לאחר החלטת בנק ישראל שלא להוריד עוד בשלב הזה את הריבית הבסיסית במשק, השקל ממשיך להתחזק הבוקר (שלישי). הדולר נסחר סביב שער של 3.69-3.68 שקל, התחזקות של כ-0.75% למטבע המקומי, והאירו נסחר סביב שער של 4 שקלים, התחזקות של 0.5% לשקל.
על שערי המטבע ישפיע בימים הקרובים במיוחד המצב הביטחוני. עסקת חטופים תתרום עוד לחיזוק השקל, ולעומת זאת הסלמה ברפיח ובחזית הצפונית יחלישו את השקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
מט"ח
(צילום: shutterstock)
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אמר כי "על רקע הציפייה להתקדמות בשיחות על שחרור החטופים, שוק המט"ח המקומי מצפה לרגיעה ועימה יורד הביקוש לדולר והשקל שב ומתחזק. החלטת בנק ישראל אמש, בדבר אי שינוי ריבית הבסיס, תאמה את ההערכה לפיה, העלייה בצריכה שבאה לידי ביטוי בין היתר בעלייה בשימוש בכרטיסי אשראי, והתעוררות הפעילות בתחומי התיירות וההסעדה, בתקופה בה מחירי האנרגיה מטפסים, חייבה את בנק ישראל לנהוג במשנה זהירות ולא להפחית את הריבית".
בבנק לאומי מעריכים שהריבית תרד עד סוף השנה מ-4.5% ל-4.0%. רוב תחזיות האנליסטים וגם בנק ישראל עצמו מעריכים שברביע הראשון של שנת 2025 הריבית הבסיסית בישראל תגיע ל-3.75%, אחוז פחות מהשיא התקופתי בריבית של 4.75% בדצמבר 2023.