בצל המלחמה, קרן חדשה תעודד סטודנטים משדרות, שמתכננים ללמוד הנדסה וטכנולוגיה, להשתלב בתעשייה באזור הדרום. הקרן, שהקימה אסם נסטלה והושקה היום (ג'), תעניק בשלב הראשוני עשרות מלגות לתושבי העיר, לצד אפשרות להשתלב בהתמחות מעשית בחודשי הקיץ בכל אחד מהמפעלים באזור במטרה לייצר עתיד תעסוקתי.
"אנחנו מחויבים לעתיד העיר ותושביה", הסביר אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה את הרציונל שמאחורי המהלך של הקבוצה. "זוהי השעה שבה התעשייה המקומית יכולה וצריכה לקחת תפקיד משמעותי בתרומה לחוסן המקומי". מזה למעלה מ-40 שנה פועל בשדרות מפעל של אסם נסטלה ומטרתו של המיזם היא לנסות ולחזק עוד את התעשייה המקומית, בימים בו העיר נאבקת בהשלכות המלחמה.

2 צפייה בגלריה
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
מציעים התמחות מעשית. מפעל אסם נסטלה בשדרות
(צילום: ירון שרון)
לפי התוכנית, בשלבים הבאים תציע "קרן אסם שדרות" גם מסלולי לימודים במוסדות האקדמיים בעיר, לצד תכנית התמחות ללימודי תעודה. אחד היעדים שעל הפרק הוא יצירת פרויקטים לחינוך טכנולוגי- תעשייתי במוסדות הלימוד של שדרות, בהם לימודי תעודה להנדסאים וטכנאים והכשרות מקצועיות טכנולוגיות.
"המטרה העיקרית היא לסייע לדור העתיד", הצהיר ראש עיריית שדרות אלון דוידי והביע אמונה כי אני "הקרן תסייע לתושבי העיר ותפתח את התעשייה הטכנולוגית, שכבר קיימת - עוד יותר".

2 צפייה בגלריה
השקת קרן "אסם שדרות"
השקת קרן "אסם שדרות"
אבי בן אסאייג, אורנה גיגי, אלון דוידי וד"ר רון תומר בהשקת הקרן
(גיא לוי- Bali.pic)
באירוע ההשקה שנערך לקרן השתתפו, לצד מנכ"ל אסם נסטלה וראש עיריית שדרות גם נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, יו"ר איגוד המזון, דודי מנביץ , מנכ"לית מכללת ספיר, אורנה גיגי, יו"ר אסם תעשיות לשעבר דן פרופר, ואיתם בכירים מאוניברסיטאות באזור הדרום.
"החינוך הטכנולוגי הינו הבסיס לכל תעשייה מצליחה", אמר באירוע יו"ר התאחדות התעשיינים. "אני מקווה ומאמין כי קרן זו תכשיר בהצלחה את דור העתיד של התעשייה בדרום בכלל ובפריפריה בפרט. אם ברצוננו לראות את התעשייה הישראלית צומחת, עלינו להשקיע בהכשרת כוח אדם במקצועות התעשייה".