בשיתוף בנק הפועלים
העסק: מבשלת הבירה "שיטה" בערד, שכוללת בר צמוד שמגיש את התוצרת המקומית. בסך הכל מועסקים 8 עובדים במבשלה ובפאב.
איך הכל התחיל: הכנת הבירה התחילה כתחביב עבור ז'אן, הוא לא חשב להקים מבשלה ולהפוך את התחביב לעסק. "אחרי שזכינו בתחרות בינלאומית מול 120 בירות, טסנו לארה"ב להשתתף בפסטיבל בירה מוביל והרגשנו שאנחנו עומדים לחתום על האקזיט של החיים", מספר ז'אן. ב־2016, בעידודה של אשתו, נטע, נפתחה המבשלה בערד. בצמוד למבשלה נפתח ביר גארדן שמגיש את הבירות של 'שיטה' לצד מנות אוכל. כל הבירות במקום מיוצרות בעבודת יד, "אנחנו מכניסים את הנשמה למוצר", אומר ז'אן. בכל חודש המבשלה יוצאת עם מתכון אחר ב־Special Edition, בנוסף לבירות הקבועות.
"הכנו כבר בירות עם דובדבנים ועם פטל, וממש בקרוב עומדת לצאת בירה חדשה, שווה לעקוב", מבטיח ז'אן.
מאז המלחמה: "בהתחלה היה בעיקר הלם והפאב לא עבד בכלל. ישבנו עצובים בבית, ושני עובדים גויסו בצו 8", מספר ז'אן. "אחרי שיחות עם לקוחות קבועים, הבנתי שאנשים רוצים להתאוורר, לשבת ולדבר, כך שהחלטנו לפתוח את הפאב בזהירות ובהדרגה. סידרתי שולחן גדול כדי שיהיה אפשר להגיע לבד ולשבת עם כולם, שולחן פרלמנט. אנשים מודים לי שאיפשרתי להם לצאת קצת". הברים ברחבי הארץ ששיטה מפיצה להם את הבירות הפסיקו לעבוד או עברו למתכונת חלקית, כך שהיקף ההזמנות ירד משמעותית.
2 צפייה בגלריה
בתי אוכל בערד
בתי אוכל בערד
פתוח גם בסופי שבוע. הביר גארדן בערד
(צילום: סהר ירושלמי)
איך אפשר לעזור: ז'אן מזמין את עם ישראל לרכוש מארזי בקבוקים דרך אתר האינטרנט. "אפשר גם לפנק מילואימניקים", הוא מציע. בנוסף, ניתן להגיע בתיאום מראש לסיור במבשלה בערד, שלא נמצאת כרגע בטווח הטילים. כחלק מהרצון לסייע במאמץ הלאומי, בשיטה תורמים 20% מההכנסות באתר לעמותת "לתת" שעוזרת למפונים ברחבי הארץ.
מבשלת בירה שיטה
כתובת: סדן 10, ערד
טלפון: 052-665-0380

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות אלו אנחנו מלווים עסקים נבחרים שזוכים לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
בשיתוף בנק הפועלים