בשיתוף אתר "המקצוענים"
אמנם ביחס לגדרות עץ, גדרות אלומיניום וגדרות מאבן טבעית המחיר של גדר במבוק נחשב לזול במיוחד ומהיר להתקנה, אך עדיין מדובר בהוצאה לא מבוטלת.
כדי שתדעו מהו המחיר האמיתי והסופי שתשלמו על החומרים ועל העבודה, כדאי להכיר את האותיות הקטנות, התוספות שיכולות לצוץ ולקבל החלטה מושכלת.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ככל שדרושה לכם גדר ארוכה וגבוהה יותר, כך המחיר למ"ר יהיה נמוך יותר. ואולם, כשמדובר בגדר שתחזיק מעמד כמה שנים ספורות (בין 3 ל-9, בהתאם לסוג הבמבוק שתבחרו), לא תמיד מדובר בפתרון הזול ביותר לאורך זמן. לכן, לפני שאתם מקבלים החלטה, הכירו את המספרים.

מה משפיע על מחיר ההתקנה של גדר במבוק?

האם יש צורך בהקמת תשתית בטון: טווח המחירים של גדר במבוק גדולים יחסית ונעים בין 100 שקל למ"ר, עבור סוג זול יחסית שיש לחבר אותו לתשתית קיימת, ויכול להגיע גם ל-300 שקל למ"ר, אם אין לכם בכלל תשתית להתקנה. זאת, בשל הצורך בהקמת תשתית בטון להנחת העמודים שיתמכו בגדר.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
היקף הגדר: תמחור לפי מ"ר או תמחור גלובאלי? תלוי. ככל שהשטח קטן יותר, כך המחיר שתשלמו לכל מ"ר יהיה גבוה יותר. אם השטח קטן מ-10 מ"ר, סביר להניח שהצעת המחיר שתקבלו תהיה גלובאלית. מעבר לכך, המחיר יחושב לפי מ"ר.
אם אתם אלו שרוכשים את הגדר, ייתכן שתידרשו לשלם עבור עלות עבודה שעתית של בעל המקצוע. לא בטוח שרכישה עצמאית תחסוך לכם כסף, לכן השוו מחירים לפני שאתם ממהרים לרכוש בעצמכם.
גובה הגדר: במקרה של גובה הגדר, בשונה מאורך הגדר, הרי שלגובה יש השפעה בעיקר על עלות החומרים, ולא על מורכבות ההתקנה.
המידות הנפוצות ביותר בארץ לגדרות במבוק הן גובה של 1-1.5 מטר (לרוב עבור חיפוי מעקות של מדרגות, מרפסות או כתוספת לחומה גבוהה יחסית) וגובה של 2 מטרים. ככל שהגדר גבוהה יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר, כמתבקש.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עובי הגדר: ככל שקני הבמבוק עבים יותר, כך מחירים יהיה גבוה יותר. העובי הסטנדרטי הוא עובי של 14-16 מ"מ, ומחירו בין 40 שקל ל-45 שקל.
אם יש לכם שטח קטן יחסית, ואתם מעדיפים מראה ייחודי יותר, באווירת בוהושיק, תוכלו לבחור בקני במבוק עבים במיוחד (30 מ"מ), אך צפו לכך שהמחיר הכולל יתייקר בכ-40 אחוז.
לכן, עבור גדר קטנה או שער מעבר בתוך החצר, הפערים לא יהיו גדולים. לעומת זאת, אם אורך הגדר היא כמה עשרות מטרים, הפער במחיר יהיה משמעותי.
האם אתם מעוניינים להשקיע במסגרת לגדר: למראה מוקפד יותר, תוכלו להוסיף מסגרת למשטחי הבמבוק. לרוב, נהוג להוסיף מסגרת מעץ או מברזל מגלוון. מסגרת מייקרת משמעותית את עלות הקמת הגדר הכוללת, ותעלה כ-400 למ"ר.
כאמור, גם לגבי תוספת זו, ככל ששטח הגדר גדולה יותר, כך פערי המחיר יהיו משמעותיים, ולא בטוח שהבחירה בגדר במבוק עם מסגרת תהיה מוצדקת. במקרה זה, שווה לקחת הצעת מחיר של גדר עץ, שכן היא תשדר מראה יוקרתי יותר ותהיה עמידה יותר לאורך זמן, מאשר גדר במבוק שנחשבת לפתרון זמני יותר.

האם נהוג להעניק אחריות על הגדר ועל ההתקנה?

מרבית המתקינים נותנים אחריות של כשנתיים על התקנת גדר הבמבוק. שימו לב, שאחריות זו לא כוללת אחריות על צבע הגדר, שכן תוך שנה תגלו שקני הבמבוק דוהים בשמש.
קל וזול יחסית לחדש אותם עם ספריי, אך זו פעולה שתצטרכו לבצע בעצמכם. האחריות היא עבור הגדר עצמה ועבור ההתקנה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כלומר, במקרה של צניחת הגדר בשל התקנה רשלנית, במקרה של נזק משמעותי לקני הבמבוק, החורג מדהיית צבע, הרי שבשנתיים הראשונות תהיו זכאים לתיקונים ואף להחלפה של החלקים שניזוקו בגדר, ואשר נובעים משימוש בחומרים לא טובים או בהתקנה לא מקצועית.
שמרו על החשבונית ודאגו שמשך האחריות יהיה כתוב בצורה מפורשת ומפורטת. יש מספיק בעלי מקצוע הוגנים שישמחו לתת לכם אחריות בכתב, על מנת לקבל את העבודה. לכן, בדקו זאת עוד בטרם ההזמנה, בשלב הצעות המחיר.