בשיתוף אתר "המקצוענים"
שני הסוגים העיקריים של שערי כניסה לבית הם שער צירים ושער נגרר. ממש כמו בעולם הדלתות, ישנן דלתות שנפתחות פנימה והחוצה ודלתות הזזה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ישנם מקרים שבהם תנאי השטח יאפשרו לכם לבחור את סוג השער שאתם מעדיפים, וישנן מקרים שתצטרכו להתפשר בהתאם לשיפוע של הקרקע באזור המיועד לשער.
לכן, לפני שבכלל מבקשים הצעת מחיר מהמסגר, חשוב לבחור את המיקום המדויק של השער, לבחור את הדגם ורק אז להשוות מחירים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שער כניסה על צירים: שער זה יכול לכלול דלת כנף אחת או שתי דלתות כנף.
היתרונות של שער על צירים הם שאינו מצריך מסילה, שהוא פחות רגיש לתנאי השטח וניתן למקם אותו כמעט בכל מקום ושהוא מאוד לנוח לשימוש.
החסרונות של שער על צירים הם שיש צורך בשטח רב יחסית בכדי שכנף השער תוכל לנוע בחופשיות בעת הפתיחה.
הפתיחה תהיה פנימה אל תוך שטח הבית, ולא לכיוון המדרכה מן הסתם, בכדי לא להפריע לעוברים ושבים.
חיסרון נוסף הוא ששיטת פתיחה זו מתאימה לשער קטן יחסית, שכן משקל השער הוא על גבי צירים. ככל שהכנף גדולה וגבוהה יותר, כך יש סכנה שבמשך הזמן השער עלול לקרוס.
לכן, לרוב בוחרים בו במצבים שיש צורך בכניסה רק להולכי רגל ולא לכניסה עם מכונית לצורך חנייתה בשטח הנכס.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שער כניסה נגרר על מסילה: שער זה פועל באמצעות מערכת של גלגלים שנפתחים ונסגרים על גבי מסילה, והוא נגרר רק לאחד הצדדים בזמן הפתיחה והסגירה. היתרון הגדול שלו הוא שהוא חסכוני במקום שכן הוא מקביל לגדר אליה הוא מחובר ושהוא אפשרי להתקנה גם במידות גדולות במיוחד.
החיסרון העיקרי של שער נגרר הוא שניתן להתקין אותו רק כשהקרקע מישורית לגמרי, בשל המסילה הייעודית שחייבת להיות אופקית בקו ישר. לכן, ברחובות עם שיפוע אלכסוני, לא ניתן יהיה להתקין שער מסוג זה.

מאיזה חומר השער: עץ, אלומיניום או ברזל?

ראשית, כדאי לבחור את סגנון העיצוב ורק אז לבחור את החומר. קיים מגוון גדול של סגנונות, ביניהם שער בעיצוב סורגים שנחשב לחשוף יחסית לעומת שער ברזל שהוא אטום לגמרי. ניתן לשלב זכוכית בשער וכן למקם סורגים בחלקו העליון בלבד ואף לבחור בחומרים שמדמים חומרים אחרים.
שערי כניסה הם לרוב מברזל, מאלומיניום או מעץ.
שער אלומיניום הוא הקל ביותר לתחזוקה שכן הוא עמיד מאוד וגם מאפשר להשיג עיצוב דמוי עץ, דמוי ברזל ומגיע במגוון של עיצובים וסגנונות.
שער מעץ, אמנם יתאים מאוד לבית בסגנון כפרי, אך הוא יצריך תחזוקה לעתים קרובות יותר. צביעה, ליטוש והתמודדות עם הפרשי טמפרטורה (מתכווץ בחורף ומתנפח בקיץ).
ועדיין, שערי כניסה לבית הם ברובם מברזל. אם אתם בוחרים בברזל, קחו בחשבון שאחד הדברים החשובים ביותר היה להתעקש על ברזל מגלוון.
תפקיד הגלוון הוא לשמור על הברזל על מנת שלא יחליד כתוצאה מחשיפה לתנאי האקלים הקשים בארץ (חורף קר ורטוב וקיץ חם במיוחד).
גלוון הוא למעשה תהליך כימי שבו מוסיפים ציפוי של אבץ לברזל. ישנם שני סוגי גלוון: גלוון חם וגלוון קר. גלוון חם יקר יותר, אך נחשב לעמיד לאורך זמן שכן שכבת האבץ שלו עבה יותר.
הבעיה היא שהוא יכול לגרור תוספת מחיר של 1,000-1,500 שקל. לעומת זאת, גלוון קר אמנם מעט פחות עמיד שכן שכבת האבץ שלו דקה יותר. ועדיין, פעמים רבות ניתן להסתפק גם בו, כשישנה מגבלת תקציב.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

צביעה בריסוס או צביעה בתנור?

גם כשמגיעים לשלב בחירת הצבע, ישנן אפשרויות שונות שמשפיעות על המחיר. צביעה בריסוס נחשבת לזולה יותר, שכן שכבת הצבע דקה יחסית. החיסרון הוא שבשיטה זו הצבע יתקלף כעבור מספר שנים ויחייב אתכם לצבוע את השער מחדש.
לעומת זאת, צביעה בתנור נחשבת לעמידה למשך שנים ארוכות, שכן בשיטה זו הצבע נאחז טוב יותר במשטח הברזל. והחיסרון כאמור הוא רק המחיר, שכן צביעה בתנור יקרה יותר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה משפיע על מחיר שער כניסה?

החומרים, מורכבות ההתקנה, סוג הגלוון והצביעה הם פרמטרים שישפיעו על המחיר. נהוג לחשב את העלות לפי מ"ר, כך שככל שהשער גדול יותר, הוא יעלה בהתאם.
המחיר הנהוג בשוק לשער על צירים הוא 2,000-2,500 שקל לכל מ"ר, המחיר עבור שער כניסה נגרר הוא בטווח רחב יותר: 2,000-3,000 למ"ר.
אם תבחרו בתוספת עיצוב ייחודית לשער, התוספת תחושב בצורה גלובלית כלומר תוספת של עוד כ-2,000 שקל לכל השער (בלי קשר לגודלו).
האחריות שנהוג לתת על שער כניסה היא של שנה לכל הפחות, ולכן אין להתפשר על פחות מכך, וכדאי להעדיף בעל מקצוע שאף מעניק אחריות ארוכה יותר. יש לדאוג שיהיה כתוב במפורש מה כוללת האחריות ומה היא לא.
פורסם לראשונה: 16:26, 23.03.22