עוד סימן לעליית יוקר המחייה: היקף ההוצאה של משקי הבית על אנרגיה (חשמל, דלק וגז בישול) עלה בכ-175 שקל לחודש לכל משק בית בישראל מתחילת השנה. ההוצאה הממוצעת הגיעה לסכום של 2,073 שקל לחודש לעומת עלות ממוצעת של 1,898 שקל ב-2023. רק בחודש האחרון נוספו עוד 45 שקל עקב התייקרות החשמל והדלק.
בחישוב כולל מדובר בתוספת הוצאה שנתית של 7.5 מיליארד שקל לכלל משקי הבית בישראל לעומת השנה הקודמת. הנתונים מגיעים מהמכון הישראלי לאנרגיה שפירסם את מדד האנרגיה לחודש אפריל 2024. מדובר באחד המדדים הגבוהים ביותר של מחירי האנרגיה שנרשמו בישראל זה קרוב לעשור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
תדלוק, מונה חשמל
תדלוק, מונה חשמל
תדלוק, מונה חשמל
(צילומים: גלעד קוולרציק, shutterstock)
מחירי האנרגיה בישראל ממשיכים לטפס זה החודש הרביעי ברציפות, ומדד האנרגיה עולה בעוד 0.6% ומגיע לרמה של 98.7 נקודות. פירושו שמתחילת השנה בלבד השלימו מחירי האנרגיה הממוצעים במשק עלייה מצטברת של 3.3%.
מדובר בשילוב של עלייה של 6% במחיר הנפט ומהתחזקות של קרוב לאחוז בשער הדולר. עליות אלה הביאו להתייקרות של 7% במחירי הבנזין במזרח אגן הים התיכון ושל 5% במחירי המזוט והגז הטבעי לתעשייה, כולם בערכים דולריים. עם זאת, נרשמה ירידה במחירי הסולר, הדלק הסילוני למטוסים וגז הבישול בערכים דולריים, אולם בשל התחזקות שער הדולר הם שמרו, בסופו של דבר, על יציבות בערכים שקליים.
מחיר הבנזין עלה שלשום בעוד 21 אגורות לליטר - עלייה רביעית ברציפות. בסה"כ מאז תחילת שנת 2024 התייקר הדלק בכ-11.5%.