אוהדי ספורט בצפון קרוליינה, שידועה כמדינה שמטורפת על כדורסל, עשויים ליהנות קצת יותר בטורניר המכללות הגדול שיחל בקרוב. הסיבה: הם יוכלו להמר באופן חוקי על המשחקים דרך הסמארטפונים והמחשבים שלהם בפעם הראשונה.
זו השנה השישית ברציפות שמספר המדינות שמתירות הימורי ספורט חוקיים גדל. בסך הכל יש 38 מדינות כאלה ברחבי ארצות הברית, כאשר ב-30 מהן, וכן בוושינגטון הבירה, ניתן להמר גם באינטרנט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
כדורסל מכללות
כדורסל מכללות
כדורסל מכללות
(צילום: AFP)
מה שמדהים בכל הסיפור הוא שעד שנת 2018 היה ניתן להמר באופן חוקי על משחקי כדורסל מכללות רק בנבאדה, לפני שבית המשפט העליון פסק כי העסק המכניס הזה יכול להתרחב למדינות נוספות.
החוקים על הימורי ספורט משתנים ממדינה למדינה. בחלק אסור להמר על קבוצות "מקומיות" (מייצגות את המדינה), או על סטטיסטיקה אישית של שחקנים. ויש כאלה שמאפשרות להמר על מגוון נושאים ולא רק על התוצאה הסופית, כמו למשל מספר הנקודות שיקלעו במשחק, כמות הריבאונדים והאסיסטים ששחקן ספציפי ימסור ועוד.
סכום ההימורים החוקיים בכל ענפי הספורט בארה"ב זינק ב-30% בשנת 2023 ועמד על 121 מיליארד דולר, לפי איגוד ההימורים האמריקני. לאחר חלוקת כספי הזכייה, מפעילי הימורי הספורט רשמו הכנסות של 11 מיליארד דולר לעומת כ-7.5 מיליארד דולר בשנת 2022.

134 משחקים

איגוד ההימורים האמריקני מעריך כי סכום ההימורים החוקיים השנה על טורנירי כדורסל המכללות (גברים ונשים) יגיע ל-2.7 מיליארד דולר. "'מרץ המשוגע' הוא אירוע הספורט הגדול ביותר עבור הימורי ספורט", אמר דייויד פורמן, סגן נשיא מחלקת המחקר באיגוד ההימורים האמריקני.
כמובן שגם הסופרבול מושך מהמרים רבים, אבל מדובר במשחק אחד בלבד. טורנירי כדורסל המכללות כוללים 136 קבוצות, שעורכות 134 משחקים במשך שלושה שבועות.
אבל לא כולם מרוצים מהעניין. הנהלת ה-NCAA (איגוד ספורט המכללות בארה"ב) חוששת שהימורים ספציפיים על סטטיסטיקה של שחקן יכולים להוביל לבעיות, כולל הטרדות של הספורטאים ולחץ על בריאותם הנפשית. האיגוד גם אומר שהימורים כאלה יכולים לפתות שחקנים להמר על עצמם או לשנות את המשחק שלהם כדי להשפיע על הימורים מבוססי סטטיסטיקה.
יש לציין כי שחקני מכללות בניגוד לשחקנים מקצוענים אינם מרוויחים שכר מהקבוצות. יחד עם זאת, בשנתיים האחרונות חוקק חוק חדש שמאפשר להם להרוויח כסף מחסויות לחברות ומוצרים.