חלק מהתמודדות מיטיבה בזמנים קשים כולל שמירה ככל האפשר על השגרה המוכרת. כאשר אנחנו יודעים מה עומד בפנינו, ומה עלינו לעשות במהלך היום, זה תורם לתחושת השליטה והניהול התקין של חיינו ונוסך בנו ביטחון.
בתקופות משבר קשה לשמור על הרגלי השגרה, וישנה נטייה "לשחרר" פעולות והתנהלויות שאנחנו מקפידים עליהן בימים כתיקונם. למשל, הפחד ותחושת אובדן השליטה גורמים לנו למשל לדחות בדיקות רפואיות, לוותר על הליכת הערב הקבועה או על תפריט מאוזן לטובת פחמימות "מנחמות" המזיקות לגוף, חלק אף יחזרו לעשן או לצרוך אלכוהול. ולא רק לעצמנו אנו מוותרים, גם לילדים שלנו - אנו מאפשרים להם יותר ממתקים או זמן מסך, ללכת לישון אחרי השעה הקבועה וכד'.
אחד מההרגלים שהכי פשוט להימנע מהם בזמנים קשים הוא השמירה על היגיינת הפה, כאשר גם בימי שגרה רבים מאיתנו לא מבינים לעומק את חשיבותה. למשל בתקופה הנוכחית זה יכול לקרות כשנרדמים מול הדיווחים בטלוויזיה ומדלגים על הצחצוח לפני השינה. ישנן מגוון סיבות להקפדה על ההיגיינה האוראלית בקרב כל אחד מבני המשפחה, מבוגרים, צעירים וילדים, וחשוב לדעת, כי צחצוח בלבד אינו מספיק.
2 צפייה בגלריה
(צילום: שאטרסטוק)

צחצוח מנקה רק חלק מחלל הפה
שמירה יעילה על ניקיון הפה כוללת, לצד צחצוח השיניים (והלשון) בעזרת מברשת ומשחה, גם שטיפה עם שטיפת פה, שכן מחקרים מוכיחים, שצחצוח שיניים לבדו מנקה רק חלק מחלל הפה.
"חלל הפה הוא מצע נוח לגידול סוגים שונים ומרובים של חיידקים, פטריות, פרוטוזואות (חד־תאיים איקריוטיים) ונגיפים. היות שחלל הפה הוא אחד מהפתחים שמקשרים בין פנים הגוף ובין העולם החיצון, הוא בא במגע עם מזהמים וחומרים שונים רבים, שיכולים לגרום למגוון מחלות לא רק בחלל הפה, אלא גם במערכות שונות בגוף", כך מסבירה הדס אברהם־גולדברג, יו"ר איגוד השיננות הישראלי RDH, MA. לדבריה, מטופלים רבים שמגיעים למרפאה, כלל אינם חשים בנוכחות דלקת החניכיים או נוטים לחשוב שחניכיים מדממות זה עניין רגיל, סוג של גזירת גורל. "בצורתה הראשונית דלקת חניכיים אינה כואבת, אך חניכיים אדומות, מבריקות, לעיתים נפוחות ולרוב מדממות מעידות על דלקת חניכיים. הדרך הטובה ביותר לשמור על איזון בין פלורת (אוכלוסיית החיידקים) הפה ובין המאחסן (האדם) ולמנוע מחלות ודלקות חניכיים, היא באמצעות שמירה על היגיינת פה נכונה. זאת בעזרת צחצוח שיניים פעמיים ביום, בדגש על צחצוח לפני השינה, שימוש באביזרים דנטליים בין שיניים, משחות ייעודיות למצב ושטיפת פה. הדרכה והתאמה אישית ניתנת למטופל על ידי השיננית בביקור התקופתי, שמומלץ אחת לשלושה־שישה חודשים", היא מסכמת.
שישה יתרונות במוצר אחד
מחקרים הוכיחו, כי שימוש בשטיפת הפה ליסטרין טוטאל־קר פעמיים ביום מספק ניקוי ומגן על בריאות הפה באמצעות שישה יתרונות: מסייע בהגנה על החניכיים; מסייע בהפחתת רובד חיידקים; מסייע בשמירה על הלובן הטבעי של השיניים; מסייע בהפחתת פלאק; מסייע בשמירה על החניכיים; ומעניק נשימה רעננה לאורך זמן.
התכשיר מבוסס על שמנים אתריים ומכיל שמן אקליפטוס, מנטול, מתיל סליצילט ותימול – ארבעה שמנים חיוניים, המרכיבים את ליסטרין, ומפחיתים את רובד החיידקים הגורם לפלאק ולבעיות חניכיים. שטיפת הפה במשך 30 שניות פעמיים ביום ובאופן יומיומי מאפשרת להילחם ברובד החיידקים הנדבק לחניכיים ויוצר פלאק. פלאק שלא הוסר, יתקשה ויהפוך לאבן שן.
המותג ®LISTERINE מציע מגוון גדול וצבעוני במיוחד של שטיפות פה, המתאימות לצרכים מגוונים ולהעדפות טעם שונות, בין היתר שטיפה מיוחדת לילדים בתוספת פלואוריד שמגינה מפני עששת, שטיפה בתוספת אבץ, שטיפה ללא אלכוהול, שטיפה המסייעת לשמור על שיניים לבנות ועוד. אז באיזה צבע תבחרו לשטוף היום?
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

יעיל, בטוח וידידותי לסביבה
®LISTERINE מבית ג’ונסון אנד ג’ונסון הוא שטיפת הפה הראשונה ששווקה בארצות הברית כבר לפני 150 שנה, בשנת 1895. מאז הוא נצרך בכל רחבי העולם וחולש על 60% משוק השטיפות האוראליות הגלובלי. יעילותו של התכשיר ובטיחותו מוכחות לאורך 50 שנות מחקר, והוא עומד בכל דרישות הבטיחות, היעילות והסטנדרטים הנוקשים של איגוד רופאי השיניים האמריקאי ה־ADA (American Dental Association). עוד חשוב לדעת, כי המוצר מכיל רכיבים טבעיים, והעובדה שהבקבוק כולו ניתן למיחזור מלא, הופכת אותו גם לידידותי לסביבה.