"ככל שהעלייה בשיעור ריבית בנק ישראל תימשך יחד עם עליית שיעור האינפלציה, הרי שהדבר יוביל גם לעליות במחיר התשומות ולהתאמת מחירי המכירה לצרכן". כך מציינת חברת המלונות ישרוטל בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 שפורסמו הבוקר (א').
זאת למרות שהחברה מציינת כי "בשלושת החודשים הראשונים של 2023, לעלייה במדד המחירים לצרכן לא הייתה השפעה מהותית על רווחיות הקבוצה: כ-35% מהלוואות החברה הן צמודות לריבית הפריים ומשמשות בעיקר למימון פרויקטים ומהוונות לרכוש ואין להן השפעה על רווחיות הקבוצה. מנגד, לחברה פיקדונות בסך 340 מיליון שקל הנושאים ריבית ומשכך עליית הריבית תגדיל את הכנסות המימון".
1 צפייה בגלריה
ישרוטל ים המלח
ישרוטל ים המלח
ישרוטל ים המלח
(ים מלח)
את הרבעון סיימה החברה עם שיפור בתוצאות: רווח נקי של 2.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 4 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. התפוסה הממוצעת ברבעון הראשון שנחשב החלש בשנה, הייתה 62% לעומת 60% ברבעון המקביל ומחיר חדר ממוצע ברבעון עמד על 800 שקל בדומה למחיר בשנה שעברה.
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל, התייחס לחשש מפני עליית מחירים צפויה והבהיר כי "לא מדובר באזהרה, הפרסום הוא תחת סעיף סטנדרטי צופה פני עתיד. כרגע אין לנו כוונה להעלות מחירים, מה שמטריד אותנו זה לא הריבית אלא בעיקר עלויות המזון, האנרגיה והשכר, מה שמרגיש האזרח בכיסו גם אנחנו מרגישים. אם כי כרגע, על פי ההזמנות, אנחנו לא רואים האטה אלא יציבות".
לדבריו, "ישנו טרנד שאנשים מזמינים ברגע האחרון, כך שקשה לצפות כרגע לגבי אוגוסט. הרבעון הראשון הוא הכי פחות משמעותי ומהווה רק 10% מהרווח השנתי. הרבעונים המשמעותיים הם השלישי של חודשי הקיץ ורבעון החגים. התפוסה ברבעון הראשון הייתה 62% וגם המחיר לחדר לא היה גבוה - ממוצע של 800 שקל".
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון ב-340 מיליון שקל, עלייה של 10%. הסיבה העיקרית: הוספת 3 בתי מלון (גומא בכנרת ו-2 בתל אביב). הרווח התפעולי של הרשת עלה מ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-61 מיליון שקל כתוצאה מפתיחת מלונות חדשים ושיפור בתפוסת המלונות בירושלים ובתל אביב לעומת רבעון קודם שעוד סבל מהאומיקרון.
שיעור הרווח התפעולי של ישרוטל עמד על 30%, שיפור לעומת הרבעון המקביל שהסתכם בשיעור רווח תפעולי בסך 29%.
עוד מצוין בדוח, כי לאחרונה חתמה החברה על רכישת מלון ראשון בחו"ל, ברומא, נכס שהוא בניין משרדים שיהפוך למלון של 37 סוויטות יוקרתיות במרכז העיר בהשקעה של 45 מיליון אירו יחד עם השותפים הפניקס וקבוצת הנדל"ן העיר הלבנה. החברה במו"מ לעוד רכישת 2 נכסים ברומא. זאת במסגרת הקמת זרוע נוספת של החברה בחו"ל, בעיקר באזורי תיירות מבוקשים באירופה. בארץ הרשת בתהליכי בנייה של 11 מלונות.