בשיתוף בנק הפועלים
מיידלע סבונים התחיל לפני יותר מעשור, הפך למפעל ומייצר לרשתות מובילות סבונים מעוררי השראה ומגוון מוצרי ריח וספא. כעת, כאשר כל העבודה נעצרה, מחפשת הילה דורון, בעלי החברה, את החברות והתורמים שרוצים לפנק את העובדים והחיילים במארזי סבון. מה הוביל את הילה לתחום הסבונים? ואיך תוכלו להרגיש גאווה ישראלית דרך הסבון החדש שלכם, תוצרת 'מיידלע'?
בקיצור, מי אני?
מיידלע סבונים התחיל ב-2011, אז החלה הילה דורון בייצור סבונים בבית. "במובן מסוים, חיפשתי מה לעשות עם החיים, הגעתי לסבונים וזו היתה אהבה ממבט ראשון, עד היום", מספרת הילה דורון. "הייתי מייצרת בבית ויוצאת לדוכנים, מוכרת בקניונים ובירידים. לדעתי הייתי בכל הקניונים בארץ. לאט לאט ובהדרגתיות, הלכנו וגדלנו".
5 צפייה בגלריה
(צילום: אלבום פרטי )

בית המלאכה של מיידלע נפתח ב-2014 בדרום ועבר לפני 7 שנים ליבנה. כיום הוא מייצר סבוני רחצה במגוון עצום של יותר מ-1,000 צורות לרבות סבונים לנוי וריח, ובנוסף גם פצצות אמבטיה, נרות סויה ומוצרי ריח וספא.
"אנחנו מתמחים במארזי מתנות ובסבוני רחצה איכותיים ביותר במחירים שווים לכל כיס", היא מספרת. "המפעל שלנו כולל 15 עובדים והוא מפעל שמונע מכוח נשי, מועסקות בו עובדות הן בייצור והן באריזה. המפעל מנוהל על ידי אישה והעסק כולו הוא עסק עם אווירה משפחתית. אני גם עובדת עם בעלי בעסק, כך שבאמת מדובר במפעל משפחתי".
5 צפייה בגלריה
(צלם: שרית גופן)
5 צפייה בגלריה
(צלם: שרית גופן)
במהלך השנים החל המותג להשתתף בתערוכות ברחבי הארץ, וצבר לקוחות קטנים ואז רשתות. "גדלנו עם השנים בעבודה קשה", מעידה הילה.
המפעל מייצר לרשתות כמו גולף אנד קו וסופרפארם מוצרים במיתוג משלהן, לחנויות פרטיות, ומספק מתנות ומארזים מיוחדים לוועדי עובדים. "אנחנו לא מייצרים סבון, אלא חוויה וסיפור - זה מתחבר להמון דברים", אומרת הילה.
מה עובר על העסק מאז תחילת המלחמה?
"כל העבודה מול חניות ורשתות נעצרה לגמרי. היינו בפתח של פרויקט גדול שנדחה למועד לא ידוע, ויש תחושה של חרדה גדולה מהלא ידוע", מספרת הילה.
"באופן אישי, אחרי שעברנו קורונה ומשברים אישיים, דבר כזה שקורה מציף אצלי את כל החרדות".
העסק נאלץ להוציא חלק מהעובדים לחל"ת, בעקבות ירידה של כ-90% בעבודה. "היתה תחושה של דאגה כלכלית ואחריה ייסורי מצפון מכל דבר שקשור להנאה ושמחה", מספרת הילה.
5 צפייה בגלריה
(צלם: שרית גופן)
5 צפייה בגלריה
(צלם: הילה קרן לגזיאל)
בתקופה האחרונה הילה מספרת על התעוררות מסוימת בביקוש, "במיוחד מהתארגנויות של חברות שרוצות לנחם מעט את העובדים שלהן או לתרום לחיילים מארזים. הגיע אלינו תורם מארה"ב שתרם 100 מארזים לחיילים בצפון, זה היה נפלא ומרגש".
איך אפשר לעזור לעסק שלי?
"העזרה הכי טובה תהיה דרך רכישה באתר שלנו בו אפשר למצוא מאות סוגים של מארזי מתנה בכל תקציב. כמו כן, נשמח לעזרה בפניה לגופים שקונים בסיטונאות כמו חברות מסחריות ו-ועדי עובדים", אומרת הילה. "מדובר בעיקר בחברות שרוצות לשמח את העובדים, או לשמח עובדות\ים שהילדים\בני\בנות הזוג שלהם גויסו'".
לדבריה, "יש חברות גדולות שיש להן תקציבים גדולים למתנות - זו ההזדמנות שלהן לתרום לפעילות של עסקים קטנים ומקומיים, ולרכוש מאיתנו".
אחת מקולקציות הסבונים שעשויות להפוך למצרך מבוקש בימים אלו מורכבת מסבונים בצורת סמל המדינה ולב בתוכו כתוב 'Israel'. "מדובר בסבונים שלא מכרנו בישראל, אלא העברנו ללקוח הולנדי נוצרי חובב ישראל, שמנהל מיזם המוכר מוצרים כחול-לבן", אומרת הילה. "בתקופה הנוכחית הם יכולים להפוך לדרך נוספת להית גאים במדינה, גם במקלחת...".

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות הקרובים נלווה עסקים נבחרים שיזכו לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
בשיתוף בנק הפועלים