מאות אנשי ונשות שיווק ופרסום השתתפו בסקר השנתי של קהילת "מנהלי שיווק מצייצים" - והתוצאות קבעו: גם השנה, אתר ynet במקום הראשון בהעדפות הפרסום ב-2024. 35% מהנשאלים ציינו כי בכוונתם לפרסם באתר מבית "ידיעות אחרונות" במהלך השנה הקרובה, עלייה של אחוז מהשנה שעברה (גם אז היה ynet במקום הראשון). אחריו ברשימה: מאקו ו-N12 מבית קשת וכן אתר וואלה.
ההובלה של קבוצת "ידיעות אחרונות" נשמרה גם בגזרת העיתונות הכלכלית - כשכלכליסט (עם 21.3%) מוביל על מתחריו "גלובס" ו"דה מרקר". אתר הספורט One, גם הוא מבית "ידיעות אחרונות", מופיע גם הוא ברשימה עם 9.1% שמתכוונים לפרסם בו במהלך 2024.

2 צפייה בגלריה
superbrands
superbrands
דסק ynet. המוביל

כיצד השפיעה המלחמה על הקמפיינים?

הסקר נערך השנה ברקע המלחמה בעזה, כך שהשפעותיה באו לידי ביטוי גם במאמצי השיווק והפרסום של החברות השונות. כמחצית מהמשתתפים דיווחו שהתאימו את המסרים בקמפיינים לרוח התקופה, 38% עצרו קמפיינים ו-7% הפסיקו לפרסם בכלל. 27% דיווחו כי הקטינו את תקציבי השיווק שלהם.
עם זאת, בהסתכלות על 2024, האווירה מעט אופטימית יותר: רק חמישית מהנשאלים ציינו כי הם מתכננים להקטין תקציבי שיווק בשנה הקרובה, ו-8% אמרו כי בכוונתם דווקא להגדיל את התקציבים.

הפרסום בדיגיטל מחזק את ההובלה

יותר מ-80% מהנשאלים ציינו שהשקיעו את הנתח המשמעותי ביותר מתקציב הפרסום באפיקים דיגיטליים - לעומת 78% בשנה שעברה.
הדבר בא לידי ביטוי גם בתוכניות שלהם ל-2024 - 75% אמרו כי יפנו את תקציב הפרסום למדיה דיגיטלית (7% בשנה שעברה). 21% ציינו כי בכוונתם להפנות תקציבי פרסום לטלוויזיה.
2 צפייה בגלריה
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
(צילום: גדעון מרקוביץ)
אמיר שניידר וטל ספיבק, מנהלים שותפים בקהילת השיווק מנהלי שיווק מצייצים, התייחסו לממצאי הסקר ואמרו: ״אנחנו גאים לפרסם זו השנה השישית את תוצאות שאלון העדפות המפרסמים של קהילת השיווק הגדולה בישראל. השנה, בחרנו להתמקד בהשפעות המלחמה על תוכניות העבודה של אנשי השיווק וניתן להיווכח כי ברבעון האחרון של 2023 מצאו עצמם מרבית אנשי השיווק בסביבת מאקרו מאתגרת ביותר שייתרה את ההישענות על תוכניות השיווק השנתיות ואפילו אלה של השנה הנוכחית. אנו בטוחים וסמוכים כי אנשי השיווק בתעשייה המקומית, הניחנים בתעוזה וביכולת להשתנות תוך כדי תנועה, ימשיכו להוביל את התעשייה קדימה, תוך ביצוע השינויים הנדרשים בתוכניות העבודה״.
שי שרעבי, מנכ״ל ובעלים חברת Segmanta, התייחס לסקר ואמר: ״זו השנה השישית ברציפות שאנו משתפים פעולה עם ׳מנהלי שיווק מצייצים׳ בכדי לסכם את שנת השיווק והפרסום בשוק הישראלי ולהבין לאן הרוחות ינשבו בשנה הבאה. בשנה ייחודית ומאתגרת זו, בעיצומה של לחימה מתמשכת, ממשיכים המפרסמים להכריע שהמגמה ברורה ומרבית התקציבים מוסטים לעולמות הדיגיטל״.