הפלישה של רוסיה לאוקראינה ממשיכה להשפיע על העולם: ארצות הברית צפויה להעלות את הריבית שלה עוד החודש. יו"ר הפד (הבנק המרכזי בארה"ב), ג'רום פאוול, עדכן בעדותו בקונגרס הערב (רביעי) כי למרות המצב באירופה, שגורם לחוסר ודאות בשווקים, הבנק עדיין יעלה את הריבית במהלך החודש.
עוד סיבה להחלטה היא שבמצב הנוכחי שוק העבודה "הדוק באופן קיצוני", לטענת פאוול, כלומר שהבנק המרכזי השיג את היעד של תעסוקה מרבית בתנאים הנוכחיים. הנגיד אמר כי מעסיקים מתקשים למשוך עובדים חדשים למשרות פנויות, ובנוסף אחרים מתפטרים לטובת מקומות עבודה חדשים, מה שגורם לזינוק בשכר בארה"ב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יו"ר הפד, ג'רום פאוול
יו"ר הפד, ג'רום פאוול
יו"ר הפד, ג'רום פאוול
(צילום: MCT)
פאוול דיבר גם על המצב באוקראינה: "ההשלכות של המלחמה על הכלכלה שלנו לא ברורות, ואנחנו בוחנים את המצב. אנחנו להתנהל במיומנות בתגובה לכל מידע או התפתחות חדשה שיצוצו".
יו"ר הפד כבר עדכן עוד לפני המלחמה כי הבנק המרכזי מתווכן להעלות את הריבית השנה מספר פעמים, כשהעליות עשויות להיות בחצי אחוז, ולא ברבע אחוז, זאת עדי לעצור את האינפלציה בארה"ב.
ארה"ב נמצאת בשיא אינפלציוני של 40 שנה. אחת הסיבות לכך היא הזינוק במחירי הנפט בעקבות הלחימה באוקראינה, והמטרה היא שהעלאת הריבית תבלום את עליות המחירים. מדד המחירים לצרכן בארה"ב נמצא בעלייה של 7.5% מאז ינואר בשנה שעברה.
פורסם לראשונה: 16:55, 02.03.22