בשיתוף בנק הפועלים
כמעט כל עסק קטן בישראל ספג פגיעה קשה מאז פרוץ המלחמה. ענפים שלמים עצרו לחלוטין, הישראלים הפסיקו לחגוג והתכנסו אל תוך עצמם. כאשר מוסיפים לכך את העובדה שאחד מבעלי העסק מגויס למילואים החל מ-7 באוקטובר ועד עכשיו, מקבלים את הסיפור של יקב דרימיה.
נאוה ואלעד מובשוביץ הם הבעלים של יקב בוטיק מיישוב סוסיא. אלעד נשלח אל החזית כבר בתחילת המלחמה ומאז העסק מנסה למצוא את הדרך לייצר הכנסות ולשמור על פעילות עסקית - למרות המורכבויות הרבות.
בקיצור, מי אנחנו?
הקמת יקב וגידול גפנים הוא המשך ישיר של ההיסטוריה המשפחתית, במקרה של אלעד. "אבא שלי וסבא שלי חקלאים, לאבא שלי יש מכוורת של דבש וכרמים, וככה הגעתי לעולם הזה". ההורים של אלעד היו חלק ממקימי סוסיא, "וכך זכיתי להיות הילד הראשון שנולד ביישוב", הוא אומר בגאווה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: דור קדמי)
במשך השנים למד את עולם היין, עבד ביקבים, ואז לפני 16 שנים החליט יחד עם אשתו נאווה להקים יקב משלהם. "הקמנו את יקב דרימיה בארבע ידיים, שתלנו כרמים והתחלנו מחבית אחת עם כרם קטן", מספרת נאוה. "השם דרימיה הוא השם הבוטני של פרח החצב. בחרנו אותו משום שהוא מזכיר דרום וחלום והוא פורח בעונת הבציר. זה פרח שמסמל חיבור בין שמיים לארץ".
בכל הנוגע לגידול הענבים, אלעד מספר כי סוסיא נמצאת בחבל יתיר, בין ההר למדבר, מה שמספק מזג אוויר מיוחד – "מצד אחד חורף קר ואפילו מושלג מידי פעם, ומצד שני מזג אויר יבש ומדברי, אז הקרקע לא כבדה וטובה לגידול".
התשוקה של העסק היא הרבה מעבר להפקת יין. "אנחנו שואפים לשלב בין חקלאות, אנשים ואמנות", אומר אלעד. "אנחנו עושים את החיבור בין אדמה לאנשים, מזמינים אלינו מבקרים וחברים כל הזמן, כולם יושבים יחד ונעשים חיבורים מיוחדים".
אחרי התחלה של זוג צעיר וחבית אחת, "היום יש לנו 4 בנות וכרם שהלך וגדל. מייצרים 50 אלף בקבוקים בשנה, כאשר כמעט כל הכרמים הם באזור שלנו או בנגב. בני המשפחה כולם מעורבים בעבודה, כולל הבנות שמצטרפות בעונת השיא", מדגישה נאווה.
היקב מציע שמונה סוגים של יין יבש: רוזה, יינות לבנים ובעיקר יינות אדומים, כולם כשרים. תפריט היינות של דרימיה כולל יינות קלאסיים כמו קברנה סוביניון, מלבק, סוביניון בלאן, שרדונה ועוד.
2 צפייה בגלריה
(צילום: סטודיו יסמין ואריה)
היינות נמכרים ביקב עצמו, בחנות האונליין, משלוחים בכל הארץ ובחנויות יין, מעדניות ומסעדות ברחבי הארץ. שליש מהמלאי נמכר בארצות הברית.
מה קרה מאז תחילת המלחמה
עבור ענף היקבים, המלחמה הגיעה ממש בסוף עונת הבציר, העונה הכי עמוסה ביקב, לצד העומס של מארזי היין של חגי תשרי.
"ב-7 באוקטובר היינו בסיני. כאשר שמענו על כל האירועים, אספנו את הכל בזריזות וחזרנו לארץ". עוד באותו יום אלעד גויס, עלה על מדים ונסע, ומאז משרת במילואים ביחידה מובחרת, נכנס ויוצא מעזה ועושה משימות בעוטף.
בכל הנוגע לפעילות העסקית, "בהתחלה כל המכירות נעצרו", אומר אלעד. "יין הוא לא מצר בסיסי שכל בית חייב. גם היום החנויות עדיין לא חידשו מלאים, והשוק מאוד איטי".
העובדה כי אלעד מגויס החל מפרוץ המלחמה, מקשה מאוד על ניהול ופיתוח העסק. "הראש נמצא בשטח, וכשאני בבית אני רוצה להשקיע את מעט הזמן שקיבלתי למשפחה שלי", אומר אלעד.
לפני מספר ימים חנוך דאום שיתף בפרופיל שלו את היקב וקרא לתמוך בו, מה שהוביל לעלייה משמעותית בהזמנות. "הגיעו אלינו לקוחות חדשים לחלוטין, שהזמינו החל משני בקבוקים ועד שני ארגזים בתור תמיכה בעסק", מספרת נאוה. "זה מרגש ומחזק ומחמם את הלב. השיתופים וההזמנות מרגשים ונותנים לנו הרבה כוח", מוסיף אלעד.
דרימיה קוראים לכם להיכנס לחנות האונליין ולהזמין בקבוקים או לחפש את יקב דרימיה בחנויות הקרובות לביתכם.

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות הקרובים נלווה עסקים נבחרים שיזכו לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 14:03, 04.12.23