התחרות בתחום תחליפי החלב גוברת: תנובה, השולטת בשוק עם המותג אלטרנטיב (66.4% נתח שוק) משיקה חלב סויה צמחי עם "תווית נקייה", טרנד חדש בעולם, המבטיח מוצר נקי מתוספים כמו מווסתי חומצה, מייצבים למיניהם ועוד.
המשקה החדש שנקרא "סויה סימפל" מכיל רק סויה, מים ומלח, והוא מושק אחרי שנתיים של מחקר ופיתוח במעבדות תנובה, שעמלו על הוצאת הרכיבים ללא פגיעה בטעם או ביכולת ההקצפה שלו.
אחרי ששטראוס השיקה מפעל חדש לתחליף החלב הצמחי "אלפרו", יוטבתה השיקה משקה דמוי חלב free cow, ומחלבות גד השיקו את תחליף "החלב החדש" בשת"פ עם רימילק - הגיע המהלך הזה של תנובה.
ענת גרוס, משנה למנכ"ל תנובה: "מוצרי תווית נקייה מהווים כיום אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים בתחום המזון".
למרות שמשקה הסויה היה החלוץ בתחום, תחליף שיבולת השועל של אלטרנטיב נכנס לרשימת 10 המוצרים הנמכרים ביותר בישראל מכלל כל מוצרי החלב במקרר. כמו כן, אחוז החדירה של תחליפי חלב למטבח הישראלי עומד כיום על 46% לעומת 31% ב-2018. חלק מהצרכנים הם קהל של "גם וגם" שצורך חלב פרה לצד תחליפים.
פורסם לראשונה: 00:00, 24.12.25







