בשיתוף בנק הפועלים
בימים בהם המציאות קשה מאוד לעיכול, אחת הדרכים לאוורר את המחשבה והנפש היא צלילה לעולם החידות והמשחקים. 'אתגר האוצר', מציע חדרי בריחה ניידים שמגיעים אליכם, וגם חידות לפעילות משפחתית שמהווה מפלט מהלחצים.
הדס מליק, הבעלים של 'אתגר האוצר', מספרת על הנגרייה שהיא ובעלה פתחו בבית כדי לבנות אביזרים לעסק, ועל האמא מאשקלון ששלחה לה מסר מרגש במיוחד.
בקיצור, מי אני?
הדס מליק, בת 38, נשואה לעופר ואמא לשני ילדים, הגיעה ב-2016 לביקור בחדר בריחה שחברה טובה שלה פתחה בתל אביב. "היה אז באזז מאוד גדול בשנים ההן של חדרי בריחה. ניסיתי לחשוב איך אני יכולה לפתח את התחום ולתת פתרונות חדשים. אני מגיעה מרקע של הפקות אירועים. השילוב של הדברים הוביל אותי לפתח מוצר שלא היה ממש בארץ באותה תקופה, של חדרי בריחה לחברות גדולות, אותו אפשר להפעיל בכל מקום שרוצים. חדר בריחה נייד. זו היתה ההתחלה של אתגר האוצר".
את חדרי הבריחה שגיבשה, תכננה וייצרה יחד עם בעלה, החלה הדס לשווק לימי הולדת לילדים. נכון להיום הקהל הוא בעיקר חברות הייטק וארגונים גדולים שעושים פעילויות גיבוש, משרדי ממשלה, בתי ספר ואוניברסיטאות, אירועים מיוחדים, פסטיבלים.
2 צפייה בגלריה
אתגר האוצר
אתגר האוצר
אתגר האוצר
(צילום: אלבום פרטי)
"העסק כל-כך גדל עד שבשלב מסוים פתחתי בית ספר ואני מלמדת איך יוצרים חדרי בריחה", מספרת הדס. במשך השנים 'אתגר האוצר' הציע עשרות סוגים שונים ומגוונים של חדרי בריחה, כאשר בשנים האחרונות המיקוד הוא בנישה של מזוודות בריחה.
"חדר הבריחה מספר סיפור על חקירה מסתורית שצריך לבצע, אשר דורשת מכל המשתתפים לטוס לחו"ל". כל קבוצה מקבלת כרטיס טיסה ומזוודה, בתוכה המשתתפים מוצאים קופסאות, מנעולים ואביזרים – הכל מקורי לחלוטין ובייצור עצמי. "הכל מיוצר ומודפס כאן בישראל. היתה לנו בעבר נגריה משלנו כדי לייצר את כל הקופסאות", מספרת הדס.
אחד היתרונות המרכזיים של חדר הבריחה מבית 'אתגר האוצר' הוא היכולת להתאים את האתגר למגוון רחב של גילאים וקהלי יעד. "אותו פורמט של משחק עובר התאמה לגיל המשתתפים ולסוג הפעילות שהם רוצים להזמין. יש לנו בקרוב גיבוש צוות לבנק גדול מצד אחד, ופעילות לילדי כיתה ו' מצד שני, כאשר כל אחד מהם מקבל חוויה ורמת אתגרת מותאמת".
2 צפייה בגלריה
אתגר האוצר
אתגר האוצר
אתגר האוצר
(צילום: אלבום פרטי)
מה קרה מאז תחילת המלחמה
עם תחילת המלחמה, כל ההזמנות של 'אתגר האוצר' בוטלו, בעקבות הביטול של כל פעילות שכללה כיף, חוויה וגיבוש. "הכל נמחק ברגע אחד", אומרת הדס. "המהות של העסק היא לעשות צחוקים ושמח, וזה היה הדבר האחרון שחשנו עליו במשך כמה זמן".
הדס מספרת כי התחושה שחוותה היתה דומה לשלבים הראשונים של תקופת הקורונה, בה הכל נעצר ובוטל. "מה שעשיתי, באופן דומה למדי למה שעשיתי בקורונה, הוא לייצר חידות להדפסה ופתרון בבית, ולשלוח במתנה לכל מי שרוצה". המשחקים להדפסה של 'אתגר האוצר' כוללים חידות אותן אפשר לפתור יחד עם הילדים בבית, "ובתקופה הנוכחית, במקלט ובממד", אומרת הדס.
גם במבט לחג החנוכה הקרוב, ב'אתגר האוצר' הכינו משחק לחנוכה אותו העסק מציע ללא עלות.
"בזמן האחרון אנחנו מזהים חזרה הדרגתית של הצורך בהפעלה, בפעילות. זו לא חגיגה לשם חגיגה או גיבוש, אלא פעילות הפגת מתחים והתאווררות. אנשים לא יכולים להיות בתוך הקושי, העצב והדיכאון כל-כך הרבה זמן. הם צריכים להשתחרר, לאוורר את הנפש, את המחשבות. אנחנו כאן בשבילם, משום שאנחנו מציעים משימה שמתרכזים בה. אפשר להרגיש את זה באופן ברור כאשר נכנסים לחוויה. זה ניתוק במלוא מובן המילה".
הדס מספרת כי בין היתר הגיעה עם 'אתגר האוצר' לבתי מלון המאחרים מפונים. "עשינו פעילות התנדבות ברחבי הארץ. מה שיכולנו, עשינו באהבה".
איך אפשר לעזור?
הדס מזמינה את כולנו לקנות מארז מיוחד של חידות ומשחקים הזמינים לרכישה באתר של העסק. מאגר החידות וחדרי הבריחה פונה להורים לילדים, אנשי חינוך, מורים וכד', המחפשים פעילות מהנה ומאתגרת לילדים.
חידות ומשחקים לילדים מספקים מענה לנושא כאוב מאוד עבור ההורים – היכולת להעסיק את הילד מחוץ למסך, ואם אפשר בפעילות משפחתית. "בתקופה הנוכחית כולם בבית בורחים למסכים – ההורים למסכים עם החדשות והילדים לרשתות החברתיות", אומרת הדס. "המצב בבתים קשה מתמיד. הפידבק החיובי שאני מקבלת מהורים הוא על כך שחדרי הבריחה והמשחקים גרמו לילדים לאתגר וחשיבה. המשחק המשותף מציע זמן איכות משפחתי הרחק מהמסך".
לדבריה, הפעילות מהווה אוויר לנשימה עבור הורים וילדים ברחבי הארץ. "אמא אחת מאשקלון פנתה אליי להודות לי, היא אמרה שהמשחק שלנו הוא אחד הדברים הראשונים שגרמו לילדה שלה לצאת מהממ"ד, שם התעקשה להישאר מסביב לשעון".
בנוסף, 'אתגר האוצר' פנוי להזמנת פעילויות ואירועים למגוון קהלים, בהתאמה אישית. "חדרי בריחה הם פעילות שמשפיעה על אנשים, מאתגרת אותם וגורמת להם לחשוב מחוץ לקופסה, בזמן שהם מנסים לפרוץ את הקופסה. יכולת התמודדות היא תכונה חשובה מאוד בימים אלו".

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות הקרובים נלווה עסקים נבחרים שיזכו לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
בשיתוף בנק הפועלים