אפשר להתחיל את היום עם שייק בריא ומלא ויטמינים, להמשיך בצהריים עם תה קר מרענן, ולתת בוסט לערב מוצלח בעזרת קוקטייל מקפיץ, שלא חייב להכיל כמות גדולה של אלכוהול כדי שייתן את העבודה. ומה עושים עם התיאבון? גם זה פשוט. ליד המשקאות הצוננים והמצננים אפשר ואפילו רצוי להגיש משהו שיספק את התיאבון. נאמר בייגלעך או פיצוחים אחרים, ואפשר גם בקלות רבה להכין לבד חטיפי אנרגיה בריאים ומשביעים. המתכון מצורף.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstcok)

בוקר של שייק

כבר כמה שנים טובות שהשייקים הם טרנד מוביל של תזונה בריאה. קל להכין, טעים, בריא ומנקה רעלים. כל מה שצריך בבית זה שייקר טוב וללכת על טעמים שאתם אוהבים. הבסיס יכול להיות מים, מיץ תפוזים (סחוט טרי), חלב, חלב סויה / שקדים / שיבולת שועל או משקה אחר שאתם מעדיפים. מה עוד? כמה קוביות קרח, פירות שאתם מעדיפים או שיש בנמצא בבית, ותוספות, שיהפכו את השייק לסמיך, מרווה ובריא. אפשר להוסיף שיבולת שועל, אפשר זרעי צ'יה, שמכילים חומצות שומן חיוניות, ויטמינים ומינרלים, ואפשר שקדים או אגוזים, שמכילים חלבון, ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן רב־בלתי־רוויות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstcok)

שייק ירוק: לזירוז מערכת העיכול

לוקחים שייקר נקי, מצמידים בו אחד לשני:
בננה בשלה פרוסה
אגס או תפוח ירוק
חופן עלי תרד
גבעול פטרוזיליה
חופן שקדים, רבע כוס זרעי צ'יה
כמה קוביות קרח
כוס מים קרים
מפעילים את השייקר, ובזמן שהוא עושה רעש, מותחים זרועות ומשחררים את הגוף. כשחוזר השקט, מוזגים לכוס מכילה, עוצמים עיניים, שותים בעונג ומתחילים יום בכיף.

אמצע היום: מצננים עם תה קר

לוקחים שתי שקיות תה (או יותר) מהסוג שאוהבים, ומניחים אותן בכוס מים רותחים. אם רוצים להמתיק, זה הזמן להוסיף סוכר או תחליף. לאחר שהמים הרותחים ספגו את התה, מוציאים את השקיות, ומעבירים את המים לקנקן, שהכינותם בו מראש לפחות ליטר מים צוננים. עכשיו קחו 3-2 פירות שמתאים לכם לטעום מהם, חתכו לפרוסות או לקוביות: אפרסקים, תפוחי עץ, משמשים, והוסיפו לקנקן. בחשו היטב וקשטו עם חופן צימוקים, פרוסות לימון ו/או תפוז ו/או תפוח עץ וענף נענע טרי ואלגנטי. יפה, מרווה, צונן.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstcok)

להרגיש בקייפ קוד

קייפ קוד Cape Cod הוא שמו של חצי אי במדינת מסצ'וסטס שבארה"ב. אבל הוא גם שם של קוקטייל קל להכנה, אפילו בלי שייקר, וטעים להפליא, שמוגש בכוס גבוהה ויכול להעיף את מצב הרוח למעלה בסוף היום. בעצם מדובר במשקה שמבוסס על חלק אחד של וודקה וחלק אחד עד 4 חלקים של מיץ חמוציות, שידועות כמסייעות להורדת סיכונים למחלות לב וכלי דם. עכשיו תקדישו כמה דקות מזמנכם כדי להתחיל ערב באדום לוהט. וחשוב לזכור: אם שותים לא נוהגים!
מה צריך?
25 מ"ל וודקה משובחת (אפשר גם פחות)
100 מ"ל מיץ חמוציות
20 מ"ל מיץ ליים
חמוציות מיובשות לקישוט
גלגל לימון או ליים לקישוט
ענף נענע
6-5 קוביות קרח
רבע כוס מים קרים ממש (או סודה)
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstcok)
איך מכינים?
מניחים את קוביות הקרח בכוס גבוהה. מודדים את מיץ החמוציות והוודקה (לא יותר מדי וודקה!), יוצקים אותם על הקרח. מוסיפים רבע כוס מים קרים. בוחשים בעדינות עד חצי דקה, ובינתיים חושבים חיובי. עכשיו מקשטים: מפזרים חמוציות למעלה, מניחים את הליים ואת ענף הנענע באלגנטיות. וואו.

עוגיות שיבולת שועל (זהירות: ממכר!)

מצרכים:
ביצה עד שתיים
3 כפות סוכר חום (דמררה) או שלוש כפות מייפל טבעי
שליש כוס שמן קנולה (או קוקוס מומס)
2 כפות טחינה גולמית
כוס שיבולת שועל, מומלץ עבה
3 כפות קמח מלא (אם שמים 2 ביצים, להוסיף כף).
שקית אבקת אפייה, קורט מלח, חצי כפית סודה לשתיה, חצי כפית קינמון תוספות (ראו בהכנה).
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstcok)
כך תכינו:
מחממים תנור ל 180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מערבבים את כל החומרים בקערה בעזרת מטרפה עד קבלת תערובת אחידה. עכשיו שלב התוספות, ופה תנו להעדפות אישיות ללכת איתכם. אני מוסיפה לתערובת שליש כוס אגוזי מלך קצוצים או טחונים, 3 כפות קוקוס, חופן שוקולד צ'יפס, חופן חמוציות, חופן גרעיני דלעת (בריא!).
מכל הטוב הזה יוצרים כדורים בידיים רטובות ומשטחים לעוגיות. מניחים על נייר האפיה ואופים במשך 20-15 דקות, עד להזהבת העוגיות בשוליים. לא יותר, אחרת הן מתקשות מדי לאחר שהן מצטננות. עכשיו להתענג על הטעם
תיהנו!