חברת הסלולר הגדולה הראשונה שמשיקה שירות eSIM (אי סים) בישראל היא פלאפון: היא עושה זאת אחרי 019 טלזר ואחרי wecom ושבוע אחרי שמשרד התקשורת דחק בחברות ליישם את השירות שהפך להיות סטנדרט בחו"ל. המשרד מתכוון לחייב את כל החברות ליישם את השירות.
מדובר בשירות סים וירטואלי, שמאפשר התקנת סים נוסף על הטלפון הסלולרי וניוד קל ללא החלפת כרטיס סים פיזי. בכך הוא חוסך לצרכנים עלות על סים (חברות גובות על השבב הפיזי 49-29 שקל) וכן חוסך המתנה לשליחתו בדואר או לקבלתו במוקד שירות. מכשירים ללא סים פיזי אמורים גם להיות קלי משקל מהרגיל. נקודת התורפה שלו היא שהשירות פותח פתח לבעיות אבטחת מידע - שלא סביר שיקרו בחברה גדולה כמו פלאפון.
1 צפייה בגלריה
פלאפון
פלאפון
פלאפון
(צילום: פלאפון)
פתיחת השירות בפלאפון, שלה 2.5 מיליון מנויים, לא מצריכה דבר מהצרכנים. השימוש ב-eSIM כבר מובנה במכשירים תומכים ואין לו עלות. הוא נתמך בדגמי גלקסי החל מגלקסי S20 ו-FLIP 3 ובאייפון - החל מאייפון 11. ישראלים כבר מכירים את השירות מטיסותיהם לחו"ל: כבר לא מכניסים למכשיר סים מקומי אלא מפעילים סים באמצעות סריקת קוד QR (או באמצעות שינויים קלים בהגדרו המכשיר) וחיבור וירטואלי למפעיל.
לפי פלאפון, השימוש ב-eSIM של החברה המתאפשר ללקוחות קיימים וחדשים, "יעשה ישירות באמצעות סריקת QR באתר החברה ללא צורך להמתין לקבלת כרטיס סים פיזי, או להתקשר לשירות הלקוחות ולדבר עם נציגי החברה. ההצטרפות היא פשוטה ומהירה, כשכל לקוח יכול להיכנס לאתר פלאפון, לבדוק אם מכשירו תומך בטכנולוגיה ולהצטרף בקלות ללא עלות נוספת. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת גם להגדיר קווים נוספים על אותו מכשיר – דבר המיטיב בעיקר עם לקוחות עסקיים. לצד זאת תמשיך החברה לאפשר חיבור שעונים חכמים ל-eSIM", כך נמסר. פלאפון כבר השיקה שירות eSIM לשעונים חכמים ובשנה האחרונה השיקה שירות eSIM לחו"ל. היא גם מעניקה הטבה לחו"ל ללקוחות שיצטרפו למסלול דור 5 עם eSIM.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון מסר כי "מהיום הכוח עובר ללקוח - שיוכל לעבור בקלות, במהירות, באופן דיגיטלי וללא מתווכים".
לפי סמנכ"ל השיווק של פלאפון דרור בהט: "ל-35% מלקוחות הסלולר בישראל יש מכשיר התומך בטכנולוגיית ה-eSIM. בסקר שערכנו לאחרונה עולה כי המודעות ל-eSIM עומדת על 63% מהציבור וכי-55% יעדיפו לבחור בחברה המציעה טכנולוגיה זו".
גם בחברת פרטנר נערכים להשקת השירות בימים הקרובים.