התפטרות בצמרת משרד האוצר. יואב יונש, הסגן הבכיר לממונה על שוק ההון בתחומי הבריאות והסיעוד, התפטר לאחר שלוש שנים בתפקידו כסגן הממונה ו-15 שנים ברשות שוק ההון בהן היה ממונה על תחומי הבריאות, החיסכון והביטוח. זאת, בתקופה שבה מכהן כבר תשעה חודשים ממלא מקום זמני כמנהל הרשות, עמית גל, כאשר ממונה קבוע אמור להתמנות רק לאחר שוועדת איתור תמליץ לשר האוצר את מי למנות. אולם, הקמת ועדת האיתור עוכבה כבר חודשים רבים וכהונת ממלא המקום הוארכה כבר שלוש פעמים בשלושה חודשים, באישור היועצת המשפטית לממשלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
יואב יונש
יואב יונש
יואב יונש
(צילום: רשות שוק ההון)

יואב יונש נבחר לתפקידו במכרז של נציבות שירות המדינה וגבר על מספר מועמדים לתפקיד סגן בכיר לממונה על שוק ההון האחראי על תחומי הבריאות הסיעוד והביטוח ברשות שוק ההון. אתמול הודיע על החלטתו לסיים לאלתר את תפקידו.
יונש הצטרף לרשות בשנת 2008 ככלכלן במחלקת ביטוחי בריאות, התקדם לניהול המחלקה, ובשנת 2020 מונה לסגן בכיר לממונה על ידי הממונה לשעבר, ד"ר משה ברקת, שהתפטר במפתיע בעצמו בסתיו האחרון. במהלך כהונתו קידם יונש רפורמות בביטוח תאונות אישיות ובביטוחי בריאות וסיעוד וטיפל בסוגיות צרכניות רבות בתחומים אלה.
גורמים באוצר אמרו ל-ynet כי ההתפטרות נובעת בין השאר מהעובדה שלרשות לא מונה חודשים ארוכים מנהל קבוע ויונש החליט לעבור לשוק הפרטי.
יצוין, כי מלבד אי איוש התפקיד הבכיר של מנהל רשות ההון, הביטוח והחיסכון במינוי קבוע, עדיין לא מינה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במשך חודשים ארוכים מנהל חדש לרשות המיסים, כאשר מינויו בן חמש השנים של ערן יעקב הסתיים ב-18 במרץ ומאז הוארכה כהונתו פעמיים בשלושה חודשים.
גם לתפקיד בכיר זה קיים צורך על פי חוק להקים ועדת איתור, שעוכבה חודשים רבים, שתציע 2-3 מועמדים לשר. מאז פרישתה הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, לא מונה כלכלן ראשי קבוע חדש, אף שלתפקיד זה אין צורך בוועדת איתור. לפני שבועות אחדים מונה כממלא מקום זמני המשנה לכלכלנית הראשית, הכלכלן ד"ר שמואל אברמזון.
בנוסף, גם המינוי של יו"ר רשות ני"ע לא אושר בממשלה ואין לרשות יו"ר כבר שלושה חודשים וחצי.
עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, אמר היום (ב') כי "יואב הוא איש מקצוע ומשרת ציבור מסור שהקדיש שנים רבות לתחום ביטוחי הבריאות, שהוא תחום מורכב ורגיש מאין כמוהו. אני מודה ליואב, גם בשם הרשות ובשם ציבור המבוטחים בישראל, ומאחל לו הצלחה רבה בדרכו החדשה".