בשיתוף בנק הפועלים
חלק מהעסקים המצליחים ביותר מתחילים מצורך אישי שנותר ללא פתרון. 'פאנקי ויגן' נולדה מתוך בעיה רפואית של עדי תמיר, בעלת העסק, וכיום היא מציעה מגוון של מוצרי טיפוח טבעיים וטבעוניים, מוצרי אווירה כגון נרות, מבערים ומוצרי הום סטייל, וגם מקדמת העסקה של בעלי מוגבלויות.
כמו עסקים רבים בישראל, 'פאנקי ויגן' ספג מכה קשה עם פרוץ המלחמה, כאשר הסטודיו של העסק נסגר. נכון להיום, העסק מציע מארזים מיוחדים לוועדי עובדים וללקוחות פרטיים, וגם מחפש שותפים לבניית מארזים של עסקים מקומיים.
בקיצור, מי אני?
פאנקי ויגן התחיל מבעיה מולה עמדה עדי תמיר, מייסדת העסק. "הייתי צריכה למצוא דיאודורנט טבעי שלא מבוסס על סודה לשתייה, חומר שאני רגישה אליו. לא הצלחתי למצוא מוצר כזה בארץ".
4 צפייה בגלריה
'דנה קושניר ועדי תמיר מפאנקי ויגן
'דנה קושניר ועדי תמיר מפאנקי ויגן
'דנה קושניר ועדי תמיר מפאנקי ויגן
(צילום: פאנקי ויגן)
4 צפייה בגלריה
פאנקי ויגן
פאנקי ויגן
פאנקי ויגן
(צילום: פאנקי ויגן)
הודות לרקע של לימודים ברוקחות טבעית אותם למדה במסגרת תחביב, עדי הבינה שהידע שלה יכול לעזור במציאת פתרון לבעיה. "פיתחתי דיאודורנט טבעי משלי, המבוסס על חומרים טבעיים שאינם סודה לשתייה". המוצר הראשון הושק ב-2022, ואיתו נולד הרעיון להפוך למותג.
כיום מציע 'פאנקי ויגן' מגוון מוצרי טיפוח טבעיים וטבעוניים המיועדים לאנשים עם סוגים שונים של רגישויות ומחלות עור. סבוני הפנים של 'פאנקי ויגן', למשל, יכולים לעזור עם אקנה, תופעה נפוצה שנוטה להוביל גם לבעיות בדימוי גוף, מוצרים המתאימים לנשים בהריון ומגוון רחב של רגישויות ומחלות.
"בשלב מסוים הצטרף לעסק אח שלי, גל, שהיה בכלל איש קבע שמגיע מתחום ההדרכה, והוא הביא איתו חזון של עבודה עם אנשים עם מוגבלויות", מספרת עדי.
האחים חיברו את שני הערכים המרכזיים שלהם, וכיום הם מספקים מצד אחד מקום עבודה לאנשים עם מוגבלויות, ומצד שני מוצרים מיוחדים לבעלי רגישויות או מחלות עור. "כל המוצרים טבעיים וטבעוניים, והם מיוצרים מתוך אג'נדה של אקולוגיה, מינימום פסולת ומקסימום חומר טבעי", מספרת עדי.
מה עובר על העסק מאז תחילת המלחמה?
בחודשים שלפני המלחמה התחילה לעלות המודעות למותג, התחילו הזמנות שוטפות והעסק לא הפסיק לצמוח, "ואז הגיעה המלחמה", אומרת עדי. "הכל נעצר בבת אחת. הסטודיו שלנו ברחובות נסגר, כך שלא היינו יכולים לייצר מוצרים חדשים. אנחנו מאוד מתקשים לפרנס את המשפחות שתלויות בעסק ולספק תעסוקה לאותם עובדים עם מוגבלויות".
4 צפייה בגלריה
פאנקי ויגן
פאנקי ויגן
מארז פינוק 'פאנקי ויגן'.
(צילום: פאנקי ויגן)
גל התנדב למילואים למרות שמבחינת גיל הוא אמור להיות משוחרר, "וגם נתן את הדירה שלו למשפחה מפונה מאשקלון בזמן שהיה במילואים", מספרת עדי. העסק עצמו תמך בעמותות, "כאלו שהרגשנו שלא היו בפרונט, כמו עמותות הדואגות לאנשים עם מוגבלויות, נערות, או עמותת 'פעמוני רוח' לשיקום וטיפול הדדי לבעלי חיים ובני אדם שעברו טראומה".
איך אפשר לעזור לעסק?
עדי מזמינה את הלקוחות הפרטיים וגם ועדי עובדים לרכוש מוצרים באתר או לפנות לגבי רכישות גדולות עבור מתנות לעובדים או בתור תרומה. "אנחנו פונים גם לעסקים שרוצים מוצרים עם מיתוג משלהם, בייצור שלנו", אומרת עדי.
4 צפייה בגלריה
פאנקי ויגן
פאנקי ויגן
מארז פינוק 'פאנקי ויגן'.
(צילום: פאנקי ויגן)
בנוסף, המותג מחפש יוזמות וקשרים עם עסקים מקומיים נוספים, על מנת לגבש מארזים משותפים או להצטרף למארזים קיימים. "בעקבות המצב החלטנו לחזק את הקשרים עם עסקים סביבנו, כמו שיתוף פעולה עם 'שמן זית עברי' ממושב צפריה, שמספק את שמן הזית לסבונים של המותג", מספרת עדי.

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות הקרובים נלווה עסקים נבחרים שיזכו לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
בשיתוף בנק הפועלים