"בעקבות עבודות תחזוקה המערכת סגורה זמנית". זאת היא ההודעה שמצאו היום, 1 בינואר, כל מי שביקשו לבצע פעולה כלשהי באתר רשות המיסים, וכפי שעולה מבדיקת ynet - המסר הזה יהיה נכון גם למחר, 2 בינואר.
הימים הראשונים של חודש ינואר הם כידוע מהעמוסים ביותר במערכת הכלכלית והפיננסית בפעולות כספיות רבות. אולם, מי שיבקש למשל, לבקשת המעביד, להעביר לו טופס תיאום מס חדש, או מי שיבקש לשלם מס שנתי על שכר הדירה או חוב למס הכנסה, כאשר כל עיכוב גורר ריבית והצמדה למדד, ייאלץ להמתין יומיים עד ל-3 בינואר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עבודות תחזוקה באתר רשות המיסים
עבודות תחזוקה באתר רשות המיסים
ההודעה שמופיעה באתר רשות המיסים
(צילום מסך)
אזרחים שניסו לבצע היום פעולות מול רשויות המס נתקלו בהודעה, כי מתבצעות עבודות תחזוקה באתר ולכן הפעילות דווקא בימי תחילת השנה אינה אפשרית. "הם לא יכלו ברשות המיסים לבצע את הפעילות הזאת לפני המועד הזה, באחד הלילות?", תמהו אזרחים שומרי חוק, שביקשו, למשל, לשלם כחוק את המס השנתי על שכר הדירה שקיבלו בשנת 2021.
ברשות המיסים הסבירו כי המערכות יורדות ביומיים הראשונים של השנה, כדי לבצע את ההתאמות הנדרשות לראשית שנת המס החדשה, 2022. לדברי אנשי הרשות, צריך לעשות עדכונים של שינויי חקיקה שנכנסים לתוקף ב-1 בינואר, והפעם יש רבים כאלה (לאחר שנתיים ללא תקציב מדינה מאושר). כמו כן יש עדכונים של סכומים בעקבות המדד (שפורסם, אגב, כבר ב-15 בדצמבר האחרון) ולכן כל המערכות לביצוע תשלומים הושבתו כעת.
בתשובה לשאלת ynet מסרה דוברת רשות המיסים: "כבכל שנה, מערכות התשלומים ודיווח במס יורדות מהרשת ליום-יומיים, לצורך ביצוע עדכוני סכומים ושיעורים, הנובעים מהמעבר בין השנים".
בקיצור: למדינה לא בוער שתשלמו לה מיסים, והיא אפילו מורשית לגבות ריבית כחוק על הימים שמי שחייב לה כסף יאחר עוד בתשלום.