בשורה למפוני קיבוץ נחל עוז: 40 מהמשפחות שנקלטו במשמר העמק יעברו תוך כחודשיים לשכונת קרווילות חדשה שנבנית עבורם בחלק הדרום מזרחי של הקיבוץ. מאות חברי ותושבי נחל עוז נקלטו במשמר העמק, לאחר שפונו מקיבוצם שבעוטף ב-7 באוקטובר.
"התנועה הקיבוצית עשתה ציוותים של תושבי העוטף. אנשי נחל עוז הגיעו אלינו כבר בזמן שומר החומות ומאז נשמר הקשר הטוב בין הקיבוצים. בכל פעם שהייתה התחממות בדרום הם הגיעו אלינו", סיפרה שגית לילו, חברת משמר העמק ומתאמת הקשר בין הקיבוצים. "השכונה החדשה היא בשורה ענקית עבורם. 40 משפחות לא תצטרכנה להצטופף יותר בחדר אחד, והן יוכלו לחיות ברווחה בבית גדול וחדש", הדגישה לילו.
1 צפייה בגלריה
yk13782821
yk13782821
מכשירים את השטח במשמר העמק
(גיל נחושתן)
"כל המשפחות של אנשי נחל עוז שנקלטו במשמר העמק יגורו בקרווילות או בבתים, זה ישנה באופן דרמטי את איכות החיים של המשפחות", סיפר ברי מאירוביץ', מנהל קהילת נחל עוז. לפני יותר מחודש, ביוזמת מנהלת תקומה, הוקצה שטח של 30 דונם, שהיה עד לאחרונה מטע שקדים מניב ורווחי של משמר העמק, להקמת השכונה החדשה.
"השכונה תקום על עתודות הקרקע האחרונות שמיועדות לצמיחה דמוגרפית במשמר העמק", הסביר ברוך שמיר, מהנדס המועצה האזורית מגידו. "הכל מבוצע במהירות מטורפת", הוסיף שמיר. איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, הוסיף, "המועצה גאה במשמר העמק על האופן שבו הוא קולט את תושבי נחל עוז. נסייע בכל אשר נדרש לפרויקט הציוני המרגש הזה".