תקלה טכנולוגית בסניף של רשת הסופרמרקטים H-E-B בברלסון, טקסס, הסתיימה בהפתעה נעימה ללקוחות: כל מי שהיה במקום עם עגלה מלאה קיבל את הקניות בחינם. המתנה הבלתי צפויה הגיעה לאחר ששיבוש במערכת המחשבים גרם להשבתת הקופות ולתורים ארוכים בחנות.
סרטון שצולם בחנות מתעד את הרגע שבו מנהלת הסניף מודיעה ללקוחות על ההחלטה הבלתי שגרתית. "אנחנו אוהבים אתכם כלקוחות שלנו, תודה שהמתנתם איתנו", היא אומרת בסרטון. "למרבה הצער, המחשבים לא חוזרים לפעול עכשיו, אז היום כל מה שיש לכם אנחנו הולכים לארוז לכם, ואנחנו מקווים שלכל אחד מכם יהיה חג מולד שמח מאוד ושתמשיכו לקנות אצלנו." הלקוחות מחאו כפיים להחלטה - והלכו הביתה עם קצת יותר מקום בתקציב החגים שלהם.
אחת הלקוחות, שחיכתה בתור במשך שעתיים ויצאה עם עגלה מלאה במצרכים להאכלת הילדים והנכדים שלה לחגים, אמרה לערוץ WFAA שזו הייתה ברכה משמיים. "זה העלה לי דמעות בעיניים, וכולנו מחאנו להם כפיים", היא הוסיפה.
רשת טקסנית בעלת מוניטין
H-E-B היא אחת מרשתות הסופרמרקטים הגדולות והפופולריות ביותר בטקסס, עם 435 סניפים ברחבי המדינה הדרומית הגובלת במקסיקו. לרשת, שנוסדה ב-1905 בקורפוס כריסטי, טקסס, יש מוניטין בקרב לקוחות כבעלת שירות איכותי וידידותי לצרכנים. בסקרים שונים שנערכו בשנים האחרונות היא זכתה כמה פעמים בתואר רשת הסופרמרקטים האהובה ביותר בארה"ב.
הרשת מעסיקה יותר מ-145 אלף עובדים והיא נחשבת לאחד ממעסיקי הענק של טקסס. בניגוד לרשתות סופרמרקטים רבות אחרות בארה"ב, H-E-B נותרה חברה פרטית ובבעלות משפחתית, והיא אינה נסחרת בבורסה.
בהצהרה לתקשורת מסרה H-E-Bשהיא מחויבת לשרת את לקוחותיה לאורך כל השנה, במיוחד במהלך החגים. "בעונת החגים העמוסה הזו, כאשר הקופות שלנו היו כבויות זמנית באחת החנויות שלנו, נתנו לכל מי שהיו להם סלים מלאים את המצרכים שלהם בחינם", נכתב בהצהרה. "חוויית הלקוח היא הלב והמנוע של הפעילות שלנו", מסרה הרשת.
המקרה בברלסון הוא דוגמה נוספת למדיניות שירות הלקוחות של הרשת, שתורמת למוניטין החיובי שלה בקרב תושבי טקסס. עבור הלקוחות שהיו בחנות באותו יום, התקלה הטכנית הפכה לאגדת חג מולד שהם לא ישכחו.






