בשיתוף בנק הפועלים
מדינת ישראל נמצאת באחד מהרגעים המורכבים ביותר מאז הקמתה. לצד סיפורי הגבורה והאסונות הקשים והבלתי נתפסים המלווים אותנו מאז ה־7 באוקטובר, ישראל היפה מתגלה בימים אלו במלוא העוצמה.
ההתגייסות וההתנדבות בחזית ובעורף בשיאה: בקליטת מפונים, באירוח משפחות שנעקרו מביתם, בעידוד הלוחמים בחזית בציוד, מזון ומילה טובה, ובפעילות אזרחית מעוררת השראה למען המשפחות הרבות שהצטרפו למעגל השכול והכאב.
מאז שהחלה המלחמה לפני כשלושה שבועות, נעצרה או ירדה באופן משמעותי פעילותם של עשרות אלפי עסקים ברחבי הארץ, במיוחד בדרום ובאזור העוטף וגם בצפון – ועתידם לוטה בערפל.
8 צפייה בגלריה
"ישראלים קונים ישראלי" - זו הזדמנות שלנו לתמוך
"ישראלים קונים ישראלי" - זו הזדמנות שלנו לתמוך
"ישראלים קונים ישראלי" - זו הזדמנות שלנו לתמוך
(צילום: shutterstock)
עכשיו זו הזדמנות שלנו לתמוך ולעזור לעסקים הישראליים להמשיך ולפעול בתקופה זו. "ידיעות אחרונות", ו־ynet בחסות בנק הפועלים משיקים פרויקט מיוחד "ישראלים קונים ישראלי", שמטרתו להזמין את הציבור לרכוש כחול־לבן, לתמוך ולסייע לעסקים בישראל.
אם אתם בעלים של עסק שהפעילות בו נעצרה או ירדה בתקופת המלחמה אנחנו מזמינים אתכם להירשם, לשתף את סיפורכם ואת האתגרים שעומדים בפניכם. כלל העסקים שירשמו יקודמו (בכפוף לתקנון) במתחם עסקים ייעודי ומיוחד אשר יקודם ויפורסם באתר ynet וברשתות החברתיות. בנוסף, חלק מהעסקים שייבחרו מתוך הרשימה, יזכו בחשיפה גבוהה במסגרת סדרת כתבות מצולמות באתר ynet, ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
יחד ננצח.
לקראת השקת הפרויקט, יצאנו לפגוש ארבעה עסקים קטנים באזור הדרום והעוטף. שמענו את הקשיים והאתגרים איתם הם מתמודדים. אנו מעודדים את קוראי ynet לתמוך בהם ובשאר העסקים הקטנים כחול-לבן, למען החוסן הנפשי והכלכלי של כולנו.

מותק – סדנאות שוקולד

היזמת: אלה חרפק (42) מקיבוץ גברעם
הסיפור שלנו: "אני בעלת תואר שני בלימודי המזרח התיכון, אבל תמיד אהבתי לאפות ולהתעסק בקינוחים. בשנת 2011 נסעתי ללונדון ועשיתי דיפלומה כקונדיטורית ב'קורדון בלו'. בלימודים הכי התחברתי לשוקולד כחומר גלם והחלטתי להתמקד בזה. פתחתי עסק לסדנאות שוקולד, אותן אני מעבירה בעיקר לקהל בוגר. מעבר לזה, אני מייצרת מארזי מתנה של שוקולד ריאליסטי. אפשר למצוא אצלי באתר ערכות מתנה לפי מקצועות. לדוגמא, מארז מתנה לרופאים כולל שוקולדים בצורת סטטוסקופ, פלסטר, מזרק וכדומה".
8 צפייה בגלריה
אלה חרפק - מארזי שוקולד
אלה חרפק - מארזי שוקולד
אלה חרפק: "אשמח שאנשים יידעו עליי, וכשכל זה ייגמר יזמינו ממני את הסדנאות והמארזים"
(צילום: איתן וכסמן)
איך אפשר לעזור לעסק שלך להתגבר ולהצליח? "הסטודיו שלי ממוקם בקיבוץ בו אני חיה, גברעם. את הקיבוץ, שנמצא 6 וחצי קילומטרים מרצועת עזה, הקימו סבא וסבתא שלי. בעלי ואני עברנו לכאן לראשונה לפני שמונה שנים. ביום שבת ה-7 באוקטובר התעוררנו כמו כל תושבי העוטף בשעה 6 וחצי להתקפת טילים מטורפת. הרגשנו שזו התקפה אחרת. התחלנו לראות את התמונות של החמסניקים, ובמשך למעלה מ-10 שעות השקפנו מהחלון כדי להתריע על כניסת מחבלים. בינתיים הילדים היו בממ"ד ואחר כך בעליית הגג. למזלנו, המחבלים לא חדרו אלינו לקיבוץ.
בשעה 17 נמלטנו בשיירה ממוגנת וכל הציוד שלי נשאר מאחורה בקיבוץ, כך שאני לא יכולה לעבוד או לייצר, לפחות לא בחודש הקרוב. כל הסדנאות וההזמנות שהיו לי בוטלו. אשמח שאנשים יידעו עליי, וכשכל זה ייגמר יזמינו ממני את הסדנאות והמארזים".
איפה אפשר למצוא אותנו: כנסו לאתר>>
8 צפייה בגלריה
אלה חרפק - מארזי שוקולד
אלה חרפק - מארזי שוקולד
אלה חרפק - מארזי שוקולד
(צילום: איתן וכסמן)
עסק אחר שמגיע לו פירגון: סיפור קולינרי של עדי רוזן. "עדי עושה סיורים קולינריים, שהעלו את הדרום על המפה. אנשים מגיעים מכל הארץ כדי להכיר פינות חמד קולינריים באזור. היא הראשונה שהפעילות שלה נעצרה וככל הנראה גם האחרונה שתחזור לפעילות, אבל חשוב לי לפרגן לה. למדתי ממנה המון, היא סוג של מנטורית".

גילי דרובר – מפסלת אגדות מפלסטלינה

היזמת: גילי דרובר (43) מאשדוד
הסיפור שלנו: "אני גננת בהכשרתי ואמנית פלסטלינה. לפני 5 שנים, כשהילדים שלי היו קטנים, חיפשתי דרך להעסיק אותם במשהו שלא קשור למסכים. ככה הגעתי לפלסטלינה – והתמכרתי, יחד עם הילדים. זה התחיל בקטן, פיסלתי עם הילדים ארנבים ואחר כך זה התפתח לסיפור שלם. עם השנים למדתי את טכניקות הפיסול בפלסטלינה, והוצאתי שני ספרים. הספר הראשון, 'היער הקסום', היה להיט ומכר חמשת אלפים עותקים.
8 צפייה בגלריה
גילי דרובר בסדנת פלסטלינה.
גילי דרובר בסדנת פלסטלינה.
גילי דרובר בסדנת פלסטלינה.
(צילום: אלבום פרטי)
8 צפייה בגלריה
ערכת פלסטלינה
ערכת פלסטלינה
מוצרים שהוציאה גילי וניתן להזמין באתר
(צילום: אלבום פרטי)
"הדגש שלי הוא לא על פיסול דמויות אלא בבריאת עולמות שלמים. זו חוויה אימרסיבית והרבה יותר מהנה לילדים. כשהוצאתי את הספר השני שלי, 'עולם הפיראטים', ראיתי שיש דרישה לקנות גם פלסטלינה. היום אני מוכרת ערכה ממותגת. אני עושה גם סדנאות לפיסול בפלסטלינה לארגונים ולפרטיים".
איך אפשר לעזור לעסק שלך להתגבר ולהצליח? "אשמח שאנשים יכירו את ערכות הפלסטלינה שלי. הפלסטלינה יכולה לעזור מאוד לילדים בתקופה הזו. עבודה עם פלסטלינה תורמת להתפתחות רגשית וקוגניטיבית, וגם יש לה יכולות להרגיע. אפשר להזמין אצלי באתר את הערכות. חוץ מזה, יזמתי פרויקט התנדבותי של סדנאות פלסטלינה בזום, כדי להקל על ילדים שסגורים בבית".
איפה אפשר למצוא אותנו: כנסו לאתר>>>
קישור לקבוצת ווטסאפ לעדכונים על סדנאות פיסול בפלסטלינה ללא תשלום לילדים מגיל 6 עד 12 >>
8 צפייה בגלריה
גילי דרובר.
גילי דרובר.
הספר הראשון שהוציאה, 'היער הקסום', היה להיט ומכר חמשת אלפים עותקים. גילי דרובר.
(צילום: אלבום פרטי)
עסק אחר שמגיע לו פירגון: פוזיטיב דנדי - תכשיטים בחשיבה חיובית. "עסק עצמאי של דניאל בן שוע, יזמית מאשדוד. בחורה מעוררת השראה, שלמרות מחלה לא פשוטה היא הצליחה להקים מותג איכותי וייחודי המעניק לאנשים אופטימיות ואור".

חגית דיקשטיין - חיבור ואיזון נשי

היזמת: חגית דיקשטיין (50) מניצן
הסיפור שלנו: "אני מטפלת כבר 25 שנים בתחומי הגוף והנפש בשיטות הרפלקסולוגיה, הקינסיולוגיה ה-CBT וה-NLP. הקליניקה שלי נמצאת ביישוב ניצן, בין אשדוד לאשקלון, וחלק מהפעילות שלי היא לעזור לאנשים לשמור על חוסן. אני עובדת בעיקר עם נשים בנושאים של פוריות, זוגיות, איזון הורמונלי, חרדות ובעיות פיזיות כרוניות.
8 צפייה בגלריה
חגית דיקשטיין
חגית דיקשטיין
"מטפלת כבר 25 שנים בתחומי הגוף והנפש". חגית דיקשטיין
(צילום: מעיין תשובה)
איך אפשר לעזור לעסק שלך להתגבר ולהצליח? "המלחמה תפסה אותי אחרי החגים עם המון תוכניות לסדנאות, הרצאות וטיפולים בקליניקה. כרגע אני בעיקר עושה שיחות עם מטופלות בזום, אני לא ממש עובדת. הייתי שמחה להפיץ את הקורס הדיגיטלי שלי שאני מעניקה בימים אלו בסכום של ח"י שקלים (18 שח). זו סדרה של סרטונים שבהן אני מדריכה איך להקל ולטפל באמצעות מגע בבני המשפחה שסובלים מבעיות נשימה, עצירות, כאבי ראש, דלקות אוזניים ועוד. למגע יש כוח מרפא, ועכשיו יותר מתמיד מגע וקרבה בתוך המשפחה יכולים לעזור לתחושת הבטחון".
איפה אפשר למצוא אותנו: כנסו לאתר>>>
עסק אחר שמגיע לו פירגון: הצלמת יערית יאיר והמנטורית אסתי גרוסמן. "בחרתי לפרגן לשתי הנשים האלו על האומץ להפוך לעצמאיות אחרי שנים של עבודה כשכירות. שתיהן נשים שאני רואה בהן עוצמה ויכולת לחיות את החיים מתוך הגשמה ושליחות. כל אחת מהן מצליחה מאוד בתחומה ועכשיו יש הרבה ערפל מה צופן העתיד".

אלינה רובינשטיין שרמן – הלחמת ריסים

היזמת: אלינה רובינשטיין שרמן (37) מאשקלון
הסיפור שלנו: "יש לי סלון יופי קטן כבר כמעט 9 שנים, בו אני עושה הלחמת ריסים ואיפור קבוע. בשגרה, העסק מתפקד עם מאה אחוז תפוסה, אבל ברגע שמתחילים סבבים, ההכנסה יורדת. העסק ממוקם במדרחוב באשקלון ואין שום מרחב מוגן. בסבבים הקודמים, הייתי אמיצה ויצאתי לקבל את הלקוחות האמיצות לא פחות, אבל הפעם המצב שונה. כרגע אין לי הכנסות בכלל".
8 צפייה בגלריה
אלינה רובינשטיין שרמן - הלחמת ריסים
אלינה רובינשטיין שרמן - הלחמת ריסים
אלינה רובינשטיין שרמן - הלחמת ריסים. "העסק ממוקם במדרחוב באשקלון ואין שום מרחב מוגן".
(צילום: אלבום פרטי)
איך אפשר לעזור לעסק שלך להתגבר ולהצליח? "אני אמא חד הורית ואין לי שום עזרה בתקופה הזו. אני לא יכולה לפתוח את העסק, כי אין בו מרחב מוגן. בבית שלי יש מרחב מוגן, אבל גם אם הייתי מקבלת לקוחות בבית, אף אחת לא תגיע, כי רובן הן תושבות העוטף וכולן מפחדות לצאת מהבית או שהן התפנו מהאזור. אני חושבת שמי שצריך לעזור זו הממשלה. אנחנו לא מוגדרים (בשעת כתיבת הכתבה) בטווח הסיוע לעוטף של 7 קילומטרים, אבל חוטפים לא פחות. כל בעלי העסקים באשקלון מושבתים ואין לנו ממה להתקיים".
עסק אחר שמגיע לו פירגון: בטי חייטוביץ'. "מניקוריסטית ופדיקוריסטית מדהימה. רק עכשיו היא פתחה את העסק והתחלנו לעבוד יחד כשותפות בסלון, אבל הכל נקטע".
איפה אפשר למצוא אותנו: כנסו לעמוד באינסטגרם >>
-----------------------
אם אתם בעלי עסק שהפעילות בו נעצרה או ירדה בתקופת המלחמה, אנחנו מזמינים אתכם להשתתף בפרויקט.
מי יכול להשתתף? כל עסק כחול-לבן שנעצרה בו הפעילות בתקופת המלחמה.
בשיתוף בנק הפועלים


פורסם לראשונה: 15:56, 24.10.23