אחרי שנחלש בצורה ניכרת מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, השקל התחזק מעט השבוע מול הדולר והאירו, אך היום (שישי) הדולר נחלש משמעותית כשהסיבה העיקרית היא ככל הנראה דוח תעסוקה חלש בארה"ב עם תוספת משרות חדשות של 150 אלף בלבד באוקטובר - פחות מתחזיות האנליסטים. המשמעות היא שהסיכוי להעלאות ריבית נוספות בארה"ב ירד משמעותית, ולכן הדולר נחלש ונסחר כבר סביב 3.93 שקלים כשרק לפני שבוע הגיע כבר ל-4.08.
האירו התחזק מול הדולר אך ירד גם הוא מול השקל ונסחר סביב 4.20 שקלים לאחר שלפני שבוע כבר חצה את ה-4.3. במקביל: מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום שהחל בשעה 15:00 וכלל איומים די סטנדרטים על ישראל, מה שלא פגע בשקל במהלך המסחר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
היחלשות הדולר בימים האחרונים , גם מול השקל, הושפעה גם מהחלטת הבנק המרכזי של ארצות הברית (הפדרל ריזרב או הפד) שהודיע ביום רביעי שהוא מותיר את הריבית בארה"ב ברמה של 5.5%.
ההערכות בשוק המט"ח השבוע היו שהמגמה החיובית של השקל נובעת גם ממכירת דולרים על ידי בנק ישראל, שכזכור הודיע מיד לאחר פרוץ המלחמה, כאשר השקל חצה לראשונה במסחר את שער 4 השקלים, על הזרמה מדורגת של 30 מיליארד דולר לשוק המט"ח, אולם עד לשבוע האחרון לא הצליח לבלום את התחזקות המטבעות הזרים מול השקל.