ביטול ההנחה על מס הדלק ממשיך לגרום לעלייה מהירה של מחירי הדלק בישראל. הלילה (בין ראשון לשני) עודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.
בעקבות העדכון, המחיר המרבי בחודש אפריל לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.72 שקל לליטר, עלייה של 21 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
1 צפייה בגלריה
תדלוק
תדלוק
תדלוק
(צילום: shutterstock)
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.60 שקל לליטר, עלייה של 18 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
העלייה במחירי הדלק מביטול הנחת המס ב-1 בינואר מסתכמת כבר ב-78 אגורות. מדובר בעלייה רביעית רצופה במחיר כאשר הממשלה לא מחדשת את הסבסוד של מס הדלק. זאת למרות שמחיר ליטר בשירות מלא כבר נושק לשמונה שקלים.
תרומת העלייה במחיר למדד אפריל צפויה להיות עוד 0.1%-0.2%. ההתייקרות עלולה להוביל לעלייה נוספת בקרוב במחירי החשמל וכמו כן במחיר המים בחודש יולי בעדכון הבא.
גורמים ממשלתיים ובראשם שר האנרגיה אלי כהן הציעו כבר לחזור ולסבסד את המס על הדלק כדי למנוע סחרור אינפלציוני. מספר בתי השקעות הביעו כבר חשש מעלייה מחודשת באינפלציה ועדכנו היום את התחזיות שלהן לשנת 2024 ול-2025.
פורסם לראשונה: 11:57, 31.03.24