בשיתוף אתר "המקצוענים"
אמנם השימוש הנפוץ ביותר בדלתות זכוכית הוא בתוך משרדים, אך השילוב שלה בסביבה ביתית הולך וגובר. הנה כל מה שכדאי לדעת בשלב שלפני ההזמנה.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מהם היתרונות של דלת זכוכית והשימושים הנפוצים בה בסביבה הביתית?

היתרונות שלה גדולים: השקיפות שלה מאפשרת להשיג מראה פתוח ומרווח יותר, הקלילות שלה משתלבת היטב עם בתים בסגנון מודרני והיא מאפשרת למרות העובדה שהיא דקה וכמעט לא תופסת מקום לסייע באיטום רעשים באופן כמעט מוחלט.
בבית, היא בשימוש בעיקר בתוך חדרי רחצה, בכניסה לחדרי רחצה או שירותים שהם חלק מחדר שינה, לצורך תחימת חלל ארונות או ביציאה למרפסת או לחצר.
לפני שאתם מבצעים הזמנה, יש שלושה פרמטרים שתצטרכו לקבל החלטה לגביהם: סוג הזכוכית, עובי הזכוכית ועד כמה אתם רוצים שהיא תהיה שקופה.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מהם הסוגים הנפוצים של דלתות זכוכית ולפי מה לבחור?

טריפלקס: זוהי הזכוכית הבסיסית יחסית שבשימוש בדלתות זכוכית. היא מבודדת רעשים, בשל היותה מורכבת משתי זכוכיות הצמודות זו לזו. היא אינה מבודדת מבחינה תרמית.
בידודית: זכוכית זו מבודדת גם רעשי רקע וגם מספקת בידוד תרמי. כלומר, אם אתם רוצים שהטמפרטורה בחדר תישמר, ולא להיות מושפעים מטמפרטורה של החדרים הסמוכים, כדאי להשקיע בזכוכית בידודית.
היא עשויה גם משתי זכוכיות, אך כוללת גם שכבת אלומיניום ביניהן, מה שהופך אותה למבודדת תרמית ולא רק אקוסטית.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מחוסמת: זכוכית מחוסמת לכשעצמה אינה מבודדת רעשים ואינה מבודדת מבחינה תרמית. המשמעות שלה היא שהיא פשוט עוברת חימום בטמפרטורה גבוהה, מה שהופך אותה למאוד חזקה ובטיחותית, במקרה של פגיעה בה. ואולם, היא פתרון שניתן ליישם גם בזכוכית טריפלקס וגם בזכוכית בידודית. כלומר, ניתן ואף מומלץ לחסם אותן.
לסיכום, אם תצטרכו רק בידוד אקוסטי, השקיעו בזכוכית טריפלקס אך דרשו שהיא תהיה גם מחוסמת. אם אתם זקוקים גם לבידוד תרמי, בחרו בזכוכית בידודית שעברה חימום שהפך אותה למחוסמת. בכך, תרוויחו גם זכוכית עמידה וגם זכוכית שמבודדת את החלל מבחינה אקוסטית ותרמית.

עובי הזכוכית

העובי הממוצע לדלתות בתוך הבית הוא בין 8 ל-12 מ"מ, עבור דלת בגודל סטנדרטי. ככל שהדלת גדולה יותר, כך עובי הזכוכית הדרוש יכול להגיע ל-12 מ"מ.
למקלחות, נהוג להסתפק בדלתות זכוכית בעובי של 8 מ"מ.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לדלתות משרדיות או כאלה התוחמות פינת עבודה שקופה בתוך הבית, נהוג לבחור בדלת בעובי של 10 מ"מ.
לדלתות יציאה החוצה, נהוג לבחור בעובי של 10-12 מ"מ, בהתאם לגודל הדלת.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

רמת השקיפות של הזכוכית

שקופה: למרות שמה, זכוכית זו היא בעצם בעלת גוון ירקרק. היא זולה יחסית, כך שאם אתם במגבלת תקציב תוכלו לבחור בה.
אקסטרה קליר: זכוכית זו היא שקופה לחלוטין, ומתאימה בעיקר לחללים בהם תרצו לשמור על שקיפות מלאה.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
למשל, אם בחרתם אריחים מיוחדים לחלק הפנימי של המקלחון, לא תרצו להסתיר אותם עם זכוכית חלבית.
במקרה זה, זכוכית אקסטרה קליר תהיה אידיאלית עבורכם. זכוכית זו גם מתאימה להוספת ציורים עליה (בשונה מציורים על זכוכית רגילה, שבה הגוון הירקרק משפיע על התוצאה הסופית לרעה).
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
חלבית: זכוכית זו, נועדה להיות פתרון ביניים. מצד אחד, להיות קלילה ואוורירית. מצד שני, היא מאפשרת תחימה ויצירת פרטיות, שכן לא ניתן לראות דרכה למעט צללים.
היא משמשת לתחימת חדרי שירותים או מקלחונים, בהם רוצים לשמור על תחושת פרטיות.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
זכוכית משולבת: ויש כמובן אפשרות לבחור בזכוכית אקסטרה קליר, שרק חלק ממנה הוא חלבי. לרוב, שימוש זה נעשה במקלחונים, בהם רק החלק האמצעי של הזכוכית הוא חלבי, ומאפשר שקיפות חלקית רק של הרגליים ושל הפנים.

אופן הפתיחה של הדלת: הזזה או דלת על ציר

הבחירה בסוג הפתיחה היא בהתאם לתנאי השטח.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
למשל, אם חדר הרחצה קטן יחסית, ואין מקום לפתיחה של הדלת כלפי חוץ המקלחון, נהוג להתקין דלת הזזה. פתיחת הדלת לכיוון פנים המקלחון, יכולה להיות מאוד מסוכנת במקרה של נפילה במהלך הרחצה, ולכן ממילא אינה מומלצת.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לכל היותר, ניתן לבחור בדלת ציר שנפתחת לשני הכיוונים (פנימה והחוצה), מה שיכול להקל מאוד על גריפת המים ועל שמירת הניקיון בחלל הרחצה, שאמור להיות כמה שיותר היגייני.
בחללים משרדיים, נהוג להתקין דלת על ציר עם פתיחה של 90 מעלות. במרפסות נהוג להתקין דלת הזזה, שנעה על גבי מסילה, וכוללת מסגרת אלומיניום.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תוספות מעוצבות לדלת הזכוכית

בחירת צבע לזכוכית: ניתן להפוך את הדלת לצבעונית לכל אורכה, או רק בחלק ממנה. לשמירה על עמידות הצבע, מומלץ לעשות זאת תוך מיקום הצבע בין שתי זכוכיות טריפלקס.
אחרת, הדבקה יכולה להתבלות במשך הזמן, ולהיות חשופה לנזקים של חומרי ניקיון, שריטות הנובעות משימוש יומיומי וכן הלאה.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הדפס או חריטה: קיים מגוון גדול של מדבקות שניתן להדביק ולהסיר בקלות מדלתות זכוכית. מעבר לכך, שמבחינה בטיחותית, בחללים ציבוריים הדבר מונע היתקלות בזכוכית שקופה שאינה תמיד בולטת לעין, הרי שמדובר גם באלמנט דקורטיבי.
כמו כן, תוכלו להשקיע יותר ממדבקה ולהזמין חריטה של עיטור דקורטיבי, משפט כלשהו או הדפס של אחד מיקיריכם או דמות אהובה אחרת.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
חלוקת הדלת לריבועים באמצעות מסגור: טרנד החלונות הבלגיים גרם לעלייה גם בטרנד הדלתות הממוסגרות. אלו הם קירות זכוכית או דלתות, שכוללים חלוקה ממוסגרת, לרוב של אלומיניום או ברזל שחור, אך לעתים גם בלבן, בהתאם לסגנון העיצוב הכולל.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מיהו בעל המקצוע הדרוש: איש אלומיניום או זגג?

בכל תלוי במסגרת. אם מסגרת הדלת היא אלומיניום, בעל המקצוע המתאים הוא איש אלומיניום. בשאר המקרים, בעל המקצוע המתאים הוא זגג. שימו לב, שאם התשתית היא של משקוף עץ, תידרשו לערוך 'מיני שיפוץ' ולהחליף אותו, שכן לא ניתן להתקין דלת זכוכית על משקוף כזה.
בכל מקרה, ולא משנה איזה בעל מקצוע מבצע את העבודה, חשוב מאוד להגיע לבצע מדידות מדויקות. זה קריטי בייחוד במקלחונים בהתאמה אישית, שכן כל מילימטר יכול להשפיע על יציבות הדלת, על רמת האטימות שלה נגד מים ועל עמידותה לאורך זמן.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
גם אם קיבלתם הצעת מחיר טלפונית, לאחר ששלחתם תמונות או סרטון של החלל אליו מיועדת דלת הזכוכית, אל תתפשרו על מדידה מדוייקת בביתכם.
בעל מקצוע אמין ומקצועי, לא יבצע התקנה לפני שלקח מידות מדויקות (לרוב באמצעות מד לייזר, שנחשב למדויק מאוד והוא בשימוש של מתקינים בתחום המטבחים וחדרי הרחצה, בעיקר).
כדאי מאוד לתעד את שלב המדידות בכתב, כחלק מהזמנת העבודה, למקרה שהנזקים של התקנה רשלנית יתגלו רק בשלב מאוחר יותר.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה זה אמור לעלות, מה משפיע על המחיר והאם ישנה אחריות על דלתות זכוכית?

טווח המחירים של דלת זכוכית גדול מאוד, ויכול להתחיל מסכום של 1,200 שקל (כולל מע"מ וכולל התקנה), ולהגיע לסכום של כ-5,000 שקל.
מה שמשפיע על המחיר, כאמור הוא גודל הדלת, סוג הזכוכית, עובי הזכוכית, רמת השקיפות שלה והאם תרצו לעצב אותו בצבעים או עם הדפסים כלשהם.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
תוספת של משאבה לסגירה אוטומטית לאחר כל פתיחה של הדלת, היא דבר מומלץ בייחוד בדלתות כניסה ראשיות של מבנה. למשל: בכניסה ללובי, בכניסה למשרד או בכניסה לבית-עסק.
לעומת זאת, דלתות פנים מזכוכית, אינן מצדיקות לרוב את ההשקעה בתוספת המחיר שיכולה להגיע גם לעוד כ-2,000 שקל לכל דלת, רק עבור מנגנון הסגירה האוטומטי.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אחריות: בתחום דלתות הזכוכית, הרי שהאחריות הניתנת היא אך ורק על מנגנון הדלת: כלומר, על הצירים, המסילות וכן הלאה. אם יש שבר בזכוכית, הרי שאף בעל מקצוע או יצרן לא יעניקו אחריות לכך.
שימו לב, שגם האחריות על הצירים ועל כל מה שקשור להתקנה, משתנה מבעל מקצוע אחד לאחר ונעה בין שנה ל-7 שנים. לכן, זהו בהחלט שיקול בבחירת בעל המקצוע, ודבר שמומלץ לברר עליו מראש.