עסקת ענק בתעשיית כרטיסי האשראי בארה"ב: הבנק קפיטל וואן הודיע כי בכוונתו לרכוש את מנפיקת כרטיסי האשראי דיסקבר פייננשל עבור 35.3 מיליארד דולר בעסקת מניות.
העסקה מעניקה לדיסקבר פרמיה של 27% על מחיר הסגירה שלה מיום שישי. לפי התנאים, בעלי המניות של דיסקבר יקבלו 1.0192 מניות של קפיטל וואן על כל מניה שבבעלותם. בעלי המניות של קפיטל וואן יחזיקו בכ-60% מהחברה המשולבת.
1 צפייה בגלריה
קפיטל וואן, דיסקבר
קפיטל וואן, דיסקבר
קפיטל וואן, דיסקבר
(צילומים: gettyimages, AFP)
"באמצעות השילוב הזה, אנחנו יוצרים חברה שתהיה בעמדה מעולה לייצר ערך משמעותי ללקוחות, לעסקים קטנים, לסוחרים ולבעלי המניות, זאת בעוד הטכנולוגיה ממשיכה לשנות את תעשיית התשלומים והבנקאות", מסר ריצ'רד פיירבנק, המייסד והמנכ"ל של קפיטל וואן.
זו תהיה העסקה הגדולה ביותר בתעשיית הבנקאות מאז המשבר הפיננסי של 2008. החברות נחשבות לשתיים ממנפיקות כרטיסי האשראי הגדולות בארה"ב אחרי ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ. קפיטל וואן מדורג כבנק ה-12 בגודלו בארה"ב לפי נכסים. במאי דווח כי ברקשייר האת'וויי, חברת ההשקעות של וורן באפט רכשה בקפיטל וואן החזקה בשווי של קרוב למיליארד דולר.
לפי הודעת החברות, העסקה תושלם עד סוף 2024 או תחילת 2025. היא אמורה לייצר החזר של 16% על ההון המושקע ב-2027, ותביא לחסכון של 1.5 מיליארד דולר בעלויות באותה שנה.
עם זאת, העסקה קרוב לוודאי שתיבחן בדקדקנות על ידי הרגולטורים, זאת בהתחשב בגודל של שתי החברות. "אני מאמין שהעסקה הזו תעורר תגובות חזקות ותזכה לביקורת רגולטורית נרחבת", אמר לרויטרס ג'רמי קרס מאוניברסיטת מישיגן. "זה יהיה המבחן הגדול הראשון לרגולציה החדשה על מיזוגי בנקים מאז הוציא ממשל ביידן ב-2021 צו מיוחד לקידום תחרותיות".