2 צפייה בגלריה
(צילום שאטרסטוק)
טיפולים אסתטיים בתחום הדנטלי שואפים לשדרג את מראה הפה, כדי להגיע למראה טבעי ובריא, כשהטיפולים פותרים בעיות שיניים שונות.
יש להבדיל בין שני הליכים:
הלבנת שיניים היא הליך שיניים קוסמטי, אחד הטיפולים האסתטיים הפופולריים והנגישים ביותר, שמטרתו הסרת כתמים והבהרת צבע השיניים. את הליך ההלבנה, שכרוך בשימוש בחומרי הלבנה מיוחדים, אפשר לבצע בבית או אצל רופא שיניים. בצורה הביתית, ניתן לקנות ערכות שונות ברשתות הפארם, המכילות חומרים להלבנה. הליך ההלבנה במרפאה, לרוב, מורכב יותר, כשהאפקט שלו נשאר לזמן רב יותר. יש לציין, שמכיוון שישנם מספר סיכונים הקשורים להליך, מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים לפני תחילת כל תהליך הלבנה.
ציפוי שיניים - למינציה, הוא הליך דנטלי קוסמטי, שכולל מריחת שכבה מלאכותית על פני שטח השן, לצורכי שיקום ותיקון פגמים בשיניים, או לשיפור המראה. "ציפויי חרסינה הם הנפוצים ביותר", אומר ד"ר אבי אייל, שעוסק בשיקום ואסתטיקת הפה מעל 30 שנה. "מדובר ביריעות דקיקות של חרסינה, המודבקות לחזיתות השיניים, פתרון אידאלי לשיקום ותיקון פגמים בשיניים. הם פותרים ביעילות מגוון בעיות אסתטיות, כמו שיניים מוכתמות או דהויות, רווחים בין השיניים, שיניים שבורות, תיקון גודל השן ובעיות יישור קלות".
2 צפייה בגלריה
אבי אייל
אבי אייל
אבי אייל
(צילום: יח"צ)

ד"ר אייל מדגיש, כי מדובר בסך הכל בשניים עד שלושה טיפולים, בסופם מתקבל שיפור דרמטי במראה הכללי. "הציפויים מחקים את המראה הטבעי של השיניים ושומרים על מבנה השן הטבעית. החומר שקוף ומחזיר אור בדומה לאמייל השיניים הטבעית, דבר שמסייע ליצור חיוך בעל מראה טבעי ואסתטי. החרסינה עמידה בפני כתמים, מה שהופך את הציפויים לאופציה עמידה לאורך זמן לשיפור צבע השיניים, וזה מועיל במיוחד עבור מטופלים, שאינם מגיבים להליכי הלבנת שיניים למיניהם".
ד"ר אייל מסביר שמדובר בהליך לא פולשני, כשההתאמה אישית ומדויקת. "יש המצפים רק את הדופן החיצונית של השן, אבל אני מעדיף, לרוב, לצפות גם את הדופן הפנימית של השן, בטכניקת 'All Around’, שמעניקה חוזק ועמידות לאורך זמן".
יש לציין, שקיימים גם ציפויים מרוכבים, סוג של ציפוי דנטלי המשתמש בשרף סינתטי כחומר העיקרי. ובתוך כל זה לא לשכוח: גם לאחר ציפוי וחיוך שנראה מיליון דולר, יש להמשיך ולהקפיד על היגיינת הפה ובדיקות שיניים שגרתיות.