המלחמה היא סרט רע לבתי הקולנוע: התעשייה הושבתה החל מה-7 באוקטובר, ובתי הקולנוע נסגרו או פעלו עד כה באופן מצומצם. חלקם חוזרים כעת לפעילות. הוט סינמה החליטה שלא לפתוח את בתי הקולנוע עד כה, אך בשבוע הבא יזמה יחד עם חלק מהקניונים הקרנות נקודתיות ללא תשלום "עם שותפינו העסקיים, כתרומה לקהל הרחב", כך נמסר.
ומה לגבי פתיחה כוללת של בתי הקולנוע של הרשת? "לאור המצב הביטחוני והאירועים שהמדינה והחברה בישראל חווים בימים אלו בארצנו, בחרנו להמתין עם פתיחת בתי הקולנוע", מסרה החברה. "אנו עורכים הערכות מצב באופן תדיר ומקווים לחזור לפעילות של תרבות וחוויה בהקדם ובכפוף להנחיות הגורמים הרשמיים. נעדכן מעת לעת ונקווה שימים אלו יחלפו במהרה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
אולם קולנוע ריק, אילוסטרציה
אולם קולנוע ריק, אילוסטרציה
בית קולנוע
(צילום: shutterstock)
גם בקולנוע לב האולמות סגורים כרגע, וכן בבתי קולנוע פרטים כמו סינמה קפה עממי בחיפה. לעומת זאת, בפלאנט ורב חן פתחו את כל המתחמים, נכון לאתמול, למעט ב''ש. אין הגבלת קהל ובכל המתחמים יש מרחבים מוגנים. ההקרנות הן של סרטים שרצים כרגע ורצו לפני ה-7 באוקטובר, כשכרגע אין יציאה של סרטים חדשים. מהחברה נמסר כי: "במהלך סוף השבוע הקרנות מתקיימות בין 21:30-11:00. יחד עם זאת, אנו ממליצים להתעדכן באתר ובאפליקציה במידע העדכני ביותר".
במובילנד יש הקרנות בחיפה, נתניה וכרמיאל, אך נראה שצומצמו שעות ההקרנה. בסינמה סיטי, חלק מבתי הקולנוע חזרו לפעילות, כשהפתיחה של המתחמים היא בהתאם להוראות פיקוד העורף המשתנות. המתחמים הפתוחים הם: גלילות, ראשון לציון (בשני אלה יש הגבלת קהל), כפר סבא, חדרה, נתניה וירושלים. רק חלק מהאולמות במתחמים פתוחים, בשעות מוגבלות בהתאם ללו"ז ההקרנות שמצוין באתר של הרשת. בכל המתחמים יש מרחבים מוגנים וממ"דים, כשבסינמה סיטי בירושלים ובסינמה סיטי בגלילות האולמות עצמם הם מרחבים מוגנים. סרטים חדשים לא מוקרנים כרגע. "חלק מהסרטים שרצים עכשיו הם חדשים ועלו יומיים לפני המלחמה", מסרו ברשת. "אנחנו מקווים שמתישהו ייצאו סרטים חדשים נוספים, הדבר תלוי בכמות הצופים שתגיע לקולנוע ובמצב הבטחוני".
לקוח שצפה בסרט לאחרונה בסינמה סיטי נתניה, סיפר שלפני הסרט כן הוצגו פרסומות וקדימונים כאילו כלום לא קרה, מה שגרם לו לטענתו לתחושת חוסר נוחות מסוימת, אך משך הזמן שניתן לכך קוצר מכ-20 דקות בדרך כלל, ל-10 דקות.

סינמה סיטי הוציאה עובדים לחל"ת

בסינמה סיטי לא חושפים כמה עובדים הוצאו לחל"ת. מנכ"ל הרשת כתב במכתב לעובדים: "עובדים יקרים, כולנו יחד, משפחת הסינמה סיטי, עומדים מאחורי צה"ל וכוחות הביטחון שישיבו לנו חזרה את הביטחון הלאומי וכולנו שותפים באבל של המשפחות של הנרצחים והחללים, וכמובן בתקווה לחזרה לשגרה לאחר שנסיים את מלאכת המלחמה הצודקת.
"במסגרת הזאת אנחנו גם מנסים להשיב את שגרת העורף חזרה לחיינו כדי לחזק את כלכלת המשק וכדי לייצר מרחב בטוח ומקום להפסקה קצרה מהמציאות ללקוחות. המדינה טרם קבעה כללים ו/או פיצויים ותשלומים לעובדים ולמעסיקים ביחס למלחמה. ולכן אנחנו פועלים כרגע כדי למזער עד כמה שאפשר את הנזק שנגרם כדי שנוכל לשוב אחרי המלחמה לפעילות מלאה.
"הנזק הכלכלי שנגרם לסינמה סיטי הוא גדול ואנחנו פועלים כדי להקטין את הנזק הזה, וזה כדי שנוכל לשוב לפעילות בצורה סבירה וכדי שנוכל להיפרע מהמדינה בעבור הנזקים. אנחנו עושים הכל כדי לשמור על מקום העבודה של כולנו. אנחנו מעריכים שייקח לפחות חודש וחצי עד שנחזור לפעילות סבירה ולכן החלטנו בינתיים להשבית חלק מפעילויות הסינמה סיטי עד שנחזור לפעילות מלאה. פעילות שכן תופעל תעשה במינימום משאבים.
"זאת התוכנית שהחלטנו להפעיל בשלב זה: "1. החלטנו להוציא חלק מהעובדים לחל"ת. במסגרת זו ביטוח לאומי ישלם אבטלה לזכאים לפי תנאי הזכאות. החל"ת הוא לתקופת מינימום של 30 יום. כל עובד שיוצא לחלת יקבל מכתב במייל. "2. עובדים שיש להם יתרת ימי חופשה - בהתאם להנחיות הקיימות - עליהם לנצל את ימי החופשה הצבורים ומיד לאחר מכן הם יוצאו לחל"ת. "3. עובדים במילואים - לא נכללים בתוכנית וממשיכים לקבל את שכרם על ידי המדינה. "4. כאשר המדינה תחליט על תוכנית תשלום מאושרת אנחנו בהתאם נתקן או נשלים.
"אין ספק שכולנו נפגעים מהמלחמה, אולם אנחנו עושים את המקסימום כדי שהפגיעה תהיה מינימלית. אם יש שאלות ניתן לפנות למחלקת שכר או למנהל הישיר שלכם, אני מאחל לכולנו בריאות וביטחון".
מהרשת נמסר בתגובה: "ענף בתי הקולנוע נמצא במשבר מתמשך עוד מתקופת הקורונה וספג הפסדים רבים. המציאות הנוכחית בצל המלחמה כופה עלינו לבצע התאמות ושינויים. פעילות בתי הקולנוע נעצרה לחלוטין מאז תחילת המלחמה. מתווה הסיוע הנוכחי של המדינה אינו מספק ומאפשר לחזור לפעילות בהמשך. אי לכך החליטה הנהלת סינמה סיטי להוציא חלק מהעובדים לחל"ת בשל המלחמה".