תפיסה גדולה של ניסיון הברחה בשווי רב בנתב"ג: רשות המסים והמשטרה סיכלו ביממה האחרונה ניסיון הברחה של 20 ק"ג תכשיטי זהב דרך נמל התעופה בלוד, ששווים מוערך במיליוני שקלים. במהלך המבצע נעצרו שלושה תושבי מזרח ירושלים בחשד כי הם אלו שניסו להבריח את התכשיטים לישראל.
בלשי היחידה המיוחדת 747 של המשטרה במרחב נתב"ג, וחוקרי המכס, הבחינו בנוסע שנחת בטיסה ישירה מטורקיה ומתנהג באופן חשוד בעת איסוף המזוודות. בעקבות כך הורו לו בתום מעקב להעביר את כבודתו בעמדת השיקוף של המכס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
התכשיטים שנתפסו בנתב"ג
התכשיטים שנתפסו בנתב"ג
התכשיטים שנתפסו בנתב"ג
(צילום: רשות המסים בישראל)
2 צפייה בגלריה
התכשיטים שנתפסו בנתב"ג
התכשיטים שנתפסו בנתב"ג
הכתר מזהב שנתפס
(צילום: רשות המסים בישראל)
בשיקוף זיהו החוקרים בתוך המזוודה תכשיטים יקרי ערך כמו כתר, שרשראות, טבעות וצמידים, כמו גם מטבעות זהב. תחקור בשטח, תוך בחינת ממצאים נוספים, חשפו תקשורת בין החשוד הראשון לשני נוסעים חשודים נוספים שעוכבו אף הם. בכבודתו של אחד מהחשודים הנוספים נתגלה מצבור נוסף של תכשיטים יקרי ערך.
השלושה, כאמור, נעצרו לחקירה בחשד לעבירות על פקודת המכס וחוק מע"מ, ושוחררו בתנאים מגבילים. חקירתם נמשכת ומנוהלת על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים.
בשנה האחרונה נתפסו בנתב"ג, בין השאר, כמויות של שעונים מוברחים, טלפון מצופה בזהב שנקנה באיחוד האמירויות ומיליוני דולרים ואירו, שכלבים מרשות המסים גילו במזוודות, מבלי שהוצהרו עליהם.