יותר מאלף משפחות שליחי החסידות בישראל דואגים בשלל פעולות ועשיה לכך שכל משפחה בארץ תוכל לחגוג את חג החירות כהלכתו ומתוך שמחה ותחושת בני חורין, ומקיימים את חזונו של הרבי מלובביץ' – לדאוג שלא יישאר כיסא ריק סביב שולחן הסדר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות חב"ד)
במיוחד בשנה כזו, שבה יוקר המחיה מעיב על שמחת החג יותר מתמיד, ואווירת הקרע והלחץ מהרחובות מצטרפת ללחץ מחשבון הבנק הבעייתי גם כך, מארגנים שליחי חב"ד בישראל אלפי מארזי מצרכים ותלושי עזרה לחג לרבבות משפחות כדי שיוכלו להסב לשולחן חגיגי עם שמחת חג. המארזים והסיוע הכספי מחולקים בצורה מכובדת ודיסקרטית ומבוססים על איסוף מקדים שערכו השליחים בקרב ידידי ותומכי בתי חב"ד, כדי להצליח ולעמוד בעליה הגדולה במספר הפונים לקבלת עזרה. "ביהדות, לאורך כל השנה קיים העיקרון של צדקה ועזרה, אבל לפני חג הפסח הוא זוכה לתשומת לב רבה גדולה יותר ואפילו לכינוי מיוחד – 'קמחא דפסחא'. בתור הכתובת הקבועה לכל עניין של יהדות וחסד, גם בתחום זה שליחי הרבי המסורים נמצאים בחזית הסיוע ועושים ככל יכולתם לענות לכל פנייה", מסביר הרב יוסף אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד בישראל.
בצעירי חב"ד יודעים גם לספר כי במאות מוקדים ברחבי הארץ יתקיימו סדרי פסח קהילתיים הנותנים מענה למגוון רחב של אוכלוסיות: בודדים, משפחות חד הוריות, גלמודים, עולים חדשים, משפחות של נפגעי טרור וגם סדרים ייחודיים בשפה האוקראינית לטובתם של הפליטים הרבים שהגיעו לישראל מאז פריצת המלחמה באירופה. זאת, לצד סדרי פסח קהילתיים למי שמעוניינים לחגוג את הלילה המיוחד באווירה הידועה של בתי חב"ד במזרח ובדרום אמריקה. בשבועות האחרונים מקיימים שליחי חב"ד סדנאות חגיגיות ומרתקות של אפיית מצות בעבודת יד לכל המשפחה, באמצעותן למדו אלפי הילדים שהתנסו במלאכת האפייה, הרידוד והלישה בעצמן את עיקרי מצוות ומנהגי הפסח, ואף זכו לקבל מצה שמורה אישית לליל הסדר.
3 צפייה בגלריה
ליל הסדר בשנת 2022 בבית חולים וולפסון
ליל הסדר בשנת 2022 בבית חולים וולפסון
ליל הסדר בשנת 2022 בבית חולים וולפסון
(צילום: צעירי חב"ד)
והשליחים במרכזים הרפואיים בישראל יחגגו את ליל הסדר יחד עם בני ובנות משפחותיהם לצדם של המאושפזים, קרובי משפחתם ואנשי הצוותים הרפואיים שנפל בחלקם לעשות את תורנות החג במחלקות השונות. ב"לב חב"ד" הפועלים כל השנה לרווחת החולים, יקיימו במחלקות השונות סדרים מרכזיים עם אווירת חג כמעט כמו בבית, כולל הפעלות לילדים כדי לשמור אותם דרוכים לקראת האפיקומן, ודאגו לקראת החג לכל חולה לערכת סדר אישית ומכובדת שתאפשר גם למי שרתוקים למיטותיהם לקיים את מסורות החג ולשאוף תקווה ואמונה להמשך המאבק הרפואי שלהם. "המצה השמורה בליל הסדר מכונה בספרי הקבלה בשם 'מאכל הרפואה' ו'מאכל האמונה'. שני הדברים שזקוקים להם יותר מכל בלמעלה משלושים המרכזים בהם פועלים השליחים שלנו", מסביר הרב לוי מנדלזון.
ומה מבקש מי שמוצא את האפיקומן? בעיקר רפואה שלימה ומהירה!

חירות לגוף ולנשמה הרב יוסף אהרונוב

"חירות" - מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש, כרטיס פיס עם כל המספרים הנכונים? עצי קוקוס ודקל בחוף אקזוטי? מִשרת חלומות? דירה, או שזה כבר מדע בדיוני? כל אחד ואחת וה"חירות" שלהם.
בכלל, חירות היא מושג יחסי. צמח מרגיש טוב עם עצמו כאשר מספקים לו קרקע, מים, אוויר ואור. אין עוד דרישות. בעל חיים זקוק, נוסף על כך, גם לחופש תנועה, ולא להיכלא מאחורי סורגים. אבל האדם זקוק כבר למשהו נוסף כדי לחוש בן חורין - למזון, לשכל ולנשמה. אחרת, אתה יכול להיות בזנזיבר, אבל לא להרגיש מאושר באמת. בני ישראל חיו במצרים בתוך בועה של עבדוּת תחת המעצמה הגדולה בעולם. החלומות אופסנו במגירה. אבל לאט־לאט הצליח משה רבנו, גואלם של ישראל, לחלחל לתודעתם את ההבנה שהם נועדו לחיים אחרים. לחופש רוחני ופיזי, ולא לתרבות האלילית.
3 צפייה בגלריה
הרב יוסף אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ליד חלק מההערכות לחג
הרב יוסף אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ליד חלק מההערכות לחג
הרב יוסף אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ליד חלק מההערכות לחג
(צילום: צעירי חב"ד)
אנחנו מכירים עוד מהגן את עשר המכות ואת קריעת ים סוף. ניסים מופלאים שעשה הקב"ה. אבל גם בני ישראל נדרשו לעשות מעשה אמיץ בדרך אל החופש: לקחת כבש, שהיה אליל מצרי, ולהקדישו לאלוקים. זו היתה התרסה גדולה וצעד קטן בדרך אל החופש. לראשונה זה מאות שנים, אומת העבדים גילתה מחדש את זקיפות הקומה שלה, והחלה לדבר ברצינות על עצמאות רוחנית.
פסח קורא גם לנו לצאת לחירות אמיתית. להסב סביב שולחן החג, ולהיזכר בדינמיקה שהצליחה להוציא מאות אלפים מכור הברזל. כבר אלפי שנים שבכל מקום בעולם יושבים יהודים מסביב לשולחן, אוכלים את אותן מצות שמורות וסימני קערת הסדר, ומספרים על יציאת מצרים. "והגדת לבנך" קוראים לזה, וזו המצווה החשובה ביותר של ליל הסדר. להעביר מורשת קרב.
אנחנו מכירים מההגדה ארבעה טיפוסי בנים, אבל הרבי מליובאוויטש חידש, שבדור שלנו כבר יש גם את "הבן החמישי" - זה שלהבדיל מארבעת הקודמים, אפילו לא מגיע לשולחן החג. התפקיד של כולנו הוא להזכיר ולהראות לו כמה אנחנו מחכים אפילו לו בלילה החגיגי הזה.