה להמון תושבים שהיו מנותקים מהמרכז – תושבי הצפון, הדרום. החיבור הזה והפרויקטים הגדולים של התשתיות זה ההזדמנות שלהם להגיע לרווחה חברתית וכלכלית עם מקומות תעסוקה".










