קרן ההשקעות קדמה רוכשת את קבוצת ביתילי לריהוט בתמורה לכ-100 מיליון שקלים. ל-ynet נודע כי ההסכם נחתם עם כרמל אחזקות, שבבעלות משפחת איתני, לרכישת עסקי הרהיטים שלה הכוללים את רשתות הריהוט ביתילי, IDdesign ואורבן. העסקה כוללת גם את המרכז הלוגיסטי של ביתילי ומפעלים לייצור רהיטים. מקורב לעסקה אמר: "היעד - הקמת קבוצת העיצוב לבית הגדולה והחזקה בישראל". העסקה צריכה לקבל את אישור הרשות לתחרות.
בתגובה לידיעה אמר עופר איתני: "לאחר תקופה ארוכה ופורייה של 36 שנה מאז ייסדנו את הסניף הראשון של ביתילי, הגענו למסקנה שיש לבצע שינוי דרמטי על מנת לקפוץ מדרגה, ולהפוך לקבוצה הגדולה בתחום. בחרנו, למרות הצעות גבוהות יותר, בקרן קדמה בגלל החזון המשותף ואופי מנהליה. מתוך אחריות וחשיבה לעתיד העובדים והמותגים, אני ואחי אביב, מצטרפים באופן אישי לדירקטוריון הרוכשת על מנת להגשים את החזון". אביב איתני יהיה גם מנכ"ל המותגים שנרכשו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

קדמה רוכשת למעשה שלוש רשתות ריהוט: הגדולה ביניהן היא ביתילי הוותיקה, שנוסדה לפני 36 שנה על ידי משפחת איתני, והיא הרשת המובילה בישראל לממכר רהיטים עם 11 סניפים. רשת אי.די.דיזיין, שמפעילה ארבעה סניפים וממוצבת כרשת פרמיום לריהוט יוקרתי מסקנדינביה, שפועלת בישראל בזיכיון של הרשת הבינ"ל מאז שנת 1996, ואורבן, רשת בעלת 17 סניפים וחנות און ליין למכירת ריהוט מוזל לקהל צעיר.
קרן קדמה הוקמה ב-2006 כקרן השקעות פרטית בניהול גלעד הלוי, גלעד שביט ואורי עינן, עם דגש על קמעונאות. בין החזקותיה: אייס, רשת המחשבים והסלולאר סי גאטה ויקבי כרמל. הקרן גם התמודדה על רכישת יינות ביתן, עסקה שלא הבשילה.
2 צפייה בגלריה
סניף ACE אייס
סניף ACE אייס
סניף ACE אייס
(צילום: אוראל כהן )
המחזור השנתי של קבוצת ביתילי מוערך בכ-200 מיליון שקלים, וככל הנראה קדמה מתכוונת להכפיף את עסקי ביתילי לאייס, שנרכשה על ידה לפני חמש שנים מאלקטרה תמורת 145 מיליון שקלים, והונפקה לפני שנה בבורסה בתל אביב. מאז הרכישה, ובמיוחד מאז הקורונה, אייס הרחיבה את קטגוריית הריהוט לבית, ומיצבה עצמה מרשת עשה זאת בעצמך לרשת לתחזוקת הבית. בנוסף, אייס היא בעלת מפעל ומותג לארונות לבית.
פורסם לראשונה: 12:47, 03.02.22