האירוע המכונן שחוותה ישראל בשבת השחורה של 7 באוקטובר הפך באחת את שגרת חיינו ואת עולמנו הפנימי. כל אחד מאיתנו חווה את הטראומה הלאומית בעוצמות משתנות, ויש להניח שהשפעותיה הפרטניות יופיעו בהדרגה ככל שיחלוף הזמן. אל ההלם והזעזוע מהמעשים הקשים התלוו באופן טבעי פחד, חרדה, אי ודאות ותחושה של חוסר שליטה בקרב רבים מאוד, ולכל אלה עשויות להיות השלכות בריאותיות מרחיקות לכת, שאחת המשמעותיות ביניהן היא הפגיעה בעור.
מעצם היותו האיבר בעל שטח הפנים הגדול ביותר בגופנו, העור מהווה מעין מראה למצבנו הפיזי והנפשי, כשהפגיעה בו מורגשת וניכרת לעין כמעט מיד. אחת התוצאות המובהקות של מתח וסטרס, שכבר הוכחה במחקרים רבים, היא פגיעה בעור והיחלשות שלו במגוון רחב של היבטים. כך למשל פעילותה של שכבת העור החיצונית העליונה - שבין תפקידיה למנוע איבוד נוזלים והתייבשות הגוף - עלולה להיפגע במצבי מתח וכתוצאה מכך להזיק לתפקוד העור ולמראהו; הדחק פוגע גם במערכת החיסונית, שמזהה אותו כגורם המאיים על הגוף. כתוצאה מכך העור חשוף יותר לחדירת חיידקים ווירוסים שונים ולהתפתחות זיהומים העלולים לפגוע בו; עוד עשויות להתפרץ מחלות כרוניות רדומות או מחלות אוטואימוניות, שבהן הגוף תוקף את עצמו, כאשר לעיתים הפגיעה מתבטאת גם בעור.
אם האדם מתמודד מראש עם מחלת עור, דוגמת אקזמה, פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס, הרפס, אקנה או סבוריאה, המתח שנוסף מהאירועים הקשים עלול להפר את האיזון בגוף ולהחריף את מופע התסמינים ותדירותם. גם מערכת העצבים קשורה לעור, וכאשר נפגעת פעילותה כתוצאה ממתח וחרדה, עשויים להופיע על פניו גרד, אדמומיות, שלפוחיות או נגעים אחרים.
אנשים המתמודדים עם מתח כרוני, חשופים לתופעות נוספות שמשתקפות בעור, ביניהן הופעת שקעים או נפיחות מתחת לעיניים או קמטים עמוקים, כתוצאה משינויים בסירקולציה של הדם, שמפחיתים את האלסטיות של העור וגורמים להזדקנותו המוקדמת.
2 צפייה בגלריה
(צילום: שאטרסטוק)

הרגעה מיידית
כל התופעות העוריות מחייבות התייחסות מוקדמת ככל האפשר לשם התאמת הטיפול המיטבי, כאשר בתוך כך ישנה חשיבות רבה לבירור הסיבות והרקע להופעת הדחק על מנת להעניק למטופל מענה הוליסטי לגוף ולנפש.
אחד מהיבטי הטיפול הוא החזרת הלחות שהגוף איבד בשל העור הפגוע, ובדיוק לשם כך מיועדת סדרת מוצרי הדרמו-קוסמטיקה "סיקה ביאפין". ששת תכשירי הסדרה, מבית המותג הצרפתי מוביל "ביאפין", פותחו תחת פיקוח רפואי מחמיר ובדיקות קליניות רבות, ומספקים למבוגרים ולילדים הקלה משמעותית לסוגים שונים של עור יבש: עדין, נוקשה, מחוספס, סדוק ומגורה. המוצרים משקמים את העור באופן ממוקד ומקלים במהירות וביעילות את תופעות היובש והגירוי, באמצעות הזנה בלחות מועשרת עם מרקם רך ונעים. השינוי מורגש כבר מהשימוש הראשון.
חלק ממוצרי הסדרה יוצרו בהתאמה לעור יבש עד יבש מאוד, וחלק אחר הותאמו במיוחד לעור יבש מאוד ומגורה או אדמומי, כאשר יש ביניהם גם תכשירים היפואלרגניים, המתאימים לבעלי עור רגיש.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

תכשיר לכל שעה
אז מה כוללת הסדרה?
קרם לחות מזין למניעת גירוי - תכשיר היפואלרגני עשיר במרקם לא שומני, המתאים לעור יבש במיוחד ומגורה, מזין את העור לאורך זמן ומרגיע מיידית את הגירוי. הקרם העוצמתי משקם את העור, מפחית אדמומיות, יובש וחספוס ומשפר את נראותו כבר מהשימוש הראשון. מתאים לשימוש כל המשפחה (החל מגיל 6 חודשים).
קרם משקם – מגן על העור מפגעי הסביבה, מסייע לו בשמירה על הלחות ומקל באופן מיידי את הגירוי. הקרם, המועשר בגליצרין, חומצה היאלרונית ואבץ ואינו מבושם - מרכך עור פגום עם צלקות סגורות ושטחיות ומסייע בשיקום מראה העור גם במקרים של אדמומיות. מתאים לשימוש כל המשפחה (החל מגיל 3).
תחליב לחות יומי לגוף – מעניק לחות לעור יבש ונוקשה כבר מהשימוש הראשון, ונספג מהר מבלי להשאיר תחושה שמנונית. התחליב מועשר בחומצה היאלרונית וגליצרין ומעניק לעור רכות וגמישות. מתאים לשימוש כל המשפחה (החל מגיל 3).
קרם לחות יומי לגוף – קרם היפואלרגני, מועשר בחומצה היאלרונית ופנתנול, המיועד לשיקום אינטנסיבי והקלה של עור יבש מאוד מיד עם השימוש הראשון. לתכשיר מרקם רך ועשיר, והוא נספג במהירות ואינו מותיר תחושה שמנונית. מתאים לשימוש כל המשפחה (החל מגיל 3).
קרם רחצה להרגעת עור מגורה – קרם נטול סבון, ללא סולפטים וללא בישום, המנקה בעדינות ומרגיע תחושת גירוי בעור יבש במיוחד ומגורה. התכשיר מועשר באלנטואין וגליצרין, מעניק לחות מיידית למשך 24 שעות ומסייע בהגנה על העור. מתאים לשימוש כל המשפחה (החל מגיל 3 חודשים).
תחליב רחצה מזין ומועשר במיוחד – תכשיר שיקום היפואלרגני לעור יבש במיוחד. מנקה את העור בעדינות מבלי לפגוע בו, מעניק לו לחות מיידית למשך 24 שעות ומסייע בשמירה על מחסום העור ובקבלת עור חלק ורגוע מהשימוש הראשון. התחליב מועשר בגליצרין ואינו כולל סבון או סולפטים, מתאים לשימוש כל המשפחה (החל מגיל 3).