בשיתוף בנק הפועלים
בימי שגרה מאפיית 'לשה' הפועלת במצפה רמון, מספקת לחמים, עוגות ומאפים לתושבים ולתיירים הרבים שפוקדים את ארץ המכתשים. אך מאז ה-7 באוקטובר העסק כולו הוסב לטובת אלפי המפונים שהגיעו לעיירה המדברית, ומתן אספקה לחיילים ומילואימניקים המשרתים בבסיסי הדרום.
בקיצור, מי אני?
מאפיית לשה הוקמה בשנת 2007 מתוך רצון לחבר בין רוח לחומר באווירה מדברית, על ידי הדס מאיר. המאפייה מייצרת מוצרים מחומרי גלם טבעיים בלבד, בריאים ואיכותיים, והיא מתמחה בלחמי שאור ומגוון מאפים ועוגות.
4 צפייה בגלריה
מרים כהן (מימין) וירדנה נחמה (משמאל) - מאפיית לשה.
מרים כהן (מימין) וירדנה נחמה (משמאל) - מאפיית לשה.
מרים כהן (מימין) וירדנה נחמה (משמאל) - מאפיית לשה.
(צילום: חגית פלד)
4 צפייה בגלריה
מאפיית לשה מצפה רמון
מאפיית לשה מצפה רמון
מאפיית לשה מצפה רמון
(צילום: חגית פלד)
כיום מנהלות את המאפייה ירדנה נחמה ומרים כהן, שקנו את העסק מהדס. מרים עבדה במאפייה בעשור האחרון, "שם למדתי הכל על הכנת לחמים ואת סוד הקסם של המקום", מספרת מרים. "בשלב מסוים הדס רצתה להמשיך הלאה בחיים, ואני וירדנה קנינו את 'לשה' ונכנסנו לנעליים הגדולות שלה. היא עדיין מלווה אותנו במגוון היבטים". מרים וירדנה הן תושבות מצפה רמון כבר יותר מעשור ומגדלות את ילדיהן בעיר, "ואנחנו רואות במאפייה נכס מקומי המספק תעסוקה ופנאי לתושבי הסביבה", אומרת מרים.
מה קרה מאז תחילת המלחמה
לשה מספקת מקום בילוי והנאה לתושבי מצפה רמון, אך לא רק להם. "האופי הייחודי של לשה הפך אותו למוקד תיירותי עבור המבקרים במצפה ורמון וישראלים הממשיכים בדרכם דרומה", אומרת מרים. מטבע הדברים, ענף התיירות נפגע באופן קשה מהמלחמה, ואין כמעט ישראלים הנוסעים לאילת ולדרום הארץ לחופשה. מצפה רמון עצמה מאכלסת 3,000 מפונים, כך שגם מי שרוצה להגיע לעיר לא ימצא מקום פנוי.
"למרות הפגיעה הכלכלית, בחרנו להמשיך להפעיל את המאפייה, מתוך אמונה בחשיבות ההעסקה של העובדים", אומרת מרים. "אנחנו שואפים להוות מקום עבודה מכבד שהעובדים אוהבים להיות בו, עם אווירה מפרה ונעימה – ולכן היה חשוב לנו מאוד להמשיך ולהעסיק את כל מי שעבד אצלנו. לא הוצאנו אף אחד לחל"ת, מתוך רצון לאפשר לאנשים להעסיק את עצמם בתוך כל הטירוף הזה. אני רואה מזה ברכה ובטוחה שזה מביא הרבה אור, אך אין ספק שזה מאתגר. אנחנו עושות שמיניות באוויר כדי להישאר עם הראש מעל המים".
מעבר לכך, הבעלים של מרים וירדנה גויסו למילואים, מה שהוסיף אתגר גדול לניהול העסק תוך כדי טיפול בילדים "והרבה דאגה בלב", אומרת מרים.
איך אפשר לעזור?
המאפייה עושה משלוחים של מגוון המוצרים שלה לכל האזור. "אנשים שאהבו לאפות בבית, רוצים להקל על עצמם איפה שהם יכולים בתקופה הנוכחית, ומזמינים חלות לשבת או עוגה", אומרת מרים.
4 צפייה בגלריה
מאפיית לשה מצפה רמון
מאפיית לשה מצפה רמון
מאפיית לשה מצפה רמון
(צילום: כליל דור)
4 צפייה בגלריה
מאפיית לשה מצפה רמון
מאפיית לשה מצפה רמון
מאפיית לשה מצפה רמון
(צילום: שירלי גולן)
מעבר לכך, באזור בו אין הרבה עסקים שעושים משלוחים לבסיסים צבאיים, לשה דואגת לפנק את החיילים והמילואימניקים בבסיסי האזור. "אני באופן אישי טיפלתי בכמה הזמנות לבסיסים תוך כדי אפייה, העיקר לשמח את החיילים. בין היתר, קיבלנו 'צו 8' של משלוח ספיישל לחייל שהיה אמור לצאת לחגיגת בר מצווה ונאלץ להישאר בבסיס".
בנוסף, יש באתר האינטרנט של המאפייה אפשרות לרכוש עוגה בתור תרומה למפוני העוטף, "ואנחנו דואגות להביא להם את ההזמנה באופן אישי", אומרת מרים.
לשה גם מקיימת סדנאות אפייה במקום, עם התאמה לסוג הקבוצה ולגילאי המשתתפים.
כתובת: הר בוקר 8, מצפה רמון
להזמנות:
058-7536766

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות הקרובים נלווה עסקים נבחרים שיזכו לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
בשיתוף בנק הפועלים