רה"מ המיועד בנימין נתניהו אמנם הכריז שהתיק הכלכלי החשוב ביותר, האוצר, יישאר בליכוד - אך בורסת השמות כוללת גם חברי כנסת ממפלגות אחרות בקואליציה המתגבשת, בהם: בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית ואריה דרעי, יו"ר ש"ס. מספר 13 ברשימת הליכוד, ח"כ שלמה קרעי, התייחס בראיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio לאפשרות כי סמוטריץ' יתיישב לבסוף על כיסא שר האוצר. "הוא יכול להיות שר אוצר מצוין", אמר. "ראינו אותו בתחבורה, הוא עשה עבודה מצוינת. הוא בעד שוק חופשי, תחרות, הוא ליברל עם השקפה כלכלית כמו שאנחנו מאמינים בה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עם זאת קרעי הדגיש, כי "האוצר צריך להיות בידיים של הליכוד. אני לא יודע אם אנחנו נותנים את תיק האוצר לסמוטריץ'. זה תחילתו של מו"מ שאנחנו מקווים לסיים מאוד מהר. תיק האוצר, ברירת המחדל שלו היא מפלגת השלטון. האוצר, הביטחון, החינוך, צריכים להיות בידיים של מפלגת השלטון. אבל יש לנו שותפות קואליציוניות, והן פועלות בהרמוניה כגוש אחד לאותן מטרות, יש ממשלה מאוד הומוגנית, ולכן אני לא חושב שזה כל כך יפגע או תהיה איזו פגיעה באג'נדה והמטרות שכולנו מנסים לקדם ביחד. אם זו תהיה טובת הממשלה וטובת הגוש כולו זה בסדר מבחינתי".
1 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
שלמה קרעי
(צילום: אבי מועלם)

קרעי התייחס גם לציפיותיו בנוגע לתפקיד שמייעד לו נתניהו. "אני מעריך שאהיה שר בממשלה הבאה, ושזה יהיה בתפקיד כלכלי כלשהו. אבל נחכה ונראה. אני משאיר את ההחלטות לנתניהו, ומה שהוא יחליט אני אקבל".
אתה מקורב מאוד לראש הממשלה המיועד. מה ביקשת? "דיברנו בזמנו על תיק כלכלי. זה יכול להיות כלכלה, תחבורה או כל תיק שהוא יחליט".
מי צריך לחשוש ממך במידה הרבה ביותר? הבנקים? תחום המשכנתאות? רשות מקרקעי ישראל? אולי תאגיד השידור הציבורי שאיימת פעם לסגור? "הציבור צריך להיות שמח שנכנסת ממשלה שתכניס באמת תחרות. אם זה תחרות בשוק הבנקאי, שאנחנו יודעים שהבנקים מרוויחים רווח נקי בשנה אחרי כל המשכורות המנופחות והמוגזמות, הם מרוויחים בין עשרה ל-20 מיליארד שקל בשנה רווח נקי".
עד השנתיים האחרונות אתם הייתם בממשלה, יכולתם לעשות את זה. "אני פעלתי לביטול המגבלה של שליש הפריים שהכניסה לבנקים מיליארדי שקלים בגלל ההתערבות הבוטה הזו בשוק החופשי. ביכולת של הלקוח לקבל החלטה איזו משכנתא טובה לו. ובריבית אפסית, הבנקים גבו ריביות מאוד גבוהות והם התרגלו לזה. ועד היום כשביטלנו את שליש הפריים, הם פעלו כגוף אחד, כקרטל, להעלות את הריביות למי שרוצה יותר משליש פריים".
"ההבטחות שלנו לבוחר הן, להנמיך את הלהבות של האינפלציה, להוריד את יוקר המחיה, להוסיף תחרות, להפחית מיסים, זו האג'נדה שלנו ואני לא חושב שבנק או איגוד הבנקים יכולים להשפיע עלינו ולגרום לנו לבטל את התחרות או להשאיר את המצב כמו שהוא. אני לא מאמין שזה יכול לקרות. גם רשות מקרקעי ישראל - אני הגשתי הצעת חוק בנושא שהמדינה תפסיק לספסר בקרקעות בנגב ובגליל. זוגות צעירים צריכים לקבל את הקרקעות האלה בנגב ובגליל במחירי עלות".
זה יקרה? "אני מאוד מקווה, אני אפעל לשם כך לא משנה באיזה תפקיד אהיה".