86 שנים לאחר שהוקמה, נסגרה בסוף השבוע חנות המפעל של זוגלובק בנהריה, והידיעה על כך היכתה את תושבי העיר בתדהמה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
הלקוחות הרבים שרגילים לקנות בה בשרים ואוכל מוכן, חלקם מאז נולדו בשנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת הגיעו לחנות שבפתח שדרת הגעתון שבנהריה ואת פניהם קיבל שלט שהותיר אותם פעורי פה: "לקוחות יקרים, החנות נסגרה. אנו מודים לכם על נאמנותכם משנת 1937", נכתב בו. החנות הוותיקה, הסמוכה לביתם של המייסדים, הזוג אירמגרד וריינהולד זוגלובק נסגרה והעיר איבדה את אחד הסמלים שאפיינו אותה. מתחם המפעל הענק שפעל מאחורי החנות, ובית שבו ייצרו נקניקים במשך שמונים שנה נסגר כבר מלפני כשנתיים.
1 צפייה בגלריה
חנות המפעל של זוגלובק בנהריה
חנות המפעל של זוגלובק בנהריה
השלט שמודיע על סגירת חנות המפעל של זוגלובק בנהריה
(צילום: יאיר קראוס)

"אני לא מאמינה, מה קורה פה?" אמרה אתמול קלרה אבגיל. "מאז שנת 1964 אני קונה פה. לא ידעתי שהם סוגרים את החנות. יש פה צוות טוב שהוא כמו משפחה עבורנו התושבים. הרגשתי כאן כמו בבית".
באוגוסט 2021 המגרש שעליו פעל המפעל לייצור הנקניקים ומשתרע על שטח של 11.5 דונם נמכר במחיר של 77.5 מיליון שקל לקרן ריאליטי שתקים קומפלקס מגורים, מסחר ומלונאות.
כשנתיים קודם לכן השלימו בעלי חברת זוגלובק את העברת פעילות הייצור של מוצרי הבשר למפעל חדש ומודרני בשלומי, שמעסיק מאות עובדים, בהשקעה של 60 מיליון שקל. במפעל החדש, אשר ממוקם מאות מטרים מגבול לבנון וכ-10 ק"מ מנהריה, מועסקים כל עובדי החברה שעבדו במפעל הקודם.
חנות המפעל קרובה לתחנת הרכבת ולתחנת האוטובוסים. בעתיד מתכוונים בקרן הנדל"ן ריאליטי להרוס את המתחם ולבנות עליו מגדלי מגורים ושטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות.
מחברת זוגלובק נמסר כי במקום ההיסטורי יוקם מוזיאון קטן ובו תוצג נהריה בראשית ימיה לצד התפתחות מפעל זוגלובק המהווה את אחד מסמלי העיר.
בעיריית נהריה מקדמים במקביל תוכנית לשינוי פני רחוב הגעתון, בהיקף של 400,000 מ"ר, הכוללים כ-2,000 דירות ו-400 חדרי מלון, וכ-100,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, כולל שטחי ציבור רבים. ברחוב יוקם אך מגדל בגובה 40 קומות שאמור להפוך ל"לנדמרק" של נהריה.