מותג השעונים השווייצרי האייקוני Swatch מצמצם את פעילותו בישראל. הרשת סגרה לאחרונה את סניפיה בקניון הקריון (חיפה) ובקניון שבעת הכוכבים (הרצליה), ומתכוונת להותיר בארץ חנות מותג אחת או שתיים בלבד – בפורמט בוטיק – לצד פעילות אונליין.
לדברי הזכיין המקומי, מדובר בחלק ממגמה עולמית של המותג, שבעבר היה אחד הטרנדים החזקים בעולם השעונים: שעוני פלסטיק צבעוניים עם מנגנון שווייצרי, שהפכו לאביזר אופנתי מבוקש. לאורך השנים החברה אף הרחיבה את פעילותה לתחומים נוספים, כולל שיתוף פעולה עם מרצדס-בנץ בייצור הרכב העירוני הקטן Smart.
אולם בשנים האחרונות מתמודדת החברה עם ירידה במכירות וברווחים. בין הסיבות הבולטות: המהפכה הדיגיטלית – חדירת השעונים החכמים המספקים פונקציות מתקדמות כמו מדידת דופק, ספירת צעדים וקבלת התראות – וכן העובדה שהטלפון הסלולרי הפך למקור העיקרי להצגת השעה עבור רוב הצרכנים.
ב-2024 רשמה Swatch העולמית ירידה של 14.6% בהכנסות, שעמדו עדיין על 6.7 מיליארד פרנק שווייצרי. אחד האתגרים המרכזיים של הקבוצה הוא המשבר בשוק הסיני, שהיה מנוע צמיחה משמעותי עבור מותגי הקבוצה, וכיום מצוי בירידה. לדברי גורמים בענף הקניונים, מכירות המותג בישראל אינן מצדיקות עוד את העלויות הגבוהות של חנויות בקניונים.
מחברת אימפרס, זכיינית Swatch בישראל, נמסר כי סגירת הסניפים נעשית בהתאם להנחיות חברת האם, וכי למותג בארץ עדיין יש מועדון לקוחות פעיל.
פורסם לראשונה: 00:00, 30.11.25







