משקיעי הריטייל זרמו בהמוניהם להנפקת SpaceX, אולם נראה שמי שגזר את הקופון, מעבר כמובן לבעל השליטה אלון מאסק, הן קרנות הון פרטיות.
לכלכליסט נודע כי אחת מהן, StepStone VC Secondary Fund, שווקה בישראל למשקיעים כשירים. הקרן בנתה חשיפה ל־SpaceX דרך רכישת מניות באופן ישיר והחזקות משניות (secondary) בקרנות טרם הנפקתה. החשיפה של הקרן טרם ההנפקה הגיעה עד ל־400 מיליון דולר, שהיוו 10% מההון המנוהל שלה. הקרן, ששווקה בישראל באמצעות חברת לידר הון פרטי בניהול איתי אלנתן, גייסה עבור סטפסטון 30 מיליון דולר ב־2024.
במכתבים למשקיעים נכתב כי שווי SpaceX לאחר הנפקתה עלה ל־2.4 טריליון דולר, פי 6 מהרכישה, וזו עלתה לכדי 60% מכלל החשיפה של הקרן. הכסף הישראלי שבקרן שהיה חשוף ל־SpaceX נאמד ב־3 מיליון דולר ושווה 18 מיליון דולר, כלומר רווח של 15 מיליון דולר "על הנייר".




