בשיתוף אתר "המקצוענים"
אם אתם לא מצליחים לכבות את המחשב שלכם, הבעיה יכולה להיות בעיה הקשורה לחומרה או בעיה בהגדרות של מערכת ההפעלה (ווינדוס).
לא בכל מקרה כדאי למהר ולהזמין טכנאי מחשבים. הנה כל מה שצריך לדעת בדיוק ברגע שאתם ממהרים וצריכים לכבות את המחשב, אך הוא בשלו – נותר דלוק.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

המסך נכבה אך המחשב נותר דלוק? כך תתקנו את ההגדרות

לחצתם עם העכבר על כפתור "התחל" (קליק על כפתור העכבר הימני) ואז על "כיבוי" ומסך המחשב אמנם נכבה, אך המסך נותר דלוק? יכול להיות שיש לשנות את ההגדרות בתוך המחשב.
מה עושים: לחצו קליק ימני על העכבר על כפתור התחל, משם לחצו על "הגדרות", בשורת ה"חיפוש" הקלידו את המשפט "אפשרויות צריכת חשמל", ואז הביטו בסרגל הימני. ישנה קטגוריה של "בחר מה עושים לחצני ההפעלה". ייפתח לכם חלון שבו תוכלו לבחור מה לעשות כשאתם לוחצים על כיבוי המחשב ומה קורה כשאתם מעבירים אותו למצב 'שינה'. הפעולה המוגדרת למצב של כיבוי המחשב, אמורה להיות "כיבוי".

ניסיתם לכבות את המחשב אך הוא נשאר דולק? אולי הוא ממתין לעדכונים

אם המחשב לא מגיב לפעולת הכיבוי דרך הווינדוס (Windows – מערכת ההפעלה של המחשב), ייתכן שיש כמה עדכונים או תהליכים שעליו לבצע. רק לכשאלו יסתיימו, המחשב יכבה את עצמו.
מה עושים: במקרים כאלה, תופיע אפשרות של 'כפה כיבוי'. לרוב, זה אמור לפתור את הבעיה. אפשרות נוספת היא ללחוץ על "עדכן וכבה", בידיעה שבסיום העדכונים המחשב ייכבה אוטומטית.

ניסיתם לכבות פיזית את המחשב? אולי כפתור הכיבוי אינו תקין

כפתור הכיבוי מחובר בחיווט ישירות אל לוח האם, לצורך העברת פקודת הכיבוי. אם החוט נהרס או מתנתק, לא תוכלו לכבות את המחשב באמצעותו.
מה עושים: ניתן עדיין לכבות את המחשב באמצעות לחיצה על הגדרות הכיבוי בווינדוס. אפשרות נוספת ופחות נוחה ושימושית, היא כיבוי של ספק הכוח של המחשב, אשר הכפתור שלו ממוקם בחלקו האחורי של המחשב, לצד החיבור לחשמל. לרוב, לצורך תיקון תקלה זו תצטרכו להזמין טכנאי מחשבים.

המחשב אינו נכבה בגלל תקלה בלוח האם

כאמור, תפקידו של כפתור הכיבוי הפיזי, לשלוח פקודת כיבוי למחשב. לעתים, גם במקרה שכפתור הכיבוי תקין, הפקודה לא מתקבלת גם לאחר לחיצה על הכפתור, בשל תקלה בלוח האם של המחשב.
מה עושים: גם תקלה מסוג זה מצריכה טכנאי מחשבים. יהיו מקרים שניתן יהיה לבצע תיקון (בביתכם או במעבדה) ויהיו מקרים שלא תהיה ברירה אלא להחליף את לוח האם (לאחר שביצעתם גיבוי מלא לכל הקבצים שלכם, כמובן).
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ייתכן שמדובר רק בהגדרות לא נכונות של המחשב או של הדרייבר

גם כפתור הכיבוי הפיזי מושפע מכפתור הכיבוי שבמערכת ההפעלה. לכן, לעתים גם הכפתור לא יפעל, ולא רק הפקודה הדיגיטלית שלכם שבאמצעות לחיצה על העכבר.
מה עושים: ממש כפי שפירטנו בפסקה הראשונה, הרי שהפתרון פשוט יחסית ומסתכם בשינוי ההגדרות במערכת ההפעלה.
עוד בעיה בהגדרות יכולה להיגרם בשל הגדרות לא מתאימות של הדרייבר של לוח האם. אם הדרייבר מותקן בצורה לא נכונה, או שהוא לא לעדכני, הוא יכול להשפיע על פעולת הכיבוי.
מה עושים: במקרה זה, לרוב יש צורך רק לבדוק שהוא אכן מוגדר בצורה עדכנית לגרסה הנכונה, דבר שניתן לעשות אף באמצעות שירות טכנאי מחשב מרחוק. כל שעליכם לעשות הוא לחייג לטכנאי, לאפשר לו חיבור מרחוק למחשב שלכם, ולשנות את ההגדרות בעזרתו או באמצעות הנחיות טלפוניות שלו. זה יחסוך משמעותית את עלות התיקון, ויש טכנאים שאף לא יגבו על כך תשלום בכלל.

בעיה חריגה, אך אפשרית: תקלה בספק הכוח

לעתים, יש תקלה בספק הכוח, אשר מונעת ממנו להעביר בצורה תקינה זרם להפעלת המחשב. אמנם מדובר בתקלה נדירה יחסית, אך היא קיימת.
מה עושים: במקרה זה, דרוש טכנאי. תוכל לבחור בין הבאת המחשב בעצמך למעבדה או בהזמנת טכנאי מחשבים עד הבית, לצורך החלפת ספק הכוח.