"כל עובד שהיה תחת הכנפיים שלנו לא נפגע בקורונה. היינו מגדלור איתן של אחריות ושל ממלכתיות בקורונה". כך אמר היום (ב') ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, בריאיון בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ושל "ידיעות אחרונות".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בר-דוד התייחס למקום של ההסתדרות במאבק נגד יוקר המחיה וטען כי "ההסתדרות עוד לא מנהלת את המדינה, יש ממשלה. אני בודק כל הזמן מה אני יכול לעשות למען השכבות החלשות ואנחנו כל הזמן נלחמים. גם עכשיו, במתווה שכר המינימום, אכניס שיפורים כדי להעלות את השכר ב-200 שקל כבר בפעימה הראשונה. השמיים הם הגבול בנושא הזה. באנו מ-5,300 שקל והגענו ל-6,000 שקל".
1 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה ארנון בר דוד
ועידה ועידת האנשים של המדינה ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בוועידת האנשים של המדינה
(צילום: עמית שאבי)
ברקע הביקורות הגורסות כי ההסתדרות לא עושה מספיק כדי להילחם על מעמד העובדים והמאבק המתנהל בינו לבין עופר עיני על ראשות ההסתדרות, טען בר-דוד כי "ההסתדרות בראשותי מעולם לא הייתה חזקה יותר. אנחנו נמצאים בשורה הראשונה של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל. אני יכול לסגור את המדינה בטלפון אחד. אני אסגור את המדינה ואדפוק על השולחנות יותר חזק ממה שאני דופק עכשיו ברגע שיפגעו לי בשכבות החלשות ובעובדים החלשים.
"אני השבתתי מספיק בחיים שלי. אני לא גאה בזה, אני לא שם כרגע. אני לא מחפש שיגידו שאני חזק, אני מחפש שהארגון שלי יהיה אחראי, ממלכתי, חזק ושתהיה גאווה לעובדים שלו ולחברי ההסתדרות", אמר בר-דוד.
עוד הוסיף יו"ר ההסתדרות, כי "המציאות השתנתה ואני הולך לנהל משא ומתן לכלל העובדים במגזר הציבורי, וב-1.1.2023 יהיה הסכם מסגרת חדש שבו יהיו גם תוספות שכר. השכר יעלה כמה שצריך לעלות. המצב הכלכלי משתפר".
באשר לשאיפותיו הפוליטיות, טען בר-דוד כי "זה לא מעניין אותי. בניגוד לקודמיי, אני לא נמצא בשום מפלגה. העובדים שלי נמצאים בכל המפלגות ואני פועל ביחד איתם. אני לא חושב שאני יכול להוביל הסתדרות שיש לה מפלגה או מפלגה שיש לה הסתדרות. הימים האלה פסו מהעולם".