המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) אזרח בן 40 מאיזור הצפון, ושניים נוספים עוכבו לחקירה באזהרה, בחשד כי ניסו לבצע גניבת נתונים אישיים של אזרחים באמצעות כתובות פיקטיביות של דואר אלקטרוני עבור משרד חקירות פרטי.
החקירה החלה לאחר שמערך הסייבר ואבטחת המידע של הביטוח הלאומי זיהה פעילות חשודה באתרים, ועקב אחרי ניסיונות לשלוף מהם נתונים, וכך התגלו מספר חשודים. יש לציין כי הביטוח הלאומי מבצע את היקף העברות הכספים הגבוה במדינה ומחזיק במאגר עצום של פרטי התושבים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
(צילום: נמרוד גליקמן)
2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433
(צילום: מוטי קמחי)
הבוקר הפכה החקירה לגלויה, בוצעו חיפושים במספר מוקדים, ושוטרי הסייבר ביחידת להב 433 עצרו את האזרח בשנות ה-40 לחייו בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, פגיעה בפרטיות, חדירה למחשב כדי לעבור עבירה אחרת, זיוף בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע, וכן את שני המעורבים הנוספים שעוכבו לחקירה באזהרה. בתום החקירה, וככל שיידרש, החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצר בבית המשפט השלום בראשון לציון.
מטעם הביטוח הלאומי נמסר: "מתקפות הסייבר עולות ככל שהעבודה ברשתות מתגברת. זו המציאות היומיומית ואיתה צריך להתמודד. התפקיד שלנו הוא להעניק שירות סוציאלי מקסימלי לאזרחים, תוך שמירה על פרטיות המידע שלהם. מערך הסייבר ואבטחת המידע של הביטוח הלאומי היה ער למצב, פעל והגיב באופן מיידי ועירב את המשטרה כדי למנוע פעילות פלילית לכאורה על ידי אותו גורם".