ממשיך לשבור שיאים גם אחרי הפרישה: 6 נעליים של מייקל ג'ורדן, אותן לבש בכל אחת מ-6 אליפויות ה-NBA בהן זכה יחד עם שיקגו בולס, נמכרו במהלך סוף השבוע במכירה פומבית בסכום של 8 מיליון דולר, שיא של כל הזמנים במכירת נעליים "יד שנייה". יש לציין, לא מדובר בזוגות נעליים, אלא בנעל אחת מכל זוג.
הסכום המדויק של ההצעה הזוכה ב"קולקציית השושלת" (The Dynasty Collection) היה על סך 8,032,800 מיליון דולר, לפי בית המכירות סות'ביס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הנעליים שנמכרו ושברו שיא
הנעליים שנמכרו ושברו שיא
הנעליים שנמכרו ושברו שיא
(מתוך האתר של בית המכירות סות'ביס)
מדובר בנעליים מסדרת אייר ג'ורדן, על שמו של השחקן הטוב בהיסטוריה, בשנים 1993-1991, 1998-1996. "הקולקציה הזו היא ייחודית ובעלת הערך הרב ביותר של נעלי אייר ג'ורדן שאי פעם הוצעו למכירה", נכתב באתר של בית המכירות הפומביות.
במקור, הנעליים היו שייכות לטים הלאנד, מנהל יחסי הציבור של שיקגו בולס, שביקש בזמנו מג'ורדן לתת לו נעל אחת אחרי כל זכייה של הקבוצה באליפות, ואף לחתום עליה עם הקדשה אישית. אחרי הזכייה הראשונה ג'ורדן הפך את העניין כבר לאמונה טפלה והמשיך להעניק אותן להלאנד. בהמשך הן נמכרו לאספן אמריקני פרטי, שהעמיד אותן למכירה באמצעות סות'ביס.
מותג נעלי אייר ג'ורדן נחשב לאחד המובילים בעולם הספורט, עוד מעונתו הראשונה של הכוכב ב-NBA, אי שם בשנת 1984. למרות פרישתו כבר לפני למעלה מ-20 שנה, מותג הנעליים שלו בשיתוף עם נייקי רק הולך ומתחזק.
אגב, בשנה שעבר זוג נעלי אייר ג'ורדן בצבע אדום ולבן שנעל הכדורסלן באחד הניצחונות של שיקגו בגמר ה-NBA ב-1998, נמכרו גם כן על ידי סות'ביס ב-2.2 מיליון דולר. כמו כן, באוקטובר 2021, זוג נעלי אייר ג'ורדן בצבע אדום ולבן, שנעל השחקן במשחקו החמישי בקריירה, אי שם ב-1 בנובמבר 1984, נמכרו ב-1.47 מיליון דולר במהלך מכירה פומבית.