בשיתוף בנק הפועלים
צילום: ירון שרון | כתבת: מור גורן | בימוי ועריכה: אסף אושי | אפטר: בן שפייר
עם פרוץ המלחמה, רפאל עמר, סגן אלוף במילואים, לא חיכה לצו 8. הוא עזב הכל - בין היתר את העסק הקטן אותו הוא הקים מאפס לפני 13 שנים - ועלה על מדים. תוך שבועיים הוא נכנס להילחם בעומק עזה.
בעוד רפאל נלחם בחזית, חבריו הטובים בעורף התגייסו בהתנדבות לשמור על העסק שלו פעיל ומתפקד. "רפאל נלחם ומגן עלינו ואנחנו נלחמים על העסק שלו", הם אומרים. מילואימניקים רבים כמו רפאל התגייסו למלחמה והשאירו מאחוריהם עסק עצמאי, שסופג הפסדים קשים. חלקם לא בטוחים שיהיה להם עסק לחזור אליו אחרי המלחמה.
את רפאל עמר סביר להניח שאתם מכירים מהעונה החמישית של חתונמי. אנחנו רוצים שתכירו גם את החנות הקטנה והמטריפה שלו, קופיצ'ינו, שמתמחה בעולמות הקפה.
3 צפייה בגלריה
גן עדן לחובבי קפה
גן עדן לחובבי קפה
גן עדן לחובבי קפה
(צילום: ירון שרון)
במסגרת פרויקט "ישראלים קונים ישראל" המעודד את הציבור לרכוש מעסקים כחול-לבן ולהגביר את חוסנו של המשק הישראלי, ביקרנו בקופיצ'ינו הירושלמית ופגשנו את החברים הטובים של רפאל שמנהלים בהתנדבות את העסק – עד שהוא יחזור מעזה. צפו בכתבת הווידיאו בראש העמוד

יצא ללחום עם המפתחות של העסק

קופיצי'נו היא גן עדן לחובבי קפה, אומרת עדי אוליאל, חברתו הקרובה של רפאל. "אפשר למצוא בחנות פולי קפה בקלייה ובטחינה במקום וציוד משלים - מכונות קפה, מקינטות, כוסות קפה ועוד. אנחנו קולים במקום את הפולים לפי טעמו של הלקוח. כמו שרפאל אוהב להגיד – 'אין דבר כזה קפה רע. לכל אחד יש את הטעם שלו'".
אוליאל מספרת כי רפאל הקים את המקום, הממוקם בשכונת תלפיות בירושלים, מתוך תשוקה לקפה. "הוא הפך את התחביב שלו למקצוע מתוך רצון לייצר קפה כחול-לבן עם טעמים, שקולעים לחיך הישראלי".
3 צפייה בגלריה
 רפאל בימי שגרה
 רפאל בימי שגרה
רפאל עמר, הבעלים של החנות "קופיצ'ינו" הירושלמית בימים שלפני המלחמה.
(צילום: אלבום פרטי)
3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
קופיצ'ינו היא למעשה 'וואן מאן שואו' - רפאל הוא ליבו הפועם של העסק והוא חולש עליו מא' ועד ת', משימה מאתגרת לא רק בתקופות משבר אלא גם בימי שגרה. "העסק לא נמצא בקניון והוא לא נשען על תנועה מהרחוב, אלא על מועדון לקוחות נאמן".
אוליאל מספרת כי רפאל מעורב בכל היבט של העסק ושכשהוא יצא לעזה הוא לקח איתו את המפתחות של החנות. גם את הגישה למערכת ההזמנות הוא לא העביר הלאה. "בשבוע הראשון החנות הייתה סגורה והעסק נכנס לקיפאון. לא שמענו מרפאל, לא ידענו מה המצב שלו, הוא היה בתוך עזה והיה מנותק קשר. אחרי שהצלחנו לתפוס אותו באחת ההפוגות, חשבנו כל החברים לתרום מהזמן שלנו להרים את העסק כדי שלרפאל יהיה לאן לחזור. אנחנו רוצים שהעסק ימשיך להתקיים גם אחרי שהוא יצא מעזה בשלום". צפו בכתבת הווידיאו בראש העמוד
אנחנו מזמינים את קוראי ynet לתמוך בלוחמים שהם גם בעלי עסקים. ניתן לרכוש קפה איכותי בקלייה מקומית בחנות קופיצ'ינו, רחוב המוסכים 6 ירושלים, בהזמנות טלפוניות 1700-504-454 או באתר >>

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות הקרובים נלווה עסקים נבחרים שיזכו לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
בשיתוף בנק הפועלים