3 צפייה בגלריה
(צילום: שאטרסטוק)

תקופה זו מעוררת בקרב כל אחד מאיתנו קשת שלמה של תחושות - מהתכנסות פנימה, דרך מוטיבציה לפעול ולהתנדב למען אחרים ועד רצון לשינוי ולהתחדשות בהיבטים שונים של החיים, ובתוך כך גם ריענון המראה החיצוני.
ניתוחים קוסמטיים עברו כברת דרך בשנים האחרונות. גם בניתוח מתיחת פנים התחוללה קפיצת מדרגה, כאשר כיום הוא משולב עם חומרים מיוחדים, המשמרים את תוצאותיו לאורך זמן, וגם משך ההחלמה אחריו התקצר משמעותית.
אחד ההליכים, שהחל אצל כוכבות הוליווד בשנים האחרונות ומשם פרץ בסערה לכל העולם, הוא המיני פייס-ליפט, שנהנה משיעור גבוה במיוחד של שביעות הרצון. מדובר בגרסה הקלילה יותר של מתיחת פנים, שמעניקה מראה ותחושה צעירים יותר במינימום כאב וזמן החלמה.
ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית צילום: פרטי
הגרסה הפחות פולשנית של מתיחת פנים
כשמעצב העל מארק ג'ייקובס עבר בשנה שעברה ניתוח מיני מתיחת פנים, כבר למחרת היום הוא שיתף תמונה כשפניו חבושות בליווי כיתוב המאשים את כוח המשיכה. עולם האופנה היה בהלם. מאז ידוענים רבים משתפים בגאווה את תוצאות המיני פייס־ליפט שעברו בעצמם.
מיני פייס־ליפט היא הגרסה הפחות פולשנית של ניתוח מתיחת פנים מלא. עם הזמן וההתבגרות, הפנים מאבדות את המראה הטבעי והצעיר שלהן, העור מאבד מגמישותו, נמתח וצונח מטה.
ניתוח מיני מתיחת פנים הוא הליך מהיר יחסית שנועד לטיפול בעור רפוי ובסימני הזדקנות בפנים ובלסתות. ההליך מסייע לטפל בקווי הלסת והלחיים הנפולות בטכניקה עדינה יותר, ודורש פחות זמן מנוחה מניתוח מתיחת פנים מלא. למעשה, זוהי גרסה שונה של מתיחת פנים מסורתית, לצורך תיקון מראה של עור נפול שנמצא בדרך כלל סביב הצוואר וקו הלסת. באמצעות סדרה של חתכים לאורך קו השיער אנו מרימים את הצוואר וקו הלסת לצד הלחי הצידית. בהליך זה מטפלים ברקמות מתחת לפני העור - מגיעים לרקמת השריר והשומן התחתונה, מרימים ומניחים אותה בעדינות. בנוסף מסירים עודפי עור כתוצאה מהמתיחה, וכך נותרות צלקות קטנות, העוברות בקו הפאה, דרך אחורי האפרכסת וקו השיער האחורי.
תוצאה מושלמת של ניתוח מיני ליפט תלויה בזווית המתיחה וברמת המתיחה. האומנות שלי כמנתח היא למצוא את האיזון הנכון ביניהן. אני מותח את הרקמה שנמצאת מתחת לעור, ואת העור אני מניח בעדינות רק כדי לקבל תוצאה טבעית.
מיני פייס־ליפט פופולרי מאוד בקרב גילאים צעירים יותר, של בני ה־40, והוא נועד לכל מי שמתאים אובייקטיבית, מבחינת הרקמות או מבחינת נפילת השליש התחתון של הפנים, כאשר המראה הסופי יתקבל לאחר כמה חודשים ולא פחות מחצי שנה.
לצרבה הצער, אף אחד לא יכול לעצור את הזמן, כך שגם יום לאחר הניתוח עדיין מתקיים תהליך ההזדקנות של העור והשומן. לאחר כמה שנים ניתן לחדש לשפר את המתיחה ולהוסיף על־פי צורך הליכים נוספים שישמרו את המראה.
מיני פייס־ליפט מאפשר תוצאה טבעית הרבה יותר מאשר היה נהוג לצפות בניתוח מתיחה מלא. ההחלמה קצרה משמעותית, והתוצאה טבעית ועדינה ומשמרת את המראה הצעיר והרענן. יתרון נוסף להליך הוא המענה העדין לשליש התחתון של הפנים, שכן כל הסוגים של חומרי המילוי והפיסול בהזרקות לא יכולים לטפל בצניחה הטבעית המתרחשת באזור זה.

3 צפייה בגלריה
מתיחת פנים. לפני
מתיחת פנים. לפני
מתיחת פנים. לפני
(צילום: יח"צ)

3 צפייה בגלריה
מתיחת פנים. אחרי
מתיחת פנים. אחרי
מתיחת פנים. אחרי
(צילום: יח"צ)
שיקום טבעי והדרגתי של הפנים
ואיך שומרים על התוצאה הטבעית של מיני פייס־ליפט לאורך זמן?
לצורך כך פותח הטיפול הייעודי "סקולפטרה", שנועד למצק את העור ולשמור על חיוניותו. הסקולפטרה הוא פיתוח חדש של חומר המשמש כביו־סטימולטור ומכיל מיקרו חלקיקים של חומצה פולילקטית. כיום נחשב החומר בין החידושים הבולטים ביותר, המעודדים באופן מוגבר ייצור סיבי קולגן בעור, ובכך משפר את מראה העור ואת איכותו. ההליך נעשה באמצעות תהליך דלקתי מבוקר שמתרחש בעור, והתוצאות מעניקות שיקום טבעי והדרגתי של הפנים, לצד החזרת הנפחים שהיו חסרים.
הסקולפטרה גורמת לתהליך ביולוגי של הגוף לייצר קולגן בצורת רשתות. אומנם לוקח כמה שבועות להגיע לתוצאה אופטימלית, אבל נדרשים בין שניים לארבעה טיפולים, והתוצאה היא עור מהודק יותר, עם אפקט של מיצוק העור ותחושת הרמה.
במרפאות שלי בכיכר המדינה בתל אביב עובד גם ד"ר דן זיתוני, העוסק ברפואה אסתטית ומבצע טיפולי הזרקות, וביניהן גם טיפולים משלימים לתחזוקה ולשימור ההליכים הכירורגיים הניתנים בקליניקה. בתהליכי שימור מהסוג הזה ד"ר זיתוני מזריק באזור צידי הפנים והצוואר, כאשר הגדולה של החומר היא בעובדה שהוא גורם לייצור עצמי ומחודש של קולגן בגוף. מדובר ביצירה של חומר אנדוגני, ששייך לגוף עצמו, המתפרק באופן איטי יותר ומאפשר ליהנות מזמן השפעה ממושך יותר.
ההליך אידיאלי בפרט למי שעברו ניתוח מתיחת פנים, לצורך שימור תוצאות הניתוח לאורך זמן, או לעור 'קרפי' בעל קמטוטים רבים. מבחינתי, זהו טיפול משלים שמשמר את תוצאות המיני ליפט, ולצד מיקסום ניתוחי מיני פייס־ליפט, זו דוגמה לחומר שרלוונטי לכל מי שרוצה לשפר את מרקם ואלסטיות העור".