בשיתוף אתר "המקצוענים"
קצר חשמלי הוא דבר שכדאי להימנע ממנו, לא רק בגלל שהוא גורם לנזק למנוע של המכשיר עצמו, אלא כי הוא גם יכול להרוס מכשירי חשמל רבים אחרים בבית שנכבים ונדלקים בפתאומיות. הנה כל מה שכדאי לדעת, כדי להקטין את הנזק בזמן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

אלו הסיבות לכך שהתריס החשמלי מקצר

הסיבה הנפוצה ביותר – קרע או ניתוק חוטי החשמל שמחוברים למנוע: לאורך זמן, שלבי התריס יכולים לגעת בחוטי החשמל שמחוברים למנוע, מה שגורם לשפשוף עד כדי קרע וניתוק שלהם. במקרה הטוב, תוכלו להסתפק בתיקון ובהחלפת החוטים. במקרה הרע, הדבר יגרום לנזק למנוע, מה שיהפוך את התיקון ליקר במיוחד, שכן עלות החלפת מנוע גבוהה יחסית.
חדירת מים אל תוך ארגז התריס: בייחוד אם ארגז התריס ממוקם מחוץ לבית, ולמרות שהוא אמור להיות איטום, הרי שלעתים מי גשמים חודרים לתוכו. זה יכול לקרות בעקבות בלאי של גומיות האיטום, השארת חור בעקבות תיקון של ארגז התריס או תזוזה של הקיר החיצוני.
לעתים, גם ניקיון של ארגז התריס עם צינור, יכול לגרום למים לחדור ולגרום לקצרים ולתקלות נוספות. מעבר לעובדה שזה הורס את התריס עצמו, הרי שמדובר בסכנה של ממש כשמים חודרים אל מערכת החשמל.
לחיצות מהירות על מתג ההפעלה או על השלט: לעתים, בחוסר תשומת לב, לוחצים מהר מדי על מתג התריס, וגורמים לשתי הפעלות מנוגדות: מעלה ומטה.
לאורך זמן, העלה והורדה מהירה מדי של התריס, יכולות לגרום לניצוצות חשמל, שיכולים לגרום לקצר חשמלי ואף לשרוף את המנוע של התריס.
בלאי טבעי של מנוע התריס: לרוב, לאחר מעל 10 שנים, המנוע החשמלי של התריס מתיישן. זהו בלאי טבעי, שיכול לגרום לתקלות בתריס ולקצרים בחשמל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

חשמלאי או מתקין תריסים? כך תדעו איזה בעל מקצוע להזמין

לרוב, כבר בשיחה הטלפונית, בעל מקצוע אמין ומקצועי ינחה אתכם לגבי בעל המקצוע המתאים. מרבית התיקונים של תריסים חשמליים: קרע ברצועות, שבר לשלבים או נזק למנוע – יצריכו הזמנה של מתקין תריסים בלבד.
ואולם, אם יש נזק שקשור גם למערכת החשמל, הרי שסביר להניח שתצטרכו להזמין בנוסף חשמלאי שיאתר את מקור התקלה, יחליף את החוטי החשמל במידת הצורך, יבדוק את החיבור ללוח החשמל וכן הלאה.
לעתים, חשמלאי אכן יספיק, ולעתים תצטרכו בנוסף להזמין מתקין תריסים (אם נגרם נזק למנוע, למשל).
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כיצד מתקנים את התקלה וכמה אמור לעלות התיקון?

תלוי מה הסיבה לה. אם, הסיבה לקצר החשמלי היא מגע של השלבים העליונים של התריס עם חוטי החשמל המחוברים למנוע, לעתים ניתן יהיה להסתפק בסידור שלהם. אם נגרם נזק לחוטים, יש צורך להחליף אותם. תיקון מסוג זה אמור לעלות 400-500 שקל, כולל מע"מ.
במסגרת התיקון, בעל המקצוע יסדר את החיווט כך שלא יבוא במגע עם השלבים או עם רצועות התריס, ואם הוא נפגע, הוא יחליף את הרכיב התקול. סכום זה אמור לכלול את עלות החומרים והעבודה.
אם נגרם נזק למנוע, יהיה צורך בהחלפתו. כאן, המחיר גבוה יחסית, ונע בין 1,200 ל-1,700 שקל, בהתאם לגודל התריס (מחיר זה מתייחס לתריס שמשקלו עד 100 ק"ג), סוג המנוע והדגם שתבחרו. לפני שאתם ממהרים להחליף מנוע על חשבונכם,
במקרה שהאחריות על התריס מטעם היצרן עדיין בתוקף, תוכלו להפעיל אותה ולחסוך הרבה כסף, במיוחד כשמדובר בעבודה יקרה כמו החלפת מנוע. במצב כזה, מתקן התריסים יספק מנוע מהיצרן ויגבה מכם כסף רק על פירוק המנוע הישן והרכבת המנוע החדש.
כמובן שכל זאת מותנה בכך שאתם מחזיקים בתעודת האחריות המקורית והיא אכן מכסה את התיקון הרלוונטי.
שימו לב: על מנוע תריס מתוצרת צרפת, איטליה או ישראל נהוג לקבל חמש שנות אחריות, דרשו מראש שמתקין התריסים יספק לכם מנוע מחברה ותיקה. זאת בניגוד למנוע פחות איכותי מתוצרת סין, עליו גם תקבלו אחריות של שנה בלבד.
בכל מקרה, לצורך בירור הסיבה לתקלה, לרוב יהיה צורך לפתוח את הארגז העליון שממוקם מעל למסגרת החלון. ככל שמדובר בתריס גדול וכבד יותר, כך התיקון ייחשב למורכב יותר, ויעלה בהתאם.
בכל מקרה, בדקו את הסיבה מראש ובקשו שיתמחרו לכם את עלות התיקון בטלפון (טווח מחירים, לכל הפחות), על מנת שלא תהיו מופתעים במועד ביקור בעל המקצוע בביתכם. למחירון המלא נהוג בתחום זה, לחצו כאן.
צריכים חשמלאי או מתקין תריסים? לחצו על הקישור המתאים.