פרסום ראשון: אשת העסקים ניקול ראידמן המתגוררת בהרצליה פיתוח הגישה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 3.6 מיליון שקל נגד חברה שעוסקת בין השאר בשיקום נזקי אש. ראידמן טוענת כי באפריל 2022 ניזוק ביתה הפרטי כתוצאה מהתלקחות ארון חשמל בקומת המרתף. ההתלקחות פרצה בעקבות כשל טכני בארון החשמל בקומת המרתף וגרמה לנזקים רבים לרכוש ובין היתר בהצטברות פיח ונזקי אש אחרים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
נטען כי לצורך ניקיון הבית הפרטי ושחזור המצב עקב נזקי האש נדרשה ראידמן לשכור חברה מקצועית המתמחה בשיקום נזקים וניקיון לאחר התלקחות אש בבתים פרטיים. לשם כך, פנתה ראידמן לנתבעת, חברת "קלין קור טכנולוגיות".
1 צפייה בגלריה
ניקול ראידמן השקת בושם 2013
ניקול ראידמן השקת בושם 2013
ניקול ראידמן
(צילום: אורית פניני)

"מבתי המגורים היוקרתיים בישראל"

בתביעה נטען כי הצדדים התקשרו במערכת הסכמים לניקוי וטיהור הבית הפרטי מנזקי אש וביצוע עבודות שיפוץ, שחזור מתכות ועבודות נגרות לשחזור הבית הפרטי טרם התלקחות האש. בתביעה נטען כי "הנתבעת ידעה היטב כי מדובר בבית מגורים בסטנדרט גבוה ביותר ומבתי המגורים היוקרתיים בישראל שנבנו מחומרי גלם וברמת גימור הרבה מעבר לסטנדרט המקובל בשוק, והכל על פי דרישות ראידמן. מיותר לציין כי כל הפריטים בבית הפרטי יוצרו בהתאמה אישית ועל פי עיצוב מוקפד של ראידמן ועל ידי בעלי מקצוע מהטובים ביותר בישראל ומחוץ לה".
עוד נטען בתביעה כי "הנתבעת ידעה היטב באיזה בית מגורים מדובר ואף הוצגו לה תמונות ותוכניות של הבית הפרטי טרם נזקי האש. הנתבעת התחייבה שהיא מסוגלת לבצע את העבודות לשביעות רצון ניקול ראידמן בעזרת בעלי המקצוע המתאימים... הנתבעת אף התחייבה לביצוע ברמת גימור ספציפית ועמידה בלוח זמנים דווקני על מנת לאפשר חזרת ראידמן ומשפחתה לביתם הפרטי מוקדם ככל האפשר שכן המשפחה נאלצה להתפנות משם נוכח היקף הנזקים".

שכר דירה של 230 אלף שקל בחודש

אלא, שעל פי הנטען בתביעה החברה התנהלה "באופן כושל ורשלני. חלק מהעבודות שהיה על הנתבעת לבצע כלל לא בוצעו, חלק מהעבודות שבוצעו בוצעו באופן כושל... בגין חלק מהעבודות נדרשה ראידמן לבעלי מקצוע חדשים ולתשלומים נוספים... הנתבעת לא עמדה בלוחות הזמנים שנקבעו. למעשה, עד יום הגשת תביעה זה לא הסתיימו העבודות ועקב הכשלים ראידמן ובני משפחתה מתגוררים בבית שהוא מעין אתר בנייה בפועל".
כך למשל, נטען בתביעה, כי "במערך ההסכמי הייתה הנתבעת אמונה על צביעת הבית הפרטי, כולל עבודות טיח ושפכטל, אלא שעבודת הנתבעת הייתה כה כושלת שראידמן נאלצה, לשכור חברה אחרת בעלות נוספת בסך כ-610 אלף שקל וזאת בנוסף לסכומים האדירים ששולמו לנתבעת".
עוד נטען בתביעה כי "לאורך הדרך דרשה הנתבעת תשלומים שונים והבהירה כי היא חייבת תזרים כספי על מנת להמשיך בפעילות. ראידמן אשר הייתה 'בת ערובה' במובן זה שביתה הפרטי הופקד בידי הנתבעת והיא עברה לגור במקום חלופי, העבירה כספים בהתאם לדרישות הנתבעת ובסך הכל כ-1.5 מיליון שקל". נטען כי ראידמן שילמה ביתר כ-766 אלף שקל.
ראידמן טוענת במסגרת התביעה כי נגרמו לה נזקים רבים בשל האיחור בביצוע העבודות שאילץ אותה להמשיך לשכור נכס חלופי בעלות גבוהה. מנספחים שצורפו לתביעה עולה כי ראידמן נאלצה להתגורר בשכירות במשך חמישה חודשים בסכום מצטבר של כ-1.1 מיליון שקל, כלומר 230 אלף שקל בחודש בדירה בבניין יוקרתי בשכונת מגורים יוקרתית במרכז תל אביב. כמו כן ראידמן טוענת שנגרמה לה עוגמת נפש רבה והיא תידרש לשלם לקבלנים חיצונים תשלומים נוספים. טרם הוגש כתב הגנה. את התביעה הגישו עוה"ד ניר רוזנר ועמירם זנו ממשרד ארנון, תדמור לוי ושות'.
יקי אגם, מסר מטעם החברה הנתבעת: "התביעה עדיין לא התקבלה אצלנו ואני שומע עליה לראשונה ממך. אנו נגיב בזמן ובמקום הראוי".